R1 och R6-tråden!

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Yamaha r1
Får väll passa på och säga hej till alla här köpte en r1á 02 för en vecka sen och tog ut den på första riktiga turen idag. Fan nöjd man känner sig när man kom tillbaka :yoparty

//M

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Generali skrev:
En R1:a till dig kanske http://www.sporthoj.com/annonser/?id=15575
Tycker den var fet

Mjo, den såg schysst ut o inte alltför överdrivet dyr.

Men tyvär så är det så att jag klotade hojen igår :(

Så nu undrar jag istället om någon kanske sitter på topp-kåpa, kåpstag och bak-kåpa till en R6 -01 blå?
Kåpstaget kan vara från 99-02 toppkåpa kan jag också ta från 99-02 men bak-kåpan ska vara från 01-02.

Det är nr. 7 och 13 på bilden.

Mvh

Bifogat

• framkåpa med stag.JPG
    framkåpa med stag.JPG
    45 KB · Visningar: 78

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
Mjo, den såg schysst ut o inte alltför överdrivet dyr.

Men tyvär så är det så att jag klotade hojen igår :(

Så nu undrar jag istället om någon kanske sitter på topp-kåpa, kåpstag och bak-kåpa till en R6 -01 blå?
Kåpstaget kan vara från 99-02 toppkåpa kan jag också ta från 99-02 men bak-kåpan ska vara från 01-02.

Det är nr. 7 och 13 på bilden.

Mvh

Fan vad tråkigt!! Grusen eller?

hehe, det kan vara ett gott tecken..5000 var det inte, men 10.000.- :rolleyes:

Hur gick det med köpet och handpenningen? Blev det någon hoj?

Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Någon som vet vart man kan få tag på nån info av bilder osv hur det ser ut inne i cykeln om man ska komma åt bränsleslang osv i eftermiddag? :) kanske lite overkill med sprängskiss men minns att jag har sett nån sida där man kan beställa reservdelar osv i sprängskissliknande kanske skulle funka men hittar den inte igen :huvet

Kniven

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Honda cbr 929
Hur gick det med han som sålde r1:eek:r lite väl billigt i blekingen? Fick han sin hoj?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Någon som vet vart man kan få tag på nån info av bilder osv hur det ser ut inne i cykeln om man ska komma åt bränsleslang osv i eftermiddag? :) kanske lite overkill med sprängskiss men minns att jag har sett nån sida där man kan beställa reservdelar osv i sprängskissliknande kanske skulle funka men hittar den inte igen :huvet

www.ronayers.com har ganska bra sprängskisser, och där kan man få nån slags uppfattning om vad prylarna kostar också. Lossa tanken är dock inget svårt. Kolla bara så att du sätter tillbaks slangar och kontakter på rätt ställen. :)

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
Hur gick det med han som sålde r1:eek:r lite väl billigt i blekingen? Fick han sin hoj?

Ringde precis en kompis som hade lagt 1000:- i handpenning på en R1 -04. Han åkte dit där de hade bestämmt men den andra snubben dök aldrig upp så allt var bara buffel och båg. :mad: Han sa att han hade velat ha 5000:- i handpenning men min kompis gick bara med på 1000:- som tur va.

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ny hoj!

Då hade man bytt ner från 1000 till 600. Ska bli skoj att känna på en sådan nån säsong eller två :yoparty

Bifogat

• DSC01119.JPG
    DSC01119.JPG
    122.9 KB · Visningar: 71
  • DSC01124.JPG
    DSC01124.JPG
    134.7 KB · Visningar: 125
Last edited:

Kniven

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Honda cbr 929
Ringde precis en kompis som hade lagt 1000:- i handpenning på en R1 -04. Han åkte dit där de hade bestämmt men den andra snubben dök aldrig upp så allt var bara buffel och båg. :mad: Han sa att han hade velat ha 5000:- i handpenning men min kompis gick bara med på 1000:- som tur va.

Asså det är sjukt, hoppas verkligen inte att de som la 10 000kr i handpenning blev lurade.

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
vad tycks om den här ändring :) (bytt till 03:an röv under vintern)

Bifogat

• Kopia av 1 (4).JPG
    Kopia av 1 (4).JPG
    93.9 KB · Visningar: 88
  • Kopia av 1 (8).JPG
    Kopia av 1 (8).JPG
    175 KB · Visningar: 78

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Inget grus vid min vurpa... Helt o hållet mitt eget fel, kom för fort i en kurva, chickade ur o bromsade, låste framhjulet......
Det som är lite störande är att om jag hade slutat bromsa o bara svängt istället så hade jag antaligen klart kurvan.

Men nu behöver jag en snabbt svar: Är det samma/passar topp-kåpa till R6 00 och 01(blå) ??

00 har nummer: 5EB-Y283G-40-P0 01 har: 5EB-Y283G-70-P0

/PACO

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Inget grus vid min vurpa... Helt o hållet mitt eget fel, kom för fort i en kurva, chickade ur o bromsade, låste framhjulet......
Det som är lite störande är att om jag hade slutat bromsa o bara svängt istället så hade jag antaligen klart kurvan.

Men nu behöver jag en snabbt svar: Är det samma/passar topp-kåpa till R6 00 och 01(blå) ??

00 har nummer: 5EB-Y283G-40-P0 01 har: 5EB-Y283G-70-P0

/PACO

Tråkigt för dig, fast bra att du klarade dig!
Ja det är samma toppkåpa, det som skiljer är dekaler/färgsättning.

vad tycks om den här ändring :) (bytt till 03:an röv under vintern)

Det fungerade ju bra!:tummenupp

Då hade man bytt ner från 1000 till 600. Ska bli skoj att känna på en sådan nån säsong eller två :yoparty

Grattis till nya hojen!

Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
www.ronayers.com har ganska bra sprängskisser, och där kan man få nån slags uppfattning om vad prylarna kostar också. Lossa tanken är dock inget svårt. Kolla bara så att du sätter tillbaks slangar och kontakter på rätt ställen. :)
träffade en riktigt trevlig kille när ja var ut o körde igen lite tidigare som ja pratade lite med så åkte till hans garage och kollade på det så vi avlägsnade tanken och letade lite efter strypningen (den fann vi då inte :S ) o kollade till så att bränsleslangarna mådde bra men inge problem,

men sen fick jag lite problem han skötte det mesta så allt funka när jag åkte därifrån gasade på rätt bra sen dör bara motorn, får fan inte igång den står i en korsning typ o rullar bort den, står där 5-10 minuter springer lite mer för att inte döda startmotorn o batteriet börjar sina så kommer jag på att han nämnde när han plockade bort tanken "ja stänger bränslekranen " det måste vara den annars är jag rökt hemma gick tankarna men var lugn under hela tiden för kändes som att ja borde klara o fixa om de va nå problem ^^ såg nått som såg ut som nån slags bränslekran och layckades få in handen vred ner den o den starta direkt! var genomblöt av svett att gått o drage på den i 10 minuter :p ska kolla den nästa gång jag sätter tillbaks tanken ;)

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
hmm min cykel är strypt hos bike trollhätten (tror jag) någon som har koll vart strypningen sitter?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Tjena grabbar och tjejer!

Gör ett inhopp i tråden här med lite frågor som säkerligen varit uppe förut, men då det mer är en känsla, snarare än fakta jag efterfrågar kör jag ändå :)

Har kört ninja ett par år nu och börjar bli lite sugen på att prova något nytt. Min budget ligger på 50k men det får gärna vara billigare. Är mest sugen på att köpa en gammel-retta (-98) då vissa av dessa verkar vara otroligt billiga att försäkra. Efter en snabb titt på blocket visar det sig dock att 98.orna ligger väldigt högt i pris och därför känns det mer prisvärt att köpa en -01.

Det jag verkligen vill ha är en lagom sliten -04, men det blir nog svårt att hitta en som passar min budget, då jag vill ha den körbar tämligen omgående. Sen kan nog försäkringen bli i häftigaste laget för en student och tillika nybliven husägare.

Krav på kosmetiskt utseende har jag inte så repor och lite taskiga kåpor är helt ok om priset är därefter.

Ja, någon fråga kom jag väl egentligen inte fram till, men lite reflektioner på ovanstående skulle tacksamt tas emot. :)

/Linus

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Yamaha r1
Hallåj
köpte valter moto kraschpuckar idag men det va inte med nån manual alls till dom nån som kan skriva ner lite snabt hur/vart man ska montera dem.

Ps det är till en r1á 02

MVH/Micke

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS