Racing-hjälmförslag?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:)
nu kanske gustav menar att det enbart är hans tycke..
(fast jag misstänker att han inte orkar tjafsa)
det är jag som säger att inget annat än arais och shoeis värsta duger, åt alla :tungan

sandstream

Guest
det är jag som säger att inget annat än arais och shoeis värsta duger, åt alla :tungan
Men det visste vi redan :)

P.s:
Du får ringa Mat Mladin och andra loosers som mot ditt bättre vetande åker runt med skithjälmar ;)
D.s

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Men det visste vi redan :)

P.s:
Du får ringa Mat Mladin och andra loosers som mot ditt bättre vetande åker runt med skithjälmar ;)
D.s

Inte skithjälmar alls, men inte lika bra som en RX7Corsair, om du frågar mig.

:tungan

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
kolla tex vilka de använder i moto gp,de är naturligtvis sponsrade men å andra sidan har de lagt ner mycket på utveckling och forskning.
vore dumt om valle dog pga dålig hjälm och det vet fabrikanterna.
så nån fingervisning borde det ge.
sedan är det mycket vilken hjälm som passar ditt huvud.själv så funkar shoei perfekt för mig medan min arai är grymt obekväm.
de nya arai:erna sitter mycket bättre men jobbigt visirbyte gör att jag väljer shoei.
våga prova många hjälmar och se till att det sitter fast.
kolla spännen,en del har snabbfästen godkända för tävling,en del har dubbla d ringar.klämmer fästena på dig?
går den att rengöra hyffsat.
finns det ett visir i depån att köpa om du kraschat eller måste du beställa de hos någon som beställer det i japan?

Tror inte att Casey Stoner och Marco Melandri irrar omkring med Nolan plasthjälmar i MotoGP;) Nolan gör som bekant plasthjälmar för gata.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Från Nolan.it om N94

The composite fibre shell, characteristic of X-lite technology, is bag moulded.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Alla hjälmar är plast :rolleyes: Sen att de flesta bra krukor är plastade ihop med diverse fibrer är ju en annan femma :tungan

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
du kan lätt avverka några hjälmar per år med lite osis. så köper du de dyraste så kan det sticka iväg en bra slant.

enligt devisen "hellre pengar över och dregglande i rullstol, - än bästa hjälmen och spara in på nått annat"
:tummenupp

sandstream

Guest
enligt devisen "hellre pengar över och dregglande i rullstol, - än bästa hjälmen och spara in på nått annat"
:tummenupp
Köper du Bang & Olufsen också övertygad om att de gör bättre produkter eftersom de är dyrare? :hihi

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Köper du Bang & Olufsen också övertygad om att de gör bättre produkter eftersom de är dyrare? :hihi

nej att bedömma ljudprodukter överlåter jag till folk som vet vad dom snackar om.
och va snäll och låt bli att försöka utmåla mig som en "allt dyrt är bra", det har jag aldrig sagt.

sandstream

Guest
och va snäll och låt bli att försöka utmåla mig som en "allt dyrt är bra", det har jag aldrig sagt.
När det gäller hjälmar så låter det så, dvs att de dyraste är bra och resten skräp. Eller vad menar du?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
När det gäller hjälmar så låter det så, dvs att de dyraste är bra och resten skräp. Eller vad menar du?

Det låter som du vill att det ska låta i så fall.
visa ett tillfälle när jag pekat på kostnaden som motiv för att en RX7Corsair är bäst..

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Nä det försäkrar man sig emot!

Hur är hjälmen försäkrad? Om jag krajjar i en singelolycka, går hjälmen på ... trafikförsäkringen? Om jag sumpar den i backen stillastående utanför Donken, går hjälmen på ... hemförsäkringen? Drulleförsäkringen?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Hur är hjälmen försäkrad? Om jag krajjar i en singelolycka, går hjälmen på ... trafikförsäkringen? Om jag sumpar den i backen stillastående utanför Donken, går hjälmen på ... hemförsäkringen? Drulleförsäkringen?
Hemförsäkringen täcker skyddskläder.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...