antar att det är mer moget att bli exalterad av senaste nytt på tv-spels hyllorna?
Banana have spoken!
När det gäller racingspel för motorcykel, svar ja!
antar att det är mer moget att bli exalterad av senaste nytt på tv-spels hyllorna?
Banana have spoken!
Underbar tråd!
Köpte en retta idag! Skulle behöva hjälp med några saker bara:
Vet någon om det är h4 eller h7 kopplingar på den. Ska konvertera till xenon ljus. Det är årsmodell -07
Nästa fundering:
Är det någon som vet någon som säljer ett bakljus kit med inbyggda blinkers. Hittade en återförsäljare på blocket men dom tar 1500 för det, känns rätt saftigt.
Ha de gött alla så syns vi på vägarna!
Mitt halvljus är H7 i alla fall så det är det säkert på din med.
Goffen har ju redan svarat på din första fråga så jag svarar på din andra.
Köp direkt från www.clearalternatives.com
Jag har köpt därifrån till båda mina hojar & fick ge knappt 1500kr för båda lamporna inklusive frakt från USA.
Jag orkar inte leta igenom 481 sidor , så jag frågar istället.
När man ändå klotade i förra veckan och plockade med bågen, så beslutades att byta det mesta och göra en stor service innan nästa bankörning (om man hinner få ihop den). Det jag upptäckte var att mina tändstift är lite vita och det tyder ju på att den gör lite magert. Det är absolut inte jätteilla, men har kommit nu när man höjt tempot. Motortempen har också höjts under säsongen och därför har termostaten plockats ur då jag uteslutande kör bana just nu.
Det jag dock tror är att det hamnat skit i bränslepumpen då jag oftast tankar via dunk på bana. Men om jag inte minns helt jäkla fel så är den hermetiskt tillsluten och svårare att ta sig in i än riksbanken. Stämmer detta eller är det bara att plocka ur den nu när tanken ändå ligger på golvet. Alternativet är ju att försöka hitta en ny, men den är väl som vanligt med Yamahaprylar svindyr.
Så frågan blir ju om det sitter ett filter där inne, eller är det bara att plocka isär och göra rent.
PS. Kunde ju plockat fram Haynes-manualen som jag har, men den ligger illa till bakom en ful K6á DS.
Jag orkar inte leta igenom 481 sidor , så jag frågar istället.
När man ändå klotade i förra veckan och plockade med bågen, så beslutades att byta det mesta och göra en stor service innan nästa bankörning (om man hinner få ihop den). Det jag upptäckte var att mina tändstift är lite vita och det tyder ju på att den gör lite magert. Det är absolut inte jätteilla, men har kommit nu när man höjt tempot. Motortempen har också höjts under säsongen och därför har termostaten plockats ur då jag uteslutande kör bana just nu.
Det jag dock tror är att det hamnat skit i bränslepumpen då jag oftast tankar via dunk på bana. Men om jag inte minns helt jäkla fel så är den hermetiskt tillsluten och svårare att ta sig in i än riksbanken. Stämmer detta eller är det bara att plocka ur den nu när tanken ändå ligger på golvet. Alternativet är ju att försöka hitta en ny, men den är väl som vanligt med Yamahaprylar svindyr.
Så frågan blir ju om det sitter ett filter där inne, eller är det bara att plocka isär och göra rent.
PS. Kunde ju plockat fram Haynes-manualen som jag har, men den ligger illa till bakom en ful K6á DS.
Hej!
Bränslefiltret sitter mycket riktigt i bränslepumpen och det är inte meningen att man ska kunna öppna den.
Bränslepumpen är en stor plasthistoria som är svindyr! (Nr 24 på bilden).
Det är inte svårt att lossa den, men det är ganska knicksigt att få ur den ur tanken (om du vill ha ut hela pumpen). Det är en liten plastpigg som sticker ut som man måste böja in för att få ut pumpen.
Vid återmontering, glöm inte att beställa en ny packning till tanken (Nr 30), använd INTE den gamla hur fin den än ser ut. Jag kan lova att du inte vill riskera att bränsle läcker ut och hamnar på en het motor.....
Kontrollera så att alla slangar är hela och utan sprickor samt att de är rena invändigt. I servicemanualen står det beskrivet hur du går till väga för att kontrollera så att flödet i slangarna är korrekt.
Skulle det inte vara rätt flöde så är det troligtvis bränslefiltret som är täppt. Då är det bara att slanta upp och investera i en ny bränslepump då det som sagt inte är meningen att man ska kunna öppna bränslepumpen för att komma åt bränslefiltret. (Men det kanske går ändå? )
Angående stiftens färg. Har du helsystem, rensat Y-rör, PCIII?
Jag har en bränslepump till R1 04-06 i förrådet om du skulle behöva en
Är det någon av er gurus som vet om det finns att köpa backspeglar med inbyggda blinkers passandes i orginalfästena på en Yamaha R1:a model 07-08!?
Jag kan inte svara, men undrar varför man vill ha det?
.
Nästan rätt, du glömde enheten ju!
15m*Kg (150NM).
Alltså 150 NM är rätt moment för bakre hjulaxeln. (M24).
För främre axeln är det 91NM (M14).
Allt enligt serviceboken för 2007-2008.
Någon som vet om det går att montera ett helsystem från en R1 00a på en R1 03a???
Ja, jag tänkte väl att när han sa 15 så var han helt ute och cyklade om han menade Nm. Jag tänkte inte på att kolla i servicemanualen av ren lathet, men då vet jag. 150 Nm it is!
Tjenare igen. Jag hoppas få hjälp att svara på en ganska enkel fråga.
ag har nu ägt min R1:a i nästan två säsonger. När jag köpte den hade den rullat 42 mil och var således i princip oanvänd, så allt skruvande med den har jag gjort själv (förutom service på Yamaha-firmor vid 100 mil och 1000 mil).
Redan när jag köpte hojen förra sommaren noterade jag att det var lite på gränsen med kylvätska i expansionskärlet. Det var precis på den nedre strecket. Men eftersom hojen var ny så tänkte jag att så skulle det säkert vara. Nivån låg lågt, men konstant förra sommaren när jag mest myskörde och lärde känna hojen.
I år så har jag kört 4 bandagar och på slutet laddat ganska hårt jämfört med förra året. Nu efter Gelleråsen sist så noterade jag att kylvätskenivån är på botten. Som jag ser det så finns det ett par tre möjliga orsaker till detta:
1, Firman där jag servade hojen sist har hällt i lite för lite kylvätska (om de ens bytte vilket jag inte vet)
2, Hojen läcker kylvätska någonstans som jag inte kan se. Jag har inga vita beläggningar någonstans (som det blir när glykolvatten dunstar), inga droppar under hojen när den går och vid oljebyte så ser oljan ut som den ska (inte grumlig).
3, När man kör hårt så kan det på något sätt dunsta kylvätska. Är det möjligt?
Så det jag behöver hjälp med är svar på frågan om det kan dunsta kylvätska när man kör hårt varma sommardagar (typ på Gotland ring i somras där det var 30+ i skuggan).
Kan det vara så att det läcker internt i motorn utan att oljan grumlas? I så fall antar jag att det måste ske rakt in i förbränningsrummen, men min erfarenhet säger mig att om det läcker där så kommer det snarare att skjutas ut kompression i kylaren och man får en massa luft i systemet med översvämmande expansionkärls sopm följd.
Hilfe!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |