R1 och R6-tråden!

überkill

Guest
Jo men jag slarvade med att fästa den runt styret med medföljande remmar. Så glömde jag dra igen en dragkedja och det kom in luft och turbulensen slet den från magneterna - tjoff!!
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)


betalar 1360:- helförsäkrad i månaden hos salusansvar, är 25 år o den står på mig!

du har 2 saker som talar emot dig tyvärr .. R1 -04 o 22 år ..

hoppas du hittar nått billigare :tummenupp
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
det e inte någon som har en enkel cuts till en r1 01... (blå)
som ligger och skräpar eller nått....


Tja, har en Targa enkelcuts till R1 00-01 till salu, den är omlackad i BMW diamantsvart metallic, men är ju ingen stor del, så borde va enkelt att få omlackad till blå igen.. Aldrig monterad, bara omlackad sen såldes hojjen :tungan Ge ett bud via PM om det är intressant..

MVH Robban
 

überkill

Guest
Hmmm va fan gör du ute i bushen pojk? Det är en landsvägshoj du har :tungan
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Försäkring..

Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)


Har själv en R1-06, betalar 3100:- i månaden för halvförsäkring, är 28år, bor i Sthlm... Dyrt som fan, men var ändå det billigaste jag kunde få..
Har IF, så jag kan ställa av och på hur jag vill, så det behöver inte bli så jävla dyrt ändå i månaden....
Avställd kostar den 274:- i månaden. Helförsäkring skulle kosta 6700:- i månaden, vilket jävla skämt....


MVH Roothen
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Hjälp, vad är detta?

Den här låg vid framdrevet idag efter jag tvättat hojen. Kan inte se var den har suttit någonstans. Det står 5JJ-00 på den.
Tacksam för svar.
 

Bifogat

  • sporthojbild.JPG
    sporthojbild.JPG
    97.7 KB · Visningar: 54

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Finns det någon som har en haynes till en 00:a i PDF-format?
Skulle ge ett extra poäng till himlen!
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Den här låg vid framdrevet idag efter jag tvättat hojen. Kan inte se var den har suttit någonstans. Det står 5JJ-00 på den.
Tacksam för svar.

rätt som någon sa, att den spänner fast batteriet. men du måste ha haft rätt bra ös på vattenslangen för att spola bort den, helt klart.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
ok min (o)tur, Nån som har en aning om detta konstiga fel, började med att hojen blev trögstartad för att sedan hugga och bluddra för att sedan dö helt några km hemifrån??? Rent spontant trodde jag det skulle vara startrelät eller nån huvudsäkring, kan det vara laddningsregulatorn? (finns det nån sån?)
Batteriet känns helt urdraget men var i mycket gott skick innan, kan väl inte bara bli kasst sådär???!!! Generatorfel känns långsökt...

Input någon...
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
rätt som någon sa, att den spänner fast batteriet. men du måste ha haft rätt bra ös på vattenslangen för att spola bort den, helt klart.

Ok, vad bra då vet jag var den ska sitta. Dock så hade jag inte alls högt tryck när jag tvätta, snarare sköljde bara av den. Men det kan vara så att den klåpare (farsan) som laddade batteriet i vintras kanske inte satte fast det ordentligt.:)

Tack för svaren.
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
ok min (o)tur, Nån som har en aning om detta konstiga fel, började med att hojen blev trögstartad för att sedan hugga och bluddra för att sedan dö helt några km hemifrån??? Rent spontant trodde jag det skulle vara startrelät eller nån huvudsäkring, kan det vara laddningsregulatorn? (finns det nån sån?)
Batteriet känns helt urdraget men var i mycket gott skick innan, kan väl inte bara bli kasst sådär???!!! Generatorfel känns långsökt...

Input någon...

Tjao Peter,
Har råkat ut för liknande fel på två gamla parallell-twins-yammor (en TDM och en Super Tenere). Fulladdat batteri när man ger sig iväg för att sedan bli allt sämre plus efter hand hackig gång och sedan finito.
Bägge gångerna vill jag minnas att det var laddningsrelät som pajat. I TDM-fallet var dessutomn en stator kass.

//F
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tjao Peter,
Har råkat ut för liknande fel på två gamla parallell-twins-yammor (en TDM och en Super Tenere). Fulladdat batteri när man ger sig iväg för att sedan bli allt sämre plus efter hand hackig gång och sedan finito.
Bägge gångerna vill jag minnas att det var laddningsrelät som pajat. I TDM-fallet var dessutomn en stator kass.

//F

tjena Fredde, var ett tag sedan, åka lite snart när min laddar fullt igen: ):):)
det låter som om det skulle vara laddningsrelät då batteriet var i kanonslag innan men borde man inte få ett felmeddelande i displayen då??
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Fick min nya betta idag. Håller med ovanstående om fantastisk precision och dåligt drag på riktigt låga varv. Det där med accelererationen vet jag inget om då jag kör in min nu.. Men kanske draget på låga varv blir hjälpt av att man drar på slipon. Har ett par Devil Master på väg till mig. Någon som har slipon på sin R1 07 som kan lägga upp bilder eller ljudklipp?

Slip-on avhjälper inte det dåliga draget, men du får bättre flås om du tar bort katten & monterar helsystem.

Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)

1354:- / månad. Helf. helår. 33 år. Landsbygd. Folksam vanlig helf.

Nya skinnstället matcha rätt bra till Rettan, trodde det skulle skära sig men blev:tummenupp
View attachment 194192
View attachment 194191

Skorna matchade inte så bra däremot! :hihi

Du behöver även byta bakdäcket! :tungan

ok min (o)tur, Nån som har en aning om detta konstiga fel, började med att hojen blev trögstartad för att sedan hugga och bluddra för att sedan dö helt några km hemifrån??? Rent spontant trodde jag det skulle vara startrelät eller nån huvudsäkring, kan det vara laddningsregulatorn? (finns det nån sån?)
Batteriet känns helt urdraget men var i mycket gott skick innan, kan väl inte bara bli kasst sådär???!!! Generatorfel känns långsökt...

Input någon...

Japp, låter som att laddningsregulatorn lämnat in. Kolla så att inte kontakten hoppat ur, det har jag själv råkat ut för.....:rolleyes: Det visas inga fel för detta i displayen.

Den här låg vid framdrevet idag efter jag tvättat hojen. Kan inte se var den har suttit någonstans. Det står 5JJ-00 på den.
Tacksam för svar.

Det ÄR hållaren för batteriet. Bara att kroka på i plastfästena igen.
 
Last edited:

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
R1-01 (såld...)
ok är det denna på bilden??

Regulatorn brukar sitta på utsidan för bättre kylning. På min 01a sitter den "framför" batteriet och pekar mot motorn... Svårt att förklara, men du ser den utan att skruva bort något :) Den har flänsar och ser lite speciell ut.


EDIT: Relä.... glöm va jag skrev :gnissla
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top