R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nope, dom är dimensionerade efter längd, så ska man sätta nån fel så får man vålda rätt bra för att få dom att räcka till. Gör man fel på en sån sak så ska man anlita en auktoriserad verkstad istället :D



Slirkoppling, 6-kolvs ok etc. Mao en "helt" ny hoj jämfört med tidigare även om dom till utseendet är rätt lika.

Ja det glömde jag att nämna, en nog så viktig skillnad!
Får skylla på att jag är ur gängorna efter en tuff förkylning med hög feber. Nu sitter jag här & tröstar mig med en god Hobgoblin & ska strax hälla upp en liten rom. Måtte jag sova gott i natt.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ja det glömde jag att nämna, en nog så viktig skillnad!
Får skylla på att jag är ur gängorna efter en tuff förkylning med hög feber. Nu sitter jag här & tröstar mig med en god Hobgoblin & ska strax hälla upp en liten rom. Måtte jag sova gott i natt.

Ingen är felfri :tummenupp Vi syns i dimman :fyllisar
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Växelindikatorn nollar sig då hojen görs strömlös. Så du får ställa in dina önskade lägen för blinkningar på nytt.

Det är alltså inget fel, utan den förprogrammerade gränsen som lagts in från då hojen var ny och visade max varvgräns vid inkörning.

kanon :tummenupp
du e grym!
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hur brukar ni som kör med miniblinkers göra inför besiktningen?
Jag har hört att det kan gå bra att besikta med sådana. Att byta tillbaka är ju en del jobb som jag helst slipper om det inte behövs.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Hur brukar ni som kör med miniblinkers göra inför besiktningen?
Jag har hört att det kan gå bra att besikta med sådana. Att byta tillbaka är ju en del jobb som jag helst slipper om det inte behövs.

Har du e-märkta så är det lugnt. Annars brukar dem inte bry sig heller, sist kollade gubben inte ens mina.
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Snart klar..... Lite mer som ska lackas och ett par kolfiber grejer till ska på...
Snygg som fan, årsmod?



Första skapliga svängen med R1an idag o jävlar va go motorn är. Imponerad som fan.
Gjorde detsamma igår, en timmes körning blev det.
Men jäklar vilket klös i motorn, det är man inte van vid.
Efter motorbyte och massor av annat meck i vinter så visade sig det enda
problemet vara att jag kopplat bakblinkerserna fel.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Nån som vet om det går att köpa dekaler till min r6a 2002 röd? Har lite repor på bakre kåpan och det är egentligen bara repor i dekalen så att säga.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nån som vet om det går att köpa dekaler till min r6a 2002 röd? Har lite repor på bakre kåpan och det är egentligen bara repor i dekalen så att säga.

Du kan beställa dem från Yamaha, men då kostar de rejält mycket.
Men det finns även en del sidor på nätet som säljer eftermarknadsdekaler i samma stuk. Tyvärr har jag ingen länk åt dig.
 

Lasty

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha R6 2007
ny

Jahopp slänger in ett någolunda första inlägg här på forumet, har mest suttit o läst innan.

men nu har jag gått o blivit ägare till en r6 -07.. :tuttar:banana

har inte hunnit läsa till mig så mycket om hojen än, är grön i hojvärlden :D. men snart så!

hej hej!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jahopp slänger in ett någolunda första inlägg här på forumet, har mest suttit o läst innan.

men nu har jag gått o blivit ägare till en r6 -07.. :tuttar:banana

har inte hunnit läsa till mig så mycket om hojen än, är grön i hojvärlden :D. men snart så!

hej hej!

Välkommen in i gemenskapen & Grattis till en fin hoj! :)
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Har precis bytt olja på hojjen nu. en R1:a -02:a. Frågan lyder: Har mätt upp ca 3.1 liter men hur mycket ska nivåglaset visa vid varm resp. kall motor??

För det andra: Jag va tvungen att dra loss oljefiltret med rörtång, ska det behövas?? Drog det själv med handkraft efter nymontage.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har precis bytt olja på hojjen nu. en R1:a -02:a. Frågan lyder: Har mätt upp ca 3.1 liter men hur mycket ska nivåglaset visa vid varm resp. kall motor??

För det andra: Jag va tvungen att dra loss oljefiltret med rörtång, ska det behövas?? Drog det själv med handkraft efter nymontage.

När du har varmkört motorn ordentligt och sedan låtit den stå så att oljan sjunker ner i tråget så skall oljenivån ligga mitt i glaset när hojen står plant & upprätt.

Oljefiltret skall dras med 14Nm och det är det få som drar loss för hand.
(För kännedom så är oljepluggens moment är 44Nm.)
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
När du har varmkört motorn ordentligt och sedan låtit den stå så att oljan sjunker ner i tråget så skall oljenivån ligga mitt i glaset när hojen står plant & upprätt.

Oljefiltret skall dras med 14Nm och det är det få som drar loss för hand.
(För kännedom så är oljepluggens moment är 44Nm.)

Okey, jag drog oljefiltret för hand, så hårt jag kunde. Då jag inte har tillgång till en moment-nyckel så drog jag pluggen hyffsat hårt. Jag får kontrollera så den inte gängar upp sig:)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har precis bytt olja på hojjen nu. en R1:a -02:a. Frågan lyder: Har mätt upp ca 3.1 liter men hur mycket ska nivåglaset visa vid varm resp. kall motor??

För det andra: Jag va tvungen att dra loss oljefiltret med rörtång, ska det behövas?? Drog det själv med handkraft efter nymontage.
Alla trehundrafemtioelva gånger jag har bytt filter har jag behövt ta till det ena eller det andra verktyget. Mestadels kötta en mejsel eller annat rätt igenom det gamla filtret och dra loss.

Har alltid dragit med handkraft (efter att fuktat det nya filtret) och det har funkat bra so far.

Vad blev det för olja/filter?


Ädit: Herrejösses, 52 gubbar för en nôhletta?
 

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Oxelösund
Hoj
Buell xb9s 2003
R1 2006

hej! någon som vet var man får tag på baklysena med integreradeblinkers? har sett några fåtal annonser för en tid sedan, men ittar inga nu, man måste ju på tag på dessa någonstans..tacksam för svar! hojsäsongen är ju snart här:)
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Gekås Ullared...

Jag tänkte köpa olja till hojen (R1 -01) Jag skall en sväng förbi Gekås/Ullared och vet att de har en del oljor där (kanske till bra pris) kanske bara har till bilar men det kan ju vara värt att kolla.
Någon som vet om man kan köpa olja till min hoj där?

Vilken olja/märke hade ni rekommenderat till min hoj?
Är verkligen biltemas olja bra?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top