Bekvämare ja bättre nej
Det borde väl gå att heli-coila kan man tycka?
Ni med R1 2008-2010, vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni i premie?.
Jag har kollat If,TH,LF och billigaste var 33000 hel/hel och det går ju fetbort, inväntar offert ifrån folksam.
Det börjar ta sig!
Btw, att få loss främre drevmutter gick ju förhållandevis OK med mutterpicka. Nu ska skiten dras med 85Nm igen, men hur i h-vete ska man kunna dra den till rätt moment? Med låst bakhjul så drar man ju ändå runt motorn.
Dôna på med mutterpickan igen, och banka ner låsbrickan och anse att det håller?
När jag närmar mig de åtdragningsmomenten känns det helt klart som att jag drar runt motorn, även med växel i, och kedja (och låst bakhjul)...Sätt på kedjan lås bakhjulet så snurrar inte motorn?
När jag närmar mig de åtdragningsmomenten känns det helt klart som att jag drar runt motorn, även med växel i, och kedja (och låst bakhjul)...
Det börjar ta sig!
Btw, att få loss främre drevmutter gick ju förhållandevis OK med mutterpicka. Nu ska skiten dras med 85Nm igen, men hur i h-vete ska man kunna dra den till rätt moment? Med låst bakhjul så drar man ju ändå runt motorn.
Dôna på med mutterpickan igen, och banka ner låsbrickan och anse att det håller?
Halloj behöver lite hjälp av er kunniga.
Ska inhandla en 2007 R6:a, och den ska transporteras på grindkärra. Nu behöver jag lite tips på hur den ska fastspännas på bästa sätt. Och gärna vart på hojjen remmarna ska fästas OBS! Ska åka måååånga mil är de nån idé och täcka över hojjen med pressening?
Tacksam för svar!
Jag kör alltid hojen fram mot mitten på den främre lämmen på kärran. Ställer den förstås rakt (ej på stöd) och drar ett spännband snett framåt i vardera styrända (eller krona, eller gaffelben eller vad som passar bäst). Sedan ett spännband i vardera skjutspinne bakåt och slutligen ett spännband från vänster sida till höger via några varv runt framhjulet för att förhindra det att svänga åt något håll när det skakar och hoppar. Så har jag transporterat hojar i minst 30 mil utan problem.
Det börjar ta sig!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|