Recensera din trafikskola!

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Detta är tråden för oss som har lappen till dem som inte har den än.

Betyg från 1-10, cirkapris 50 min om ni minns och skriv gärna också ort.

Jag kan börja eftersom jag gärna vill avråda folk från min första trafikskola, Svenssons trafikskola i Lund. Efter tjugo lektioner och en felfri, trodde jag, uppkörning visar det sig att jag har fel bromsteknik - alla 66 gångerna i uppkörningen. Jag tyckte det var skitdåligt att en proffessionell trafiklärare missat nåt sånt så jag reklamerade och fick rätt. :tummenupp ja förutom att de missade det så var läraren ALDRIG punktlig och dessutom så stannade han en gång MITT PÅ LEKTIONEN och knallade in på ett kondis för att ta sig FRUKOST :tummenner

Så då bytte jag till erikslusts trafikskola i Malmö som förvisso körde BIL efter och dessutom KÖRDE PÅ MEJ bakifrån (en olycka händer så lätt, han slant på bromsen) men de var ÄNDÅ bättre än svenssons. Gick bara tre lektioner där för att komplettera och försäkra mej om att svenssons inte missat några fler vitala moment och vips så var lappen fixad.
 
Last edited:

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
man behöver ju inte hänga ut trafikskolan som jag gjort. Men när jag skulle fixa lappen hade jag ingen vägledning alls det vara bara ole dole doff och se hur det gick...
 

ekblom

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Ort
sthlm
Hoj
BMW S1000RR 2010
Lötsjö trafikskola i järfälla/sthlm.
Jag körde lite privat och hade rätt mkt hojvana från motocross och annat.
Lötsjö ger bara dubbellektioner (120min), det är dock bra för att man hinner nöta in momenten ordentligt. Jag vill minnas att jag köpte ett paket med 8enkellektioner för c:A 5000kr, men det blir ju tillika 4 tillfällen pga dubbellektionerna.
Fördelen med lötsjö är att man övar på samma bana som man har möjlighet att göra uppkörningen på, dvs ