R1 och R6-tråden!

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Fick klart min hoj idag, sjukt nöjd med resultatet! Fler bilder på hemsidan.

DSC02710.jpg


Fin som fan :yoparty
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Fick klart min hoj idag, sjukt nöjd med resultatet! Fler bilder på hemsidan.

Asläcker!:tummenupp

Då blir jag den första att försöka då. :D

Ingen idé att du ens försöker. Du kommer att få ombesiktning då det:

1. Inte är minst 18cm mellan blinkerserna.
2. Ditt fordon är helfordonsgodkänt, du får endast ersätta dina blinkers med E-godkända blinkers motsvarande de som satt på orginal.

Jag har också integrerade blinkers på mina hojar men får alltid bita i det sura äpplet & byta varannat år....:huvet
 
Last edited:

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Har precis byggt om elen så att jag har snabbkontakter till bytet, dags för första besiktning nästa vecka, ingen idé att chansa så original åkte på idag.

Besiktningsfråga. Inbyggd blinkers i arslet, någon som åkt in så besiktning och fått igenom den.

Jag har ingen lust att göra om skiten igen. Så tacksam för svar
 

{Sleipner}

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2009
Ort
stockholm
Hoj
Förbrukade. Kawasaki er6 F. R1 06 Röd. R1 07 Vit Röd. R1 07 Svart. R1 08 Svart
Har precis byggt om elen så att jag har snabbkontakter till bytet, dags för första besiktning nästa vecka, ingen idé att chansa så original åkte på idag.

Jo de är ju så man borde gjort. Köpte hojen nu i vintras och han som ägt den tidigare har ju klippt sönder allt och inte ens lyckats få skiten att blinka som de ska.

Nu funkar de som de ska. Jag är lat och tänker köra in den så. Jag förklarar läget och säger att ny lampa är på gång och så klart ska orginal blinkers på :D.

De är fan värt att ta en ombesiktning.

Jag kan uppdatera i slutet av månaden om min charm gav något intryck.
 

{Sleipner}

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2009
Ort
stockholm
Hoj
Förbrukade. Kawasaki er6 F. R1 06 Röd. R1 07 Vit Röd. R1 07 Svart. R1 08 Svart
Ni lyckades övertyga mig.... Jag tog mitt lata arsle ner till garaget och satte på original igen.

Hojen ser plötsligt 10 år äldre ut med den där stora klumpen. Men igenom besiktningen går den nu iaf :banana
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Oljan på R1 07-08, visst ska nivån kollas med varm olja? Har för mig det iaf dock har jag måttat efter kall olja när jag bytte :D Nån som har en bok & vet hur den ska kollas?
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Har en fråga angående motorfästena på R1 -98 motorn.

Jag behöver veta vilken dimension det är på hålen på cylindern/övre blockhalvan där man drar fast motorn i ramen. M10. M12, eller vad det nu kan vara? Det sitter två på vänster sida och en på höger sida.

Nån som har ett löst block liggandes som kan kolla upp det åt mig?

Misstänker att min motor blitt rejält mixtrad med och hålen och gängorna är rejält misshandlade och det sitter inte originalbultar där.
Hålet på högersidan är rejält mycket större än de på vänster sida och jag misstänker att det inte ska vara så.
Nästa fråga blir såklart hur jag ska lösa det. Hade ju tänkt montera kraschpuckar på den.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Oljan på R1 07-08, visst ska nivån kollas med varm olja? Har för mig det iaf dock har jag måttat efter kall olja när jag bytte :D Nån som har en bok & vet hur den ska kollas?

Ja, oljenivån skall kollas efter ordentlig varmkörning och tidigast ca 5 minuter efter avstängning så oljan hinner rinna ner i tråget.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har en fråga angående motorfästena på R1 -98 motorn.

Jag behöver veta vilken dimension det är på hålen på cylindern/övre blockhalvan där man drar fast motorn i ramen. M10. M12, eller vad det nu kan vara? Det sitter två på vänster sida och en på höger sida.

Nån som har ett löst block liggandes som kan kolla upp det åt mig?

Misstänker att min motor blitt rejält mixtrad med och hålen och gängorna är rejält misshandlade och det sitter inte originalbultar där.
Hålet på högersidan är rejält mycket större än de på vänster sida och jag misstänker att det inte ska vara så.
Nästa fråga blir såklart hur jag ska lösa det. Hade ju tänkt montera kraschpuckar på den.

Jag minns att det var olika dimension mellan sidorna, vill minnas att det var M10 på högersidan och M12 på vänstersidan. Men en mekhandbok kan reda ut det där åt dig!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ingen som är på g att sälja sin R1a? Saknar massa r1or på blocket...

Min kan du få köpa om du vill ha en racehoj! Allt från bara hojen (inkl. Öhlins) till hoj + 3kåpset, 15 par däck, transponder, dubbla värmare osv osv. Släng på ett bud så slipper jag ruinerna mig själv denna säsong :D
 

Toke

Guest
Min kan du få köpa om du vill ha en racehoj! Allt från bara hojen (inkl. Öhlins) till hoj + 3kåpset, 15 par däck, transponder, dubbla värmare osv osv. Släng på ett bud så slipper jag ruinerna mig själv denna säsong :D



Haha :banana

Nä ska ha en gathoj att smiska lite

Tack ändå :tummenupp

vår blir till salu snart för rätt pengar, inga jävla fantasipriser..

Tack för svaret!

Antar att du menar vinröda? Typiskt isf... fixar inte vinröd :tungan

Ja vet.. är kräsen..
 
Last edited:

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha YZF R1-05
var ute och puttrade lite i stan i dag en sväng för första gången på 7 år.
fan vad skoj att köra R1a igen!
enda nackdelen var att man fick kramp i händerna efter en halvtimme
det märks att man inte är van.

ljudet är ju halva upplevelsen
fan vad det smattrar och smäller när man motorbromsar :)

:tummenupp för det klassiska ylandet från Akrapovic dämparna.
eller vad säger ni andra som har samma slip-on?
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Jag minns att det var olika dimension mellan sidorna, vill minnas att det var M10 på högersidan och M12 på vänstersidan. Men en mekhandbok kan reda ut det där åt dig!

Garanterat inte grövre dimension på vänster med tanke på att den är mindre redan nu.
Ja, jag antar väl att jag får krypa och gulla med Yamahahandlaren på orten för att kunna få ett svar på detta.
Tänkte bara att om nån satt på ett block och snabbt kunde kolla upp det så vore jag hemskt tacksam.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top