RaGgAr TrÅden

Status
Ej öppen för fler svar.

Jonathan

Guest
Maran skrev:
Misstänkte nästan att det var en av anledningarna. Vissa killar klarar inte att inte alltid få vara prio 1. Frågan är bara om det är tjejen som är konstig eller om det är killen som har problem med självkänslan/självförtroendet eller vill ha ett "kardborreförhållande"? Att ha häst är inte riktigt lika enkelt som att ha mc.

Nej, att ha mc är svårare.

Behöver du nånsin byta olja i en häst ?
Har du kollat ventilspelet på en häst nångång ?
Har du nånsin vaxat en häst (en syn för livet :rofl ) ?
Bytt däck på en häst ?

Nej tänkte väl det :gnissla

Men tänk dig själv att din kille föredrar att gå ut en sväng i stallet istället för att umgås med dig en mysig fredagkväll. Vad har en häst som inte en kille har :confused:

Maran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Ska bli
Jonathan skrev:
Nej, att ha mc är svårare.

Behöver du nånsin byta olja i en häst ?
Har du kollat ventilspelet på en häst nångång ?
Har du nånsin vaxat en häst (en syn för livet :rofl ) ?
Bytt däck på en häst ?

Behöver du (normalt sett) tanka en hoj flera gånger om dagen?
Har du raspat tänderna på hojen någon gång?
Har du nånsin klippt pälsen på en mc?
Har du bytt skor på mc:n?

Nej, tänkte väl det. :gnissla

Men tänk dig själv att din kille föredrar att gå ut en sväng i stallet istället för att umgås med dig en mysig fredagkväll. Vad har en häst som inte en kille har :confused:
Det handlar inte om vad hästen har som inte killen har och vice versa. Snarare det att om man har ett djur, oavsett sort, så kräver det omvårdnad och medför ansvar vare sig det är måndagmorgon eller fredagkväll. Sedan är det väl så att man får försöka kompromissa så gott det går. Ibland lyckas det, ibland inte.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Maran skrev:
Misstänkte nästan att det var en av anledningarna. Vissa killar klarar inte att inte alltid få vara prio 1. Frågan är bara om det är tjejen som är konstig eller om det är killen som har problem med självkänslan/självförtroendet eller vill ha ett "kardborreförhållande"? Att ha häst är inte riktigt lika enkelt som att ha mc.

Ja detta kan diskuteras i oändlighet, kräver nästan lite rödtjut.
Finns nog en del killar som inte klarar det, finns nog en del tjejer också. Om ett förhållande ska funka bra så måste båda låta den andra ha egna intressen och egen tid. Viktigt är dock att båda känner att de är numero uno, själv hade jag tyckt förhållandet sög om tjejen verkligen tyckte att hästen var viktigare. Har man gott självförtroende så kan man nog koppla av om tjejen behöver mecka med kusen.
Tjejen konstig eller killen med problem? Varierar nog en del mellan olika fall men kardborreförhållande tror jag inte en sekund på.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Maran skrev:
Det handlar inte om vad hästen har som inte killen har och vice versa. Snarare det att om man har ett djur, oavsett sort, så kräver det omvårdnad och medför ansvar vare sig det är måndagmorgon eller fredagkväll. Sedan är det väl så att man får försöka kompromissa så gott det går. Ibland lyckas det, ibland inte.

:tummenupp

Jonathan

Guest
Maran skrev:
Behöver du (normalt sett) tanka en hoj flera gånger om dagen? Beror helt och hållet på hur mkt du kör. Inte ovanligt under högsäsong !
Har du raspat tänderna på hojen någon gång? Ja, när jag klotade i somras.
Har du nånsin klippt pälsen på en mc? Se bifogad bild
Har du bytt skor på mc:n? Skor = anläggningsyta = däck. Ja

Nej, tänkte väl det. :gnissla

En hoj kräver en massa omsorg och vård den med! :mattias

Kapten Blåskägg skrev:
Sjukt stor kewk :rofl
Kommer ett seriösare inlägg strax....

No shit sherlock :gnissla

Det är tekniken som räknas :rolleyes:

Bifogat

• fzr18jt.jpg
    fzr18jt.jpg
    112.2 KB · Visningar: 91

Maran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Ska bli
Ursäkta Nursey för sidospåret i din raggartråd.

Kapten Blåskägg skrev:
Ja detta kan diskuteras i oändlighet, kräver nästan lite rödtjut.
Om ett förhållande ska funka bra så måste båda låta den andra ha egna intressen och egen tid. Viktigt är dock att båda känner att de är numero uno, själv hade jag tyckt förhållandet sög om tjejen verkligen tyckte att hästen var viktigare. Har man gott självförtroende så kan man nog koppla av om tjejen behöver mecka med kusen.
Tjejen konstig eller killen med problem? Varierar nog en del mellan olika fall men kardborreförhållande tror jag inte en sekund på.

Rötjut, ja tack. :) Detta ämne har delvis diskuterats på det berömda hästforumet nyligen. Då var det ju mest tjejer som skrev, så jag tyckte att det kunde vara intressant med killperspektivet också när det kom upp här att hästtjejer inte är riktigt kloka.

Ja, en del tjejer uppskattar inte att killen bor i garaget t ex.

Jag håller med dig om vikten av att kunna ha egna intressen och egen tid och tror inte heller på kardborreförhållanden. Det som ställer till det är att hästen är en levande varelse. Får den kolik en fredagkväll så blir det inget mys i soffan eftersom det skulle kunna resultera i en död häst. Däremot finns det andra tillfällen då hästen får klara sig med minsta möjliga vård eller hästvakt till förmån för killen.

Jonathan skrev:
Jodå det gör den, men den far inte särskilt illa av att stå i garaget och bara tas ut på tur när solen skiner.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Jag tycker om hästar men inte tjejerna på dom för dom luktar så mycket häst när dom kommer hem. Hästen kommer ju i alla fall inte hem till mig... :va

Nä men skål då! :fyllisar

Bo_Tengas

Hårdråkkare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF 750 Mattsvart ,lagom snabbmed fullfabriks kitmotor, å diverse annat godis
RaggaR TrÅden

Jonathan skrev:

No shit sherlock :gnissla

Det är tekniken som räknas :rolleyes:

Har hört att dom med små gått på den sagan......

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Maran skrev:
Ursäkta Nursey för sidospåret i din raggartråd.

Rötjut, ja tack. :) Detta ämne har delvis diskuterats på det berömda hästforumet nyligen. Då var det ju mest tjejer som skrev, så jag tyckte att det kunde vara intressant med killperspektivet också när det kom upp här att hästtjejer inte är riktigt kloka.

Ja, en del tjejer uppskattar inte att killen bor i garaget t ex.

Jag håller med dig om vikten av att kunna ha egna intressen och egen tid och tror inte heller på kardborreförhållanden. Det som ställer till det är att hästen är en levande varelse. Får den kolik en fredagkväll så blir det inget mys i soffan eftersom det skulle kunna resultera i en död häst. Däremot finns det andra tillfällen då hästen får klara sig med minsta möjliga vård eller hästvakt till förmån för killen.

Ja men där går fan gränsen, sabbar kusen ett fredagsgök då får den bli burgare :hihi
Nej men allvar, ska man dejta en hästtjej så får man väl vara beredd på att hästen tar en del tid, både planerad och oplanerad. Jag tror inte ni är konstiga, men en del killar kanske vill se att ni visar att kärleken är lika stark eller starkare till killen än till hästen. Själv skulle jag nog kunna prioritera tex en hund rätt högt men ska det väljas mellan hunden och min fru så åker hunden till månen sju dar i veckan.

Maran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Ska bli
Om det bara är lukten som är problemet så får ni väl låta bli närkontakt tills hon har hunnit duscha?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Maran skrev:
Om det bara är lukten som är problemet så får ni väl låta bli närkontakt tills hon har hunnit duscha?

Fair enough, om du kan stå ut med oljiga händer och lite skit under naglarna så... :hihi

Maran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Ska bli
Kapten Blåskägg skrev:
Ja men där går fan gränsen, sabbar kusen ett fredagsgök då får den bli burgare :hihi
Om du har tur så blir göket bara försenat. :D

Själv skulle jag nog kunna prioritera tex en hund rätt högt men ska det väljas mellan hunden och min fru så åker hunden till månen sju dar i veckan.
Hm, där finns det nog en risk att en del hästtjejer skulle välja hästen, åtminstone om det framförs som ett ultimatum från killen för att han känner sig åsidosatt. Om det däremot finns andra skäl - t ex barn, usel ekonomi, sjukdom el dyl - så blir läget ett annat.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Maran skrev:
Om du har tur så blir göket bara försenat. :D

Hm, där finns det nog en risk att en del hästtjejer skulle välja hästen, åtminstone om det framförs som ett ultimatum från killen för att han känner sig åsidosatt. Om det däremot finns andra skäl - t ex barn, usel ekonomi, sjukdom el dyl - så blir läget ett annat.

Där har du sanningen i hälften av fallen gissar jag, du hade ju svaret själv alltså :pannkyss
Den andra hälften får vi nog tillskriva killar med dåligt självförtroende.

Bättre sent gök än inget gök!

Maran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Ska bli
Kapten Blåskägg skrev:
Där har du sanningen i hälften av fallen gissar jag, du hade ju svaret själv alltså :pannkyss
Den andra hälften får vi nog tillskriva killar med dåligt självförtroende.
Tillägg till varför hon kanske väljer hästen framför killen om ultimatum ställs. Eftersom hästtjejen tillbringar mycket tid i stallet, kanske tränar för instruktör, åker på kurser, tävlar, föreningsliv m m så bygger hon upp en bekantskapskrets och ett sätt att umgås som inte blir detsamma eller omöjligt utan kusen. Det är alltså inte bara just hästen hon ska göra sig av med då utan också mer eller mindre mycket annat i livet också. Motsvarande gäller om en kille skulle få ultimatum att sluta med en tidskrävande idrott eller något annat stort intresse.

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Maran skrev:
Ungefär lika kristallklart svar igen. Jag ger upp. :huvet

Varför ge upp, är inte forum till för att diskutera olika ämnen?

Menar helt enkelt att tjejer med häst inte är som andra tjejer, dels det ni redan diskuterat om prioreteringar och dels ett annat sätt att vara..

Vad jag märkt så är häst tjejer lite mer tuffa i sitt sätt, ingen sätter sig på dom o sådär..
Vill inte generalisera o säga att icke hästtjejer är mesiga men ändå i jämförelse..
Sen ska vi inte ens tala om spritvanor..

Gillar hästtjejer men livrädd för hästar..
Ok, kanske lite rädd för hästtjejer också..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM