Darth Väder
Irregular firing (dis)order
Är det vanligt att den röda kabeln sitter kopplad på minuspolen på batteriet på Yamaha R1?
Är det vanligt att den röda kabeln sitter kopplad på minuspolen på batteriet på Yamaha R1?
över 7000rpm drar den bra som fan men under är det lite segt.
R1an är inte optimalt installd för slip-on systemet det hör man på gången.
Den går lite oroligt på låga varv.
som du säger så krävs nog en mapping.
K&N filter är på gång
Eh? Nej, sannerligen inte!
Varför är då minuspolen på Yuasa-batterierna (både det som satt original från fabrik och det jag precis köpt) på höger sida i hojens färdriktning, där den röda kabeln sträcker sig?
Skumt! Rött är + & svart är - Så är det bara!
Batteriet måste ha blivit felvänt eller något!
Du hade placerat batteriet åt "fel" håll?
HAHAHAAAA, asgarv, vrålskratt, ojojoj! Ibland är man dummare än en get. Nu är iaf mitt batteriproblem löst och säkring det som fattas för att köra igen
Du hade placerat batteriet åt "fel" håll?
Står i valet och kvalet att köpa ett helsystem (akrapovic) till min R6:a 07. Får betala 3500kr..men då får jag en gammal dämpare av typ Akra. Men jag är skeptisk..får betala totalt cirka 7000:- för helsystemet plus en ny akrapovic dämpare. Tycker ni att de e värt?
Kan tillläggas att ett sprillans nytt akrapovic helsystem inklusive dämpare kostar runt 18-19 tusen.
Mvh Iman
Det är sålt så du behöver inte fundera på det längre.
Kört ett par mil med Rettan nu och fan vad den slukar bensin. Vad ligger ni på för förbrukning på 09rna? Eller är det kanske jag som behöver gå upp en växel eller två?
Någon som vet en sida man kan köpa styling produkter till yamaha r1..
Hej!
Det är faktiskt ganska lätt att göra. Drar du in kopplingshandtaget så ser du att vajern sitter fast med en kula i ena änden. Snurra på hjulet för att släppa på spänsten på vajern och trä sedan ur vajern ur handtaget.
Därefter släpper du vajern nere vid kopplingsarmen vid motorkåpan och upprepa sedan i bakvänd ordning med den nya vajern.
Ett tips är att ta lite kort innan / medan du mekar så ser du hur allt satt innan du började pilla!
Lycka till!
woooho jag lyckades, och fick tillbaka allt på plats med (och inga delar över) haha
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|