R1 och R6-tråden!

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Göta
Hoj
Ingen
Har en fråga ang. växelindikator, köpte ju en ny R6:a, och min växelindikator började nog inte lysa förren vid ca: 14k varv, orginal.. Var den ändrad av yamahacenter eller är den inte ställd lägre orginal på R6:eek:r?

Robban

säkert någon som varit där och ändrat. min lös mycket tidigare när den var ny, kommer inte riktigt ihåg vilket varvtal men så högt som 14000 var det inte.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Fixade till baken på hojen idag:tummenupp

Skyltbelysningen blé rätt ok

Ser grymt bra ut :tummenupp Precis monterat dit min ena diod, men väntar på den andra.. Dom är dock rätt rejält stora :( Var köpte du dina?
Samma reflex också :tungan Stog ju att den skulle funka till hoj, men du hittar inte heller nåt e-märke på den va? :rolleyes: Vette f*n hur jag ska lösa det där med reflexen snyggt asså :va
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Samma reflex också :tungan Stog ju att den skulle funka till hoj, men du hittar inte heller nåt e-märke på den va? :rolleyes: Vette f*n hur jag ska lösa det där med reflexen snyggt asså :va

Kör med likadan reflex men kan inte tänka mej att en någorlunda nykter besiktningsman släpper igenom det, om de inte är på riktigt bra humör,
den är varken E-märkt eller ens en "riktig" reflex.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har en fråga ang. växelindikator, köpte ju en ny R6:a, och min växelindikator började nog inte lysa förren vid ca: 14k varv, orginal.. Var den ändrad av yamahacenter eller är den inte ställd lägre orginal på R6:eek:r?

Robban

14k låter lite för högt. Borde ligga kring 10k snarare. Om du tar ur batteriet så ska växelindikatorn återgå till fabriksinställning.

Följande gäller R6 06-07:

The shift timing indicator light activation
function can be set between 10000
r/min and 18000 r/min. From 10000
r/min to 13000 r/min, the indicator light
can be set in increments of 500 r/min.
From 13000 r/min to 18000 r/min, the
indicator light can be set in increments
of 200 r/min.
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Någon här som har, eller vet någon som har, en R1-01 blå/vit som ska säljas? :) Är intresserad isf och lägger gärna min grymt fina Cr 125 med öhlins fram och bak i byte. Allt är i princip utbytt och ramen är omlackad och motorn renoverad + svingen, hela kopplingen bytt, hinsonkorg + tryckplatta, 2 trimsystem i nyskick, pro circuit + dep... mm.

Någon? :)
 

Bifogat

  • 4301-37538.jpg
    4301-37538.jpg
    134.3 KB · Visningar: 79
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Någon här som har, eller vet någon som har, en R1-01 blå/vit som ska säljas? :) Är intresserad isf och lägger gärna min grymt fina Cr 125 med öhlins fram och bak i byte. Allt är i princip utbytt och ramen är omlackad och motorn renoverad + svingen, hela kopplingen bytt, hinsonkorg + tryckplatta, 2 trimsystem i nyskick, pro circuit + dep... mm.

Någon? :)

kolla in annonsen http://www.sporthoj.com/annonser/?id=2725

varför byta ? har du inte kvar din 03:a då ?
 

sm625

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
KTM 950 SM
Min pärla 947mil.. Ska dock säljas har fått hem en zx10r!!:tummenupp

Bild012.jpg
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Hej

Bytte nu i vår från en R6 -05 till en R1 -06. R1:an upplevs betydligt större enligt mej. Känns mer gedigen helt enkelt. Bättre vrid. Behöver inte varvas så in i h**vete. Ångrar mej inte en sekund. Nu kör jag relativt försiktigt och kan väl erkänna att jag inte på något sätt utnyttjar R1:an till det yttersta.

Detta är MINA reflektioner och om det stämmer för alla R1-ägare kan jag självklart inte garantera.

Ha en bra mc-sommar.
Tony
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Frågan har säkert varit uppe tidigare, men var kan man få tag på kraschpuckar till en R6 -00a? De jag har hittat måste man borra i kåpor och det är jag inte så sugen på..
 
Last edited:

r1martin

We shine together
Gick med
19 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
yamaha r1 07
Min nya r1a 07a :yoparty Helt underbar :tummenupp
 

Bifogat

  • 4ccyk7pgmnumeqgnqmta4hhsalngr7rti8yrrmbnc.jpg
    4ccyk7pgmnumeqgnqmta4hhsalngr7rti8yrrmbnc.jpg
    60.9 KB · Visningar: 103
  • ga.jpg
    ga.jpg
    49.6 KB · Visningar: 106
Last edited:

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
så du har 2 st R1:eek:r & vill ha en till ? & så har du inte tid med crossen ? :D

Nej det var jag som var otydlig. Jag har min 03'a och jag vill ha en blå/vit 01'a. Crossen har jag inte tid med för att det är sånt projekt varaje gång man ska åka iom att jag inte bor på landet eller väldigt nära en bana.

