R1 och R6-tråden!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Last edited:

Dale Cooper

Approved by Jenna Jameson.
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6 -99
snowball skrev:
Nu har solen börjat göra sitt jobb och värmer lite igen. Passar på att dela med mig av vad vintern har gett för resultat.

Grymt läcker hoj, kör likadan själv. :tummenupp

Är sugen på att fräscha till min lite och är på jakt efter en undertail. Kommer ditt från Bikersneed? Eller har du andra att rekommendera??

Skål så länge :)

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
peter R1 skrev:
hej, här é mitt nyförvärv...
nice!

jag har en liten fråga vad det är jag kör på. (slipon) är det skit eller är det bra saker? är så jävla nybörjare på MC så det inte finns :) dags att lära sig. och vad kör ni andra med för slipon till era R1or.. lassar upp en bild så ni ser vad jag har på.

(står "ROMBO exhaust racing" på det.. vilket jag trodde skulle synas) :tungan )

Bifogat

• slipon.jpg
    slipon.jpg
    113.1 KB · Visningar: 112

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
MestHemlig skrev:
nice!

jag har en liten fråga vad det är jag kör på. (slipon) är det skit eller är det bra saker? är så jävla nybörjare på MC så det inte finns :) dags att lära sig. och vad kör ni andra med för slipon till era R1or.. lassar upp en bild så ni ser vad jag har på.

aldrig hört talas om rombo faktiskt, släng upp en ljudfil så vi får höra, själv tryckte ja på en akrapovicburk på min hoj, det lät ju bra på min zx9:a!

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1 -05
MestHemlig skrev:
nice!

Kör med ART på min, låter rätt skönt, har inte hunnit dragit ur den än så ja vet inte hur den låter då, men d läre väl bli så fort den här jävla snön :huvet försvinner!!
///MVH Johan

hondendär

liten men tuff
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
just nu ingen :(
åhhh...nu hittade jag rätt tråd...det är här jag hör hemma med mitt köp, en r6- 00 blå och fin, nu är det bara våren som ska komma med ( och körkortet förstås...) :banana

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Manne skrev:
om det är hojen som finns på ditt skrivbord så har du en 98:a.......
hey fetto! jag vet det :tungan men enligt alla besiktningspapper och registreringsbeviset står det -99 så jag lurar mej själv genom att säga jag har en nyare hoj! lite häftigare! :yoparty

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Dale Cooper skrev:
Grymt läcker hoj, kör likadan själv. :tummenupp

Är sugen på att fräscha till min lite och är på jakt efter en undertail. Kommer ditt från Bikersneed? Eller har du andra att rekommendera??

Skål så länge :)

Jepp, den är införskaffad från bikersneed. Där finns nu även mototecks produkter, ser riktigt bra ut.

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Ny hoj

Sådär ja, våren börjar äntligen komma igång och det börjar bli dags att fundera på vilken hoj man ska ha?
Det blir första hojen för min del så skulle gärna vilja ha lite tipps. är inne på en R1/R6 men vad bör jag tänka på?, vilken års modell ska man satsa på osv?

Såg bilder på nya R6:an och det var kärlek vid första ögonkastet :)
men konstaterade dock ganska snabbt att även om man har råd med den så skulle försäkringen ta död på mig och min ekonomi :4skrika

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Spoox skrev:
Sådär ja, våren börjar äntligen komma igång och det börjar bli dags att fundera på vilken hoj man ska ha?
Det blir första hojen för min del så skulle gärna vilja ha lite tipps. är inne på en R1/R6 men vad bör jag tänka på?, vilken års modell ska man satsa på osv?

men konstaterade dock ganska snabbt att även om man har råd med den så skulle försäkringen ta död på mig och min ekonomi :4skrika

Skiljer inte många kroner på en R1 99-06 eller R6 99-06 i försäkring så det är bara att bita i de sura äpplet, R1 års 98 tror jag ska vara billigare att försäkra vad jag läst och hört här

Sniper

Guest
Spoox skrev:

Jag tycker inte dom e så dyra, jag betalar 7100:- Hel/Helår för min 05,a
tycker jag är helt ok..

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Tjäna!
Nu har jag mä köpt ny mc.Blev en R1 03a mä ackrapovic o så. :) Hoppas det är nåt o ha.Hur går en sån jämfört med en 929a.Har ju inte provat yamman ännu...?

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Sniper skrev:
Jag tycker inte dom e så dyra, jag betalar 7100:- Hel/Helår för min 05,a
tycker jag är helt ok..

Jasså, nej det var ju absolut inte mycket, vilket försäkringsbolag har du då samt hur länge har du haft körkortet mm?

Sniper

Guest
Per Fireblade skrev:
Tjäna!
Nu har jag mä köpt ny mc.Blev en R1 03a mä ackrapovic o så. :) Hoppas det är nåt o ha.Hur går en sån jämfört med en 929a.Har ju inte provat yamman ännu...?

Den går nog inte sämre i allafall, vad jag har hört så ligger ganska jämt med
954,an, du får hålla ut någon(några)Vecka till sen e det bara ut å testa :tummenupp

Spoox skrev:
Jasså, nej det var ju absolut inte mycket, vilket försäkringsbolag har du då samt hur länge har du haft körkortet mm?
LF Sedan 88,a

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Sniper skrev:
Den går nog inte sämre i allafall, vad jag har hört så ligger ganska jämt med
954,an, du får hålla ut någon(några)Vecka till sen e det bara ut å testa :tummenupp

LF Sedan 88,a

Okey, ja jag har de mesta på LF jag med så det gäller väll att leta vidare då, det är ju en viss nackdel när man itne har hunnit med att ha haft kortet i mer än ett 3-4 år..

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Finns det inte ngn fjäderbricka som låsbricka till framdrevet på R6 istället för den där brickan med vikläpp som sitter orginal?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha