R1 och R6-tråden!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
nej har ingen sån, men tänkt skaffa.. det jag inte är med på är hur får man över det till hojen? hittade heller ingen hemsida till hurric, får höra med återförsäljaren..
Dom flesta slipon kräver ingen justering men så som du beskriver hojens beteende så låter de ju onekligen som att en justering vore på sin plats.

Powercommander är en liten databox som man kopplar till insprutningen, den där boxen kan man vid behov plocka bort och koppla till en datorn via usb kabel och på så sätt överföra en ny "mapp" till insprutet.
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Hojen hugger lite vid inbromsning. Dvs inbromsningen blir inte jämn. Någon som har tips om vad det kan vara?
Skeva bromsskivor? (vibrerar dock inte vid inbromsning)
Slut hjullager fram?
Glapp i nedre styrlager?(är dessa koniska och går att dra åt?)

Är van att meka bil men hoj är relativt nytt så alla tips är välkommna.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hallå alla vettiga R6-ägare.
Jag sitter och spanar lite på en R6a som jag tycker verkar fin. En -03a som gått 2850 mil, ser fin ut, servad, nytt bakdäck, slip-on m.m...
nu priset.. 57000kr eller bud?!? Är det verkligen där priset borde ligga? Nästan 60000 för en 5år gammal hoj. Är det så att R6orna ligger i den prisklassen (alltså överpris) eller borde jag titta på en annan? Vad säger ni?

Länken till hojen:
http://www.blocket.se/vi/16934312.htm?ca=21_s

Mvh Magnus ...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Beror på vem du frågar men jag skulle aldrig ge 57 för den hojen, många som chansar och försöker få ut så mycket som möjligt för hojarna nu så här under högsäsong.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Beror på vem du frågar men jag skulle aldrig ge 57 för den hojen, många som chansar och försöker få ut så mycket som möjligt för hojarna nu så här under högsäsong.

Finns det nget att anmärka på vid en syning/provkörning av den hojen så är priset väldigt skäligt tycker jag Slappis.

2 ägare, hel & fräsch, bra däck, Yamaha Orginal kraschpuckar, slip-on mm.

Finns det bara servicebok + orginalljuddämpare så är den värd sina pengar.

Hojen hugger lite vid inbromsning. Dvs inbromsningen blir inte jämn. Någon som har tips om vad det kan vara?
Skeva bromsskivor? (vibrerar dock inte vid inbromsning)
Slut hjullager fram?
Glapp i nedre styrlager?(är dessa koniska och går att dra åt?)

Är van att meka bil men hoj är relativt nytt så alla tips är välkommna.

Jag tycker att det låter som kassa bromsbelägg & att det har blivit spår i skivan/skivorna.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Finns det nget att anmärka på vid en syning/provkörning av den hojen så är priset väldigt skäligt tycker jag Slappis.
Finns det bara servicebok + orginalljuddämpare så är den värd sina pengar.
Ny 07 för 87 på firma vs 57 för en 03 med nästan 3000 mil på mätaren hmm ja då blir inte valet svårt.
 

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
R6 -06
Hallå alla vettiga R6-ägare.
Jag sitter och spanar lite på en R6a som jag tycker verkar fin. En -03a som gått 2850 mil, ser fin ut, servad, nytt bakdäck, slip-on m.m...
nu priset.. 57000kr eller bud?!? Är det verkligen där priset borde ligga? Nästan 60000 för en 5år gammal hoj. Är det så att R6orna ligger i den prisklassen (alltså överpris) eller borde jag titta på en annan? Vad säger ni?

Länken till hojen:
http://www.blocket.se/vi/16934312.htm?ca=21_s

Mvh Magnus ...

Låter som ett rätt högt pris. Lägg till drygt 10 000:- och köp min 06'a som är grymt fin och gått en fjärdedel av dom milen ;)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Låter som ett rätt högt pris. Lägg till drygt 10 000:- och köp min 06'a som är grymt fin och gått en fjärdedel av dom milen ;)

ja varför inte? :)

skämtosido... om inte tanken är full av guld tycker jag hojar över lag är för dyra. Vet att ämnet har varit upp 2miljoner gånger innan. Men ville bara kolla lite om just R6an... blir väl en sån nästa säsong (eller en cbr, men det vågar jag inte säga högt här :D ...)... så jag vill scanna marknaden lite nu så jag kan jämföra
 

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
R6 -06
Ja jag kommer sälja den om 2 månader så det blir ett höstklipp.

Jag valde åxå mellan r6'an och cbr'en men tyckte att dels dom nya r6'orna va mycket snyggare plus att cbr'en var 5-10 000:- dyrare än motsvarande r6'a.
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Jag tycker att det låter som kassa bromsbelägg & att det har blivit spår i skivan/skivorna.

Det måste jag kolla. Ja för bromsverkan kommer i pulser vid jämn anläggning av bromsen. Dock så blir det bättre när man fått upp värme i grejerna så det kanske inte är helt otroligt att beläggen är slut.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Precis som du skriver, min agerar likadant på tvåan känns väl ändå någorlunda lätt. Effektpuckeln kommer vid runt tio till att dra och öka ända till varvstoppet =) Att du upplever så stor skillnad har nog med utväxlingen att göra, på med ett 520kit det borde göra underverk.

Min är likadan.... går inte ens upp på 1an om man lutar sig framåt lite.... men går ändå hyffsat fort upp till 270 men sen vill den inte mer alls.... dom 3 första dagarna jag hade den tyckte jag den gick så in i men nu känns den som du säger tam.... men tittar man på hastighetsmätaren flyttar den på sig som vanligt...

Ok,då är allt som det ska.

Vart lite förvånad då jag tog -05an en dag och känslan var att den gick lite bättre bara,jäkla känslor att blanda sig i och lura.

Räcker väl till mig iaf.,mycket bra chassi,bör ju gå att få bra tider på en bana om en hyfsad pilot hanterar den när hjulen håller sig på backen när man ska ut ur kurvorna.

Henrik
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
ja varför inte? :)

skämtosido... om inte tanken är full av guld tycker jag hojar över lag är för dyra. Vet att ämnet har varit upp 2miljoner gånger innan. Men ville bara kolla lite om just R6an... blir väl en sån nästa säsong (eller en cbr, men det vågar jag inte säga högt här :D ...)... så jag vill scanna marknaden lite nu så jag kan jämföra

jag sålde min R6-03 i februari med 2300mil fick 52000kr...

hade den ute för 55000kr det var inte en jävel som ringde på den då...
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Oljenivågivare R1-99

Någon som vet ifall dessa är kända för att krångla? Tycker min gnäller på tok för tidigt över att den vill ha mer olja, kan tändas även om nivån i glaset visar 3/4...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Oljenivågivare R1-99

Någon som vet ifall dessa är kända för att krångla? Tycker min gnäller på tok för tidigt över att den vill ha mer olja, kan tändas även om nivån i glaset visar 3/4...

Jag är inne på min andra R1 -98 och både den och den förra hade detta fenomen. Tror mätaren är lite överkänslig helt enkelt.
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Hallå alla glada!!

Vart hittar man billigast dela till R1...ska ha nya lameller o lite packningar? Eller är d skit samma vart man vänder sig?
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
HUr mycke olja dricker era hojar...

Hur mycket olja behöver ni fylla på. Jag har kört ca 400mil nu och behövt fylla på olja 2ggr, ca 3-4dl/gång

Normalt?
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
magpower skrev:
Hallå alla vettiga R6-ägare.
Jag sitter och spanar lite på en R6a som jag tycker verkar fin. En -03a som gått 2850 mil, ser fin ut, servad, nytt bakdäck, slip-on m.m...
nu priset.. 57000kr eller bud?!? Är det verkligen där priset borde ligga? Nästan 60000 för en 5år gammal hoj. Är det så att R6orna ligger i den prisklassen (alltså överpris) eller borde jag titta på en annan? Vad säger ni?

Länken till hojen:
http://www.blocket.se/vi/16934312.htm?ca=21_s

Mvh Magnus ...

Varför inte köpa denna istället: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=18426
:tummenupp
 

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
Hur mycket olja behöver ni fylla på. Jag har kört ca 400mil nu och behövt fylla på olja 2ggr, ca 3-4dl/gång

Normalt?

Bingo, tänkte precis fråga samma sak.
Kört drygt 150mil nu sen servicen och
fick fylla i 3-4dl i lördags.
Polaren sa att R1'an kan vara lite törstig på olja,
stämmer det över lag eller?
Hojen varken ryker ovanligt mycket eller lämnar
fläckar på garagegolvet.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hallå alla glada!!

Vart hittar man billigast dela till R1...ska ha nya lameller o lite packningar? Eller är d skit samma vart man vänder sig?

Faktum är att Yamaha-orginaldelar inte är så värst dyra på just de prylarna jämfört mot eftermarknadsprylar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top