Radiotjänst kör med skrämseltaktik?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tror man måste tillåta dom att locka tittare genom ett brett utbud, att låsa upp svensson i soffan blir svårare och svårare.

Tror inte det spelar så stor roll. Man ser väl dom program man vill se och när dom är slut så slår man av eller byter kanal. Inte skulle jag få för mig att titta på Debatt t ex bara för att jag vill se The Wire som går en annan tid.

Sen att lägga licenspengarna på skatten vore det enklaste, men då är dom med en gång i händerna på den styrande regeringen.

Det är iofs sant.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
- Bidrag


TV är det licensavgift på, men den omfattar inte radio.

Fel. SR finansieras med tv-licensavgiften.

Skillnaden är väl att det där tillför någon slags sammhällsnytta,
Att däremot tvingas betala för att någon skall bli underhållen via dumburken ser jag som uteslutet.
F.ö så kan även kulturstödet slopas.

Är jag särdeles intresserad av dokusåpor, DDR filmer eller annan skit kan jag betala för det, nu är jag inte det, så jag betalar inte för det.

Det har till syvende och sist inte att göra med vad man persoligen föredrar för tv-utbud. Snarare är det så att politisk och ekonomisk oberoende media faktiskt är en hörnsten i det demokratiska samhällets fundament, och därmed är dess existens berättigad. Därför anser jag att avgiften bör ingå i skattesedeln istället.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det har till syvende och sist inte att göra med vad man persoligen föredrar för tv-utbud. Snarare är det så att politisk och ekonomisk oberoende media faktiskt är en hörnsten i det demokratiska samhällets fundament, och därmed är dess existens berättigad. Därför anser jag att avgiften bör ingå i skattesedeln istället.
:lol :rofl
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det har till syvende och sist inte att göra med vad man persoligen föredrar för tv-utbud. Snarare är det så att politisk och ekonomisk oberoende media faktiskt är en hörnsten i det demokratiska samhällets fundament, och därmed är dess existens berättigad. Därför anser jag att avgiften bör ingå i skattesedeln istället.


Du måste skämta???

Det finns då media som är så vinklat som SVT mf. Maken till vänsterpropaganda-kanaler får man leta efter.

Jag kan köpa att DN står med en fot till höger, men de står för det. Men att SVTs media kallas sig oberoende är bara patetiskt.

Skulle det dessutom vara ett sätt att föda minoritetsgrupper med relevant media (vilket är ett argument) så undrar jag t.ex var motorsport och damhockeyn är nånstans? SVT liksom alla andra visar ju bara populist-TV blandad med massa kulturdravel som bejublas av klubben för inbördes beundran på konstfack.

Dom tog bort radiolicensen för länge sedan, då alla endå hade en tv.

Along came internet, och alla har inte längre TV. Framförallt inte behov av dito.
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du måste skämta???

Det finns då media som är så vinklat som SVT mf. Maken till vänsterpropaganda-kanaler får man leta efter.

Jag kan köpa att DN står med en fot till höger, men de står för det. Men att SVTs media kallas sig oberoende är bara patetiskt.

Skulle det dessutom vara ett sätt att föda minoritetsgrupper med relevant media (vilket är ett argument) så undrar jag t.ex var motorsport och damhockeyn är nånstans? SVT liksom alla andra visar ju bara populist-TV blandad med massa kulturdravel som bejublas av klubben för inbördes beundran på konstfack.



Along came internet, och alla har inte längre TV. Framförallt inte behov av dito.

Jamen dom som nu inte har tv behöver väl inte heller betala.:D

Men visst fasen florerar det ett oönskat högt antal tomtar på svt.
Men då måste ju vi som betalar licensen oxå visa att vi tycker genom att anmäla dom.

Fast om nu ingen tittar på dom har dom ju fria händer.:va

http://www.radioochtv.se/Tillsyn/Granskning-av-program/Anmalan/
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jamen dom som nu inte har tv behöver väl inte heller betala.:D

Men visst fasen florerar det ett oönskat högt antal tomtar på svt.
Men då måste ju vi som betalar licensen oxå visa att vi tycker genom att anmäla dom.

