sandstream
Guest
Nja, din hjälm kan nog inte räknas som tung. Shoei X-Spirit väger 1330 och Raid 2 väger 1380.1500 GRAM är ganska mycket min AGV väger 1290 + 50 med visir och det är en tung hjälm
Nja, din hjälm kan nog inte räknas som tung. Shoei X-Spirit väger 1330 och Raid 2 väger 1380.1500 GRAM är ganska mycket min AGV väger 1290 + 50 med visir och det är en tung hjälm
Tanken att kolla vad proffsen använder är bra men tyvärr helt onödig. Bara för att det står en viss tillverkare/modell på deras hjälm har den i stort sett ingenting att göra med saluhjälmen du köper i butiken. De tillverkas för varje förare custom.
Finns hjälmar som kostar hälften av Shoei:s och Arai:s dyrare modeller och är minst lika bra.
Nu läste du inte vad jag skrev, läs igen.va? kostar hälften och är bättre?
är du säker på att de inte är dubbelt så bra men kostar en tiondel?
jaja, det är din skalle.
Vi på www.banåkning.nu kör med Marushin carbon den väger 1050gram o kostar 3695skr på www.touring.se 200grams skillnad känns som flera kilon
på skallen o den är lika godkänd som vilken dyrare hjälm som hällst
Hela testen finns här: http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/
En UVEX RS 750 Carbon i stl XS,S eller M väger 990 gr och är just nu ute till höstpris hos www.event-mc.se
Ja, jag har läst hela artikeln.Har du läst hela testet också?
I den inledande artikeln förklarar författaren väldigt bra det där med hjälmtester och även hur dålig korrelationen med verkligheten är. Att rangordna hjälmar efter absorbationsvärdena i ett test är totalt värdelöst, ett test kan på sin höjd selektera ut de riktigt dåliga hjälmarna.
Nope, den regeln är borttagen och finns inte kvar, varken i NT eller SR.För racing måste hjälmen ha D-ring spänne så snabbspänne går bort direkt.
Och med det vill du ha sagt att billigare hjälmar än de dyraste är sämre, eller?Personligen skulle jag aldrig köra ngt annat än Arai RX7R men de bästa modellerna från Shoei är också bra.
Där ser man.Nope, den regeln är borttagen och finns inte kvar, varken i NT eller SR.
Jag vill ha sagt det jag skriver. Jag skulle aldrig köra med annat än Arai RX7 eftersom den passar mig bättre än Shoei.Och med det vill du ha sagt att billigare hjälmar än de dyraste är sämre, eller?
Okej, jag trodde att du menade att det enda som dög att köra i var Arai RX7 och de dyrare Shoei-modellerna men det gällde alltså bara dig personligen.Jag vill ha sagt det jag skriver. Jag skulle aldrig köra med annat än Arai RX7 eftersom den passar mig bättre än Shoei.
Nope, den regeln är borttagen och finns inte kvar, varken i NT eller SR.
?
Här har Svemo gömt den: http://www.svemo.se/file_out.php?id=1366hmm
hjälm
2.3.1.5 där står det att man sitat "Se allmänna hjälmdestämmelser NT"
var finns det nån stans????
Och med det vill du ha sagt att billigare hjälmar än de dyraste är sämre, eller?
Tyckte det var lite tvetydigt från Gustav då slutklämmen kunde tolkas som att Shoeis dyraste modeller även dög, vilket i sin tur är samma sak som att säga att alla andra modeller inte duger.Är det nödvändigt att han menar nåt annat än han skriver? Vore kul om man kan debattera utan att tolka på annat sätt än vad som skrivs.....
Tyckte det var lite tvetydigt från Gustav då slutklämmen kunde tolkas som att Shoeis dyraste modeller även dög, vilket i sin tur är samma sak som att säga att alla andra modeller inte duger.
Hänger du med?
Själv föredrar jag om folk frågar vad jag menar om de inte förstår eller om jag uttryckt mig luddigt
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|