R1 och R6-tråden!

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Hur mycket motorolja ska man ha i en r6 08? Ink filterbyte?

edit: Hittade service manualen efter mycket om och men...

Engine oil quantity

Total amount
3.40 L (3.59 US qt) (2.99 Imp.qt)
Without oil filter cartridge
replacement
2.40 L (2.54 US qt) (2.11 Imp.qt)
With oil filter cartridge replacement
2.60 L (2.75 US qt) (2.29 Imp.qt)
 
Last edited:

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Har kört med B-tema i mina hojar de senaste 4-5 åren också. Varav två gått hårt på bana.

Då får det bli Biltema-olja. Vilken olja av biltemas olja skall jag ha i min R1 -01?

Har ni tips var jag skall köpa tändstift, oljefilter och luftfilter till min hoj, bor i Göteborg. Är det Yamaha -center som gäller, verkar som de ligger lite dyrare, har ni andra tips?
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Då får det bli Biltema-olja. Vilken olja av biltemas olja skall jag ha i min R1 -01?

Har ni tips var jag skall köpa tändstift, oljefilter och luftfilter till min hoj, bor i Göteborg. Är det Yamaha -center som gäller, verkar som de ligger lite dyrare, har ni andra tips?

http://www2.biltema.se/ :tummenupp
Tändstift + filter köpte ja på Y-center.
Annars kan du testa ebaya efter dem om du har beteckningen.
 

R62008

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2010
Ort
Norrköping
Hoj
2008, Yamaha, R6
Hej!

Har nu förgäves googlat i timmar efter information om VAR strypningen sitter på min Yamaha R6, vilken består av två sammanhängande gasvajrar, som tydligen är kortare än original. Detta för att göra det omöjligt att varva ur hojen som innan.

Såhär ser originalvajrarna ut:
dsc0677.jpg


Finns det någon som kan hjälpa mig? :'(
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
http://www2.biltema.se/ :tummenupp
Tändstift + filter köpte ja på Y-center.
Annars kan du testa ebaya efter dem om du har beteckningen.

Tackar för svar!
Länken till biltema, fungerar inte kom bara till förstasidan. Kan du produktnummer eller namn på oljan så kan jag söka upp den?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Då får det bli Biltema-olja. Vilken olja av biltemas olja skall jag ha i min R1 -01?

Har ni tips var jag skall köpa tändstift, oljefilter och luftfilter till min hoj, bor i Göteborg. Är det Yamaha -center som gäller, verkar som de ligger lite dyrare, har ni andra tips?
Denna körde jag i senast. Har inte startat sen jag bytte, men det är samma sort som jag haft under de senaste åren.

Filter köpte jag på Y-center, det skiljer som sagt typ 20 spänn mellan billigt billigt och ganska billigt Yamaha original (120 spänn tror jag det kostar). Stift kan man hitta lite varstans. Kolla beteckningen och googla runt lite så hittar du nog billigt någonstans.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Första provkörningen idag (självklart på inhägnat område..) och hej var'e går :yoparty Vart Iofs. bara 4km rakt fram för & se att allt fungerar, men gud så skönt att få köra hoj igen!

Den som nämner fegränderna eller att den är skitig får en propp på snoken :tungan
 

Bifogat

  • DSC02042.jpg
    DSC02042.jpg
    250.7 KB · Visningar: 120
  • DSC02045.jpg
    DSC02045.jpg
    249 KB · Visningar: 110

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Äntligen ute jag med!

Då min är lätt indisponibel än så länge,lite skruvande kvar innan allt är på plats,så var tjejen snäll nog att låta mig ta en sväng på hennes. :)

Kan bara säga att antingen så har vintern sabbat min känsla eller så är det som Yamaha säger,nya R6an kändes iaf. enligt mig som en större hoj på mellanregistret än min,betydligt bättre tryck från 5 och upp till 10(vad man nu ska där att göra...? ;) )

Ska bli intressant att jämföra när min är på banan igen,hoppas på provkörning till torsdag.


ÄNTLIGEN VÅR! :)

Henrik
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Första provkörningen idag (självklart på inhägnat område..) och hej var'e går :yoparty Vart Iofs. bara 4km rakt fram för & se att allt fungerar, men gud så skönt att få köra hoj igen!

Den som nämner fegränderna eller att den är skitig får en propp på snoken :tungan

Visade tjejen,Snygg sa hon! :)
 

Hopper

Fd Raceway
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Lund
Hoj
-06 R6
Tänkte kolla om någon vet var man får tag i en db-killer till akra helsystem som sitter på en R6 2006?

Har inte varit över gränsen tidigare, men det känns som att ligger man på gränsen, så blir det numera hellre fälla än fria...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
http://www2.biltema.se/ :tummenupp
Tändstift + filter köpte ja på Y-center.
Annars kan du testa ebaya efter dem om du har beteckningen.

kolla under säljes här på forumet. Jag har stift till dig som är riktigt bra. skicka pm om du är intresserad.

Finns det någon som vet ifall Dynojets tändmodul funkar till mim 06a? Jag hittar lite olika när jag kollar på nätet. Ibland står det 04-06 och ibland 04-05. jag vet ju att det är en anna PC3 till 06an. Äe det förresten någon som kör med tändmodulen och som kan ge mig lite feedback på huruvida det är värt att investera i en sådan eller ej.
 
Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Tackar för svar!
Länken till biltema, fungerar inte kom bara till förstasidan. Kan du produktnummer eller namn på oljan så kan jag söka upp den?

Filter finns på Biltema också. Köpte det själv där till min R1 00 jag hade. Tändstift finns lite varstans, annars kolla med R.N. MC-Service & Demontering i Partille. De har också.
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Då får det bli Biltema-olja. Vilken olja av biltemas olja skall jag ha i min R1 -01?

Har ni tips var jag skall köpa tändstift, oljefilter och luftfilter till min hoj, bor i Göteborg. Är det Yamaha -center som gäller, verkar som de ligger lite dyrare, har ni andra tips?

Som sagt..kolla med R.N. MC-Service & Demontering i Partille, de har servat min R1 00 flera gånger:) www.rnmc.se
 

SumpanBoy

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Sundbyberg
Hoj
2000 Yamaha r6
Jaha ja!

Då dyker jag också in med en trevligt inlägg!

Yamaha R6, 2000
 

Bifogat

  • 20100404279.jpg
    20100404279.jpg
    251.3 KB · Visningar: 85

ostkakan

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Östersund
Hoj
r6 -02
Ska köpa nytt drivpaket till min r6 -02 och tänkte passa på att dreva ner lite, vilket antal kugg rekommenderas fram och bak?
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Första provkörningen idag (självklart på inhägnat område..) och hej var'e går :yoparty Vart Iofs. bara 4km rakt fram för & se att allt fungerar, men gud så skönt att få köra hoj igen!

Den som nämner fegränderna eller att den är skitig får en propp på snoken :tungan

Stilig cykeln blivit Henke

Åk ner och skräm bort alla isbjörnar från Linköping inför licenskursen nu :näsblod
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Stilig cykeln blivit Henke

Åk ner och skräm bort alla isbjörnar från Linköping inför licenskursen nu :näsblod

Kan bli spännande till helgen :näsblod

Har ett kåpset till liggande. Tänkte lacka det pärlemovitt, stripes'n/loggorna ska bort från de svarta då det skiljer sig för mycket från fälgarna tyvärr :gråta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top