R1 och R6-tråden!

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Nån som vet om 03ans framskärm passar på en r1 98? Den ser ju lite bättre ut om man säger. Eller nån som vet var ja kan köpa snygga skärmar?
 

bojen

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
haninge
Hoj
Yamaha R1 01
enkel cuts

det e inte någon som har en enkel cuts till en r1 01... (blå)
som ligger och skräpar eller nått....
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Min tjej får ont i ryggen när hon åker med bak på min R6:a -03 även om vi bara åker i 10 minuter...någon som har samma problem???vad kan man göra???

Till o börja med så är det inte behagligt i lägre farter. lämna stan o ut på landsväg så kommer fartvinden o hjälpa den bakpå. Sen nåt ja upplevde med min sambo var att hon hade en tendens till o hänga på mig i början... inte bekvämt för nån. Nu när vi åker i stan så så håller hon upp sig mot tanken vid inbromsning + att hon sitter mer rakt i ryggen vid lägre farter o behöver bara hålla lite löst i mig. Allt handlar om ett samspel dvs båda vet vad som ska hända o när... gaspådrag eller inbromsning o så vidare... du får helt enkelt lära henne o va passagerare så går det bättre:tummenupp
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Jag har några uppsättningar över i förpackning som endast gått en tävling.
De kan du få köpa billigt om du vill. :)

Jag tror det får bli nya belägg för mig, så jag slipper tänka på det på ett tag. Tack ändå! :)
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Provkörde R1 07 sicken jefla hoj:tuttar så smidig och lätt och en ursinnig stark motor, kändes som man var tvungen att hålla ett krampaktigt tag i styret under kraftiga accelerationer så man inte gled av:D Det enda som man kan klaga på var just en aning seg gasrespons runt låga varv. Men det går nog att förändra med PC och hel system.

Vet inte hur ni upplever det med responsen ni med 07or?

.
 

überkill

Guest
Fick min nya betta idag. Håller med ovanstående om fantastisk precision och dåligt drag på riktigt låga varv. Det där med accelererationen vet jag inget om då jag kör in min nu.. Men kanske draget på låga varv blir hjälpt av att man drar på slipon. Har ett par Devil Master på väg till mig. Någon som har slipon på sin R1 07 som kan lägga upp bilder eller ljudklipp?
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Funderar på Bagsters tankskydd å tankväska är det någon här som testat Bagsters väskor mm. Har en R1 04.
 

JohnePonken

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
R1 04
Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)

R1 04. 1500 hel/hel Folksam 32 år bor i Borås zon 2.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Funderar på Bagsters tankskydd å tankväska är det någon här som testat Bagsters väskor mm. Har en R1 04.

Har bagsterväska med tillhörande "tankskydd"...
Bra väska, fult talnkskydd, drygt att sätta av och på tankskyddet då väskan ska på...

Men eftersom jag har hunden i väskan e det najs att veta att den sitter iaf...

Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)

Med tanke på din ålder och val av hoj så är det nog bara bita i det sura äpplet... Kostar att ligga på topp..

Kan vara anledning att kola ev premier INNAN man köper hoj så man vet att man har råd.
Kör personligen Helförsäkrad, skulle inte kunna tänka mig annat...

Men köp en ny hoj för 70 000 kr + och trafikförsäkre den du... skitkul att köra som en kärring och inte våga "sattsa" :va
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)



Mc: R1 -04
Ålder: 34 år
Bor: Helsingborg
Premie: 667:-/månaden för halvförsäkrat hos Folksam (1550:- för hel om jag vill ha det)
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Det e ju rätt meningslöst att tala om vad alla har för premie då det varierar det grövsta med tanke på ålder, zon, hur länge du haft lappen, skostorlek och gud vet vad de stoppar in i kalkylerna, bättre att du ringer runt, accepterar det enligt dig bäste erbjudandet... (oj, låång mening)

Kolla inte bara premie/månad, kolla även VILKOREN..!
 

überkill

Guest
När det gäller tankväska så satsa på ett beprövat lite dyrare märke så håller den bättre i längden. Inte roligt när remmar eller dragkedjor pajar och du måste byta ut hela eller leta efter en duktig sömmerska just då du egentligen vill ut och köra. Giwi rekommenderar jag, de är verkligen bra, jag vet det då min flög av i 200+ på autobahn...gissa sen om det var lätt att komma tillbaka och leta upp den :confused:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top