Inga som vill byta? Grym cross är det, det kan jag garantera!

Min pärla 947mil.. Ska dock säljas har fått hem en zx10r!!:tummenupp

Bild012.jpg

Du vill inte byta till dig en grym cross mot R1'an? Så kan jag sälja den och köpa en blå =) Funkar det med! Vad säger du?
 
Last edited:

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Ser grymt bra ut :tummenupp Precis monterat dit min ena diod, men väntar på den andra.. Dom är dock rätt rejält stora :( Var köpte du dina?
Samma reflex också :tungan Stog ju att den skulle funka till hoj, men du hittar inte heller nåt e-märke på den va? :rolleyes: Vette f*n hur jag ska lösa det där med reflexen snyggt asså :va

Dioderna kopte jag pa Microkit, ett stalle i V-as som saljer elpryttlar.
Tja stora, tror dioden ar 6 mm i diameter eller nagot sant, standard altsa...
(Har konstigt tangentbord, ar i Korea pa tjansteresa, darfor saknas vissa teken)

Reflexen kopte jag pa biltema, sitter egentligen ihop med 3 rod och 3 gula, ska monteras pa bildorrar eller ngt sant... Klippte sonika av den ena roda bara..

Tror inte heller det klarar besiktningen, men den e ju om 2 ar, blir vall att montera tebax orginal, om man har kvar hojen da det vill saga..
 

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Ort
V M O
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Hej på er!

Har sålt min SV650S -04'a och är nu efter lång väntan & längtan har jag blivit
ägare av en R6'a -02. Fräsh, utagen -03 och den har gått 900mil.

Har nu lite frågor som jag hoppas på nån kan svara mig på.

- Var kan jag hitta en TankPad relaterad till R6? Helst webshop.

- Var kan jag köpa handboken till R6'an, vill helst ladda ner den i PDF format, finns den nånstans på nätet?

- Vilken slipon rekomenderar ni till den?

- Var ska varvtalen ligga för att få upp den på slangen i 1'ans växel, samt i 2'ans växel. (Går det att gasa upp den i 2'an?) Koppla upp i 3'ans växel då eller?

- Ska rensa baken (stänkskydd) och undrar vilken skylthållare jag ska ha, hittar inget.

- Vilka blinkisar är snyggast tycker ni på R6 -02?

Har gått igenom tråden dock orkade inte gå igenom just alla sidor och hittar inga svar till mina frågor. Hoppas ingen tar åt sig, och frågan angående bakhjulsåkningen frågar jag bara för jag orkar inte prova mig fram, är lat av mig ;).
Är tacksam för alla svar

MVH
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
- Var kan jag hitta en TankPad relaterad till R6? Helst webshop. www.tankpads.com

- Var kan jag köpa handboken till R6'an, vill helst ladda ner den i PDF format, finns den nånstans på nätet? Finns gratis här: http://www.yamaha-motor.com/sport/service/viewmanual.aspx?ls=sport&yr=2002&lid=2&mid=64

- Vilken slipon rekomenderar ni till den? Akrapovic

- Var ska varvtalen ligga för att få upp den på slangen i 1'ans växel, samt i 2'ans växel. (Går det att gasa upp den i 2'an?) Koppla upp i 3'ans växel då eller? Gasa upp på 2:ans växel kan du glömma. Lite varv +slir på kopplingen +ryck på ettan.

- Ska rensa baken (stänkskydd) och undrar vilken skylthållare jag ska ha, hittar inget. Bocka en egen hållare & montera plåten på. Befintliga hål kan användas.

- Vilka blinkisar är snyggast tycker ni på R6 -02? Givetvis ska du ha en baklampa med integrerade blinkers, finns här: www.clearalternatives.com
Framblinkers kan du köpa modellanpassade MotoTeck på www.bikersneed.se


Välkommen & lycka till!
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Är det någon här som plockar upp R6an på slangen i 2an? Är koppling det enda som fungerar lr?

Jag gasar upp den på 1an och klarar att hålla den 1an ut. Ska man ge sig på att växla eller försöka koppla/rycka på 2an?

Har provat att ligga på 9-10 krpm i 2an och gasa samt rycka samtidigt men den lättar bara 1-2 decimeter om man har tur.

Tips mottages. :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top