Slappa
Rage closed inside!
Du har troligtvis fått på kedjan lite ojämnt och sedan spänt den, lossa spännarna till bakaxel, lossa bakaxeln och flytta om kedjan på drevet så blir de nog braNu till ett till problem..
Du har troligtvis fått på kedjan lite ojämnt och sedan spänt den, lossa spännarna till bakaxel, lossa bakaxeln och flytta om kedjan på drevet så blir de nog braNu till ett till problem..
Hej!
Jag har lite knepiga el-fel på min mc (R1-98), som jag inte blir riktigt klok på. Det började förra säsongen med att min vänstra blinkerindikation slutade fungera. Alltså på "instrumentbrädan" såg man inte att man blinkade vänster, dock fungerar höger lika bra som innan. Det lustiga är att blinkersen fungerar utan problem, det är bara indikationen som inte vill vara med... Kan ju leva med felet, men undrar vad som kan vara sönder?
Sen har mitt högra framljus börjat gå sönder titt som tätt. Har bytt det 4 gånger på 5 rundor nu, så något är definitivt galet. Glödlampans tråd går helt enkelt av, har givetvis testat med olika märken.
Någon som kan tippsa mig om vad felorsaken kan vara?
/Martin
Mors alla!
Har ett ''Problem'' med min Yamaha r6a 2006 som gått 1400Mil
Har ägt en 2007 innan som inte kändes alls som denna men va ej dock körd mer än 1 mil.
osv
tacksam för alla svar mvh
1 - Blinkerstrubbel.
Det sitter diodblinkers va ??
isf, har du likadana belastningsmotstånd eller vad dem kallas på alla blinkers ?
min lampa ballade ur när jag körde med bara en framblinkers, indikering liksom bara "glödde" vär man slog på sidan som inte hade blinkersen inkopplad, dvs det var inte samma belasning höger som vänster.
2 - belysning.
mät spänningen, kan vara likriktaren som levererar för mkt spänning, det första man märker det på är smällda lampor, skall absolut inte vara mer än 15 volt skulle jag vilja säga någonstans i systemet när motorn är igång !
tack för svar!
1. Faktum är att jag har diodblinkers bak, medan standard lampor fram. Dock köpte jag ett nytt relä, så det är nog inte motstånden som krånglar. Har ju trots allt fungerat bra lång tid innan, och det är bara indikatorn åt vänster som felar.
2. Skall mäta systemet i morgon, bra ide!
Tag någon plastbit, tunn plåtbit eller kartongbit och sätt dit reflexen under skylten med dubbelhäftande tejp eller så. Bara det håller för den stora dagen så....
Har en del bilder, exakt vad vill du ha bild på?Är det någon som har meckbilder på r1 00-01. Håller på att plocka ihop hojen och behöver se lite bilder på motorn och runtom där. Det var inte jag som plocka ner den...
Tack
Ingenting som bes.mannen kan klanka ner på?
Har en del bilder, exakt vad vill du ha bild på?
Ska besikta hojjen i dagarna och måste fixa reflexen baktill. Är det någon som vet nåt bra sätt att fästa reflexen på. Har bara en skylthållare + belysning, inget under plåten alltså. Sen är hojjen till salu om någon undrar
Kan nån hjälpa mig med att hitta drev? Jag har en TRX som jag har satt på 520 drev/kedja på. Kört hitintills med 16-kuggars AFAM som passar till R6. Har precis beställt och fått hem specialtillverkat bakdrev, och behöver nu 17-kuggars framdrev. Kollade med MC-varuhuset precis, och de hade max 16 (från AFAM). Finns det större framdrev att få tag på i 520 delning som passar R6? Ingen aning dessvärre vilka årsmodeller mitt drev hör till, men artikelnumret är 010 21511,om det hjälper...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|