R1 och R6-tråden!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ajajaj det såg fan inte kul ut, har redan köpt en bakdel vill inte göra det igen tack.
Men förhoppningsvis är dessa bättre ifrån kåpan än Termisarna :va

vem bryr sig om lite ruggad plast, de är performance som gäller inte bling bling :tungan
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Någon som vet hur man höjer gränsen för när växlingsindikatorlampan tänds på en R1 -07? Nu tänds den på 7000 rpm men jag skulle vilja höja den en bra bit.


edit: Det stod visst i användarhandboken :rodnar
Varför ska du höja den för,du ligger ju alltid under 7000 rpm å kör ändå ju:arsele :arsele :arsele

WykZ, jag har 4st liggandes i garaget. Visst är dom i svart plast och glaset är guldfärgat med en viss känsla av oljighet ? (Har för mig att det är en insats innanför glaset som ger färgen)
Om det är fallet kan jag skicka dom om jag får igen portot.

Appropå blinkers, jag är på jakt efter ett par slimmade svarta diodblinkers som är CE-godkända. Har någon något tips ?
Jag köpte mina diodblinkers som e ce godkända på yamaha:tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Varför ska du höja den för,du ligger ju alltid under 7000 rpm å kör ändå ju:arsele :arsele :arsele

Jag kör ju i alla fall (750 mil hittills i år) till skillnad från dig :arsele :arsele :D :D

... eller oxo så kör du men har bättre polare att köra med för min telefon ringer inte ofta :tungan :D

Blir nog en sväng i morgon eftermiddag. Ska du med?
 

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 -03
Vilket kanonväder det är idag, blir lätt en sväng efter tvätt tiden är slut :)

Jag har dock en liten nybörjar fråga, kylarvätskan ligger på minimum just nu så jag behöver fylla på lite, men vad jag undrar är om man måste ta av själva sidokåpan för att komma åt och fylla på? den sitter ju nere på vänster sida sjävla behållaren.. Dock sa min polare man fyllde på, på höger sida? Blev lite förvirrad.. Sen så sa han att jag skulle köpa färdigblandad kylarvätska på statoil och det lät väll ganska vettigt.. tacksam för svar... Jag kör en r6 -03!

Mvh WykZ
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vilket kanonväder det är idag, blir lätt en sväng efter tvätt tiden är slut :)

Jag har dock en liten nybörjar fråga, kylarvätskan ligger på minimum just nu så jag behöver fylla på lite, men vad jag undrar är om man måste ta av själva sidokåpan för att komma åt och fylla på? den sitter ju nere på vänster sida sjävla behållaren.. Dock sa min polare man fyllde på, på höger sida? Blev lite förvirrad.. Sen så sa han att jag skulle köpa färdigblandad kylarvätska på statoil och det lät väll ganska vettigt.. tacksam för svar... Jag kör en r6 -03!

Mvh WykZ

Du behöver inte ta av sidokåpan, det räcker med att ta av gummilocket & ha en tratt till hjälp. Köp färdigblandad kylvätska & häll i på vänstersidan, det är expansionskärlet. Din polare menade nog att du skulle hälla på via kylaren som du kommer åt i fram på höger sida.
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Vart hittar jag modell anpassade led blinkers till min R1 01? Dom här små som precis täcker hålet i kåpan, har tittat på Bikersneed men dom är inte av klarglas.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vart hittar jag modell anpassade led blinkers till min R1 01? Dom här små som precis täcker hålet i kåpan, har tittat på Bikersneed men dom är inte av klarglas.

Har du sett dessa på Bikersneed? http://www.bikersneed.se/FX/Mototeck/OEM/yam-b_yzfside.jpg
Jag har dem på min R6:a & de passar grymt bra.
Har även på min R1:a -05.

Men jag håller med Scorpion.SE annars, watsendesign har de klart coolaste framblinkarna, något dyra dock!
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
De är tyvärr inte E-märkta, men de blinkar bättre än orginal så jag tror inte att farbror blå har några invändningar.

Jag köpte de med 3-LEDar, finns bild i mitt garage.
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Har du sett dessa på Bikersneed? http://www.bikersneed.se/FX/Mototeck/OEM/yam-b_yzfside.jpg
Jag har dem på min R6:a & de passar grymt bra.
Har även på min R1:a -05.

Men jag håller med Scorpion.SE annars, watsendesign har de klart coolaste framblinkarna, något dyra dock!


Jo det var dom jag tittade på helt okej dom också, även om watsendesign var strået vassare.

De är tyvärr inte E-märkta, men de blinkar bättre än orginal så jag tror inte att farbror blå har några invändningar.

Jag köpte de med 3-LEDar, finns bild i mitt garage.

Förhoppningsvis inte, checka in din hoj på garaget innan och det blev ju rigtigt snyggt.
 
Last edited:

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Ingen här som vet någon som vill köpa en r1? måste ha pengarna nu... 76' för denna är mycket bra... massa dyra grejer på.
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    94 KB · Visningar: 129

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Orkar inte gå igenom hela tråden och sökfunktionen är ju galen så jag frågar bara.

Är det standard problem på R6an att oljetryckslampan lyser då o då?
Olja finns så det är något galet.
Den slocknar efter en stund vid normal körning samt om man varvar som en gris.

Mkt bra.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top