R1 och R6-tråden!

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Så den ska gå att starta med växel i så länge stödet är uppe? Om jag har fått kärringstopp så måste jag pilla i friläget för att kunna starta den igen.

fick också det problemet efter o ha spänt upp kopplingen så jag skulle kunna lira med fingertopparna... efter det får ja släppa ut kopplingen lite försiktigt så startar den när kontakten/brytaren står i rätt läge.
 

Axberg

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
R6
Någon som vet vart man kan få tag på bromsljusglas till en R6 99:a med omgjord undertail.Tailen är med dubbla små runda bromsljus Ca 55 mm i diameter. Någon som haft eller har den tailen och bytt glas?
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Någon med en ny R6 (-06, -07) som har löst med någon snygg tail. Ser ju för bedrövligt ut med orginalskylt och blinkers. MC verkstan jag kollade med hade ingen snygg lösning att rekommendera.

Tips? Bilder?

/O
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Så, framblinkare monterat...

Före:
IMG_0019.jpg


Efter:
IMG_0021.jpg


Så jefla nice:tummenupp
 

whizquiz

whizquiz
Gick med
21 Sep 2006
Ort
bodås
Hoj
yamaha r1 silver en 03ans
är det någon som vet hur man ska ställa in en power commander till en r1a 03 har ginelli slipon men jag kan inte hitta en sån map! någon som vet om man kan sätta den på någe annat??

Så, framblinkare monterat...

Före:
IMG_0019.jpg


Efter:
IMG_0021.jpg


Så jefla nice:tummenupp

men så snyggt! var har du köpt dom blinkerserna???
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Min tjej får ont i ryggen när hon åker med bak på min R6:a -03 även om vi bara åker i 10 minuter...någon som har samma problem???vad kan man göra???
 

überkill

Guest
Kommer snart vara VIP även jag i denna tråd. Beställde en R1 07 i måndags och ska hämta den imorgon. Kan inte somna nu bara för det. Har även ett par Devil burkar på väg till mig som kommer om någon vecka. När blir det riktig sommar här i Sverige? Bettan såste vädras med en gång ;-) :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Min tjej får ont i ryggen när hon åker med bak på min R6:a -03 även om vi bara åker i 10 minuter...någon som har samma problem???vad kan man göra???

För det första. En sporthoj är inte tänkt att skjutsa på även om tillverkarna av någon konstig anledning monterar skjutspinnar & sadel :)

Anledningen till att det inte blir bekvämt för en passagerare är att knävinkeln blir väldigt extrem samt att passageraren hamnar högre än föraren vilket leder till att denne utsätts för den mesta fartvinden.

Vill du promt skjutsa på hojen så rekommenderar jag att du förlänger skjutspinnarna så att de hamnar längre ned mot marken. Kommer att se skitdumt ut men fungerar bättre för skjutsning.

Kommer snart vara VIP även jag i denna tråd. Beställde en R1 07 i måndags och ska hämta den imorgon. Kan inte somna nu bara för det. Har även ett par Devil burkar på väg till mig som kommer om någon vecka. När blir det riktig sommar här i Sverige? Bettan såste vädras med en gång ;-) :)

Grattis! Vårda den väl, antar att du hämtar den på Yamaha-Center i Helsingborg? Jag ska dit i morgon, så jag kanske kan se premiärturen för dig :)
 
Last edited:

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 -03
Min tjej får ont i ryggen när hon åker med bak på min R6:a -03 även om vi bara åker i 10 minuter...någon som har samma problem???vad kan man göra???

Hon sitter fel, hon måste slappna av och inte spänna / böja ryggen för mycket, säg till henne att pröva olika sätt tills hon känner hon är avslappnad i svanken etc..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top