R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Grymt fina bilder X-up! Vilken helg det måste ha varit :tummenupp
Är det paddock pass du köpt eller?

Ja det var verkligen en kanonbra vecka! Har inte köpt pass alls utan direktkontakt med Yamaha Motor Italia :)

Det enda jag köpte var en läktarbiljett till Variante Ascari för att kunna se racen riktigt bra.
 
Last edited:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Måste man vara helt stillastående för att byta Mode?
Räcker det inte att dra in kopplingen och byta på frihjul/tomgång?
Blir tokig på att A-läget går tillbaka till Std varje gång tändningen varit av..
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Måste man vara helt stillastående för att byta Mode?
Räcker det inte att dra in kopplingen och byta på frihjul/tomgång?
Blir tokig på att A-läget går tillbaka till Std varje gång tändningen varit av..

Det har jag för mig ska gå att göra under körning...
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Har ett litet problem...
Har köpt en styrdämpare till min R6a -04. Tycker det funkar grymt bra förutom att den glider på styrkronan vilket medför att muttern lossnar.
Någon av er som haft samma problem?
Vet inte vad jag ska göra riktigt. Har nu blivit van med o ha den och tycker att hojen är skönare att köra med den på.
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Jag hade nog samma burkar i våras om jag inte minns fel (har bytt till Arrow nu) men de lät för mycket med deras mätningssätt. Idiot-jag hade ju förstås inte med de db-"killers" som följde med burkarna men ärligt, hjälper de något alls? :va
Jag köpte dock ett par universal på Yamaha/Honda i Adenau, http://www.zweirad-schmitz.de/EN för en dyr peng men jag fick ju iaf fortsätta köra på banan.
Har man tur så blir man inte uppmätt och man kan ju skynda sig lite när man stoppat i biljetten och öppnat bommen så T.Ü.F-killen inte hinner stoppa en. Han får nämligen inte göra det förrän du kört genom bommarna och är inne på banan så att säga.

Hursomhelst, vart du lämpligast köper tystare killers kan jag inte riktigt svara på men enligt s-racing.se där jag köpte mina så fanns det "riktiga" killers att tillgå också. De som följde med burkarna kallades bara "sound kit" eller något liknande.
:)

Tycker medföljande Youshimura db-killers dämpar ljudet avsevärt?
Tror jag chansar med dom på Nordslingan i sommar.
Tar med lite ljuddämpar ull och stål tråd för säkerhets skull:tummenupp
Eller vet någon ett bättre alternativ. Flyttat till Örebro,10 mil från där jag håller till.Ses kanske efter vägarna någon gång.Trevlig sommar:banana
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Tycker medföljande Youshimura db-killers dämpar ljudet avsevärt?
Tror jag chansar med dom på Nordslingan i sommar.
Tar med lite ljuddämpar ull och stål tråd för säkerhets skull:tummenupp
Eller vet någon ett bättre alternativ. Flyttat till Örebro,10 mil från där jag håller till.Ses kanske efter vägarna någon gång.Trevlig sommar:banana

Hoppas de räcker till :tummenupp
Du får väl ta en sväng hit och dricka en köpp java :)
 

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Ort
i min lägenhet
Hoj
R1
Oljelampan

Någon som har svar på varför oljelampan tänds efter ca 2mil på min R1 -04???? Jag var in och kollade och då visade det sig att oljan var blaskig och det var ca 0,5l olja för mycket :confused:

efter olje och filter byte kom jag ca 2mil till och sen börjar skiten lysa igen.... :huvet
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har svar på varför oljelampan tänds efter ca 2mil på min R1 -04???? Jag var in och kollade och då visade det sig att oljan var blaskig och det var ca 0,5l olja för mycket :confused:

efter olje och filter byte kom jag ca 2mil till och sen börjar skiten lysa igen.... :huvet

Utveckla gärna, blaskig som att det kommit in vatten i oljan eller blaskig som mörk/smutsig?
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
En liten fråga, varför är det ett litet runt hål i katalysatorn på min r6 -06?
Dräneringshål? Någon som har provat att :borra ?
 

Bifogat

  • Photo maj 14, 14 30 42.jpg
    Photo maj 14, 14 30 42.jpg
    254.4 KB · Visningar: 72

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Ort
i min lägenhet
Hoj
R1
Utveckla gärna, blaskig som att det kommit in vatten i oljan eller blaskig som mörk/smutsig?

Den var mörk/smutsig. har nu provat och kört den lite till, först lyser lampan när man startat sen slocknar den efter en stund för att sen börja lysa igen :huvet
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Äger en röd/vit 99 r1a. Är riktigt nöjd med den! Sitter bekvämt, den ser riktigt fräsch och snygg ut och går riktigt bra. Längtar tills jag lär mig hantera den bättre. Det är min första hoj så jag har mycket att lära och ska ta det riktigt försiktigt nu i början. Kommer bilder på den snart.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hejsan!

Hur har ni najjat oljeplugg och oljepåfyllning på R6 08? Lite bilder kanske?

Hejhej

Najat fast en saxsprint som sitter i stickan och upp till locket.

Vet inte om det är godkänt med sprint men det ska ju vara det sen förra året så jag hoppas på det,annars får jag väl naja ihop skiten och göra om efter varje koll/påfyllning.

Har inte hojen hemma så tyvärr inga bilder nu.

Henrik
Henrik
 

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Ort
i min lägenhet
Hoj
R1
Hjälp!!

Det verkar som att det kommer in bensin i oljan..... Vad är det som kan vara fel? Det gäller en R1 -04
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej

Jag hittade solo cuts på ebay tull hyfsade pengar,
det står att det är till r1 och jag har en r6 så jag undrar om det är
samma på båda bågarna årsmodell 99? och om det är någon som har nån erfarenhet av custarna från ebay?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...rcycles_Parts_Accessories&hash=item255c2a9d1e

Nix det är inte samma kuts på R1 & R6. Den kommer inte att passa. Leta upp en kuts för R6 i stället så slipper du ett onödigt köp.

Har inte köpt någon Kina-Kuts från ebay själv men har polare som har gjort det och de är nöjda.

Det verkar som att det kommer in bensin i oljan..... Vad är det som kan vara fel? Det gäller en R1 -04

Låter inte bra. Svårt att diagnostisera med knapphändig info dock. Låt någon motorkunnig se över hojen åt dig alt. lämna in den till en verkstad.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top