Fast om nu ingen tittar på dom har dom ju fria händer.:va

http://www.radioochtv.se/Tillsyn/Granskning-av-program/Anmalan/

Om Sverige nu är en demokrati och marknadsekonomi så är det enklare än så. Det man inte vill ha, köper man inte.

Vill man inte ha SVT, betalar man inte för det. Det man vill ha, streamar man från intörnät.

Att det enda lagliga sättet är att ha en separat skärm är däremot juridiskt dravel. Så ett vettigt system är att som med allt annat koda det.

OM däremot SVT till åtminsone 90% skulle bestå av "samhällsinformtiv media" så skulle tom jag kunna argumentera (även om det strider mot min ideologi) för att det skulle vara fritt (skattefinansierat) på samma sätt som skola då det får en direkt verkan på folkbildningen, vilket i sin tur har direkt korrelation med många socioekonomiska faktorer i samhället i stort.

Nu är det ju inte så, och då ska det OM en avgift ska tas ut, vara valbart och en ´fakturerbar tjänst såsom alla andra.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Det är väl en avi för avbetalningen på den väggmonterade femtiotvåtummaren? :D

Seriöst, jag vill inte leva i ett Sverige utan SVT och SR.



Är det billigare att skaffa hund för att slippa betala TV-licens än att betala TV-licens? :va

Har du en stor hund så slipper du betala tv-licens :rolleyes:
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Men det jag undrar är vem som bestämmer över våra pengar på SVT.
Om nu marknadsekonomin inte ska gälla för tomtarna hur drivs utvecklingen framåt.

Men det är klart, har man inga krav eller ngn som granskar "granskarna" (eller skickar in anmälningar) så händer väl inte så mycket.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Om Sverige nu är en demokrati och marknadsekonomi så är det enklare än så. Det man inte vill ha, köper man inte.

Vill man inte ha SVT, betalar man inte för det. Det man vill ha, streamar man från intörnät.

Att det enda lagliga sättet är att ha en separat skärm är däremot juridiskt dravel. Så ett vettigt system är att som med allt annat koda det.

OM däremot SVT till åtminsone 90% skulle bestå av "samhällsinformtiv media" så skulle tom jag kunna argumentera (även om det strider mot min ideologi) för att det skulle vara fritt (skattefinansierat) på samma sätt som skola då det får en direkt verkan på folkbildningen, vilket i sin tur har direkt korrelation med många socioekonomiska faktorer i samhället i stort.

Nu är det ju inte så, och då ska det OM en avgift ska tas ut, vara valbart och en ´fakturerbar tjänst såsom alla andra.

Du ser inga svårigheter med att få en försoffad svensson att se på en kanal där 90% är menat att vara bildande?

Men som jag frågat innan, var hittar jag t.ex debatter osv. på nätet?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vad händer ifall radiotjänst ringer på dörren och man öppnar dörren och de tjatar om tv-licens och man tar fram snabeln och drar i den :va, man befinner sig ju i sitt eget hem :D
 
Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Betala för att finansiera gammal avdankad vänsterpropaganda? :confused:
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ja, SR "finansieras" med TV-licensavgiften, men radio är inte avgiftsbelagt.

Exakt, tvärtom emot vad du skrev alltså.

Du måste skämta???
Skulle det dessutom vara ett sätt att föda minoritetsgrupper med relevant media (vilket är ett argument) så undrar jag t.ex var motorsport och damhockeyn är nånstans? SVT liksom alla andra visar ju bara populist-TV blandad med massa kulturdravel som bejublas av klubben för inbördes beundran på konstfack.

Ingen aning, jag snickrar inte ihop SVT programtablå, men det visas väl då och då kan jag tänka mig. Själv tittar jag inte på sport, men jag bölar inte för det även om jag pröjsar licensen, orsaken till det kan du läsa i mina tidigare inlägg.
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Oh nooess. beställt en ny tv från en av de större nätshopparna i Sverige. Undrar om radiotjänst kommer bli dryg nu?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Anmälningsplikten vid tv köp förvann oxå för länge sedan, när alla redan ansågs ha tv.

Så länge sen kan det inte vara. Jag köpte en TV till min mor för några år sen och efter det började det ringa som aldrig förr. Bl.a med hänvisning till att jag köpt en TV nyligen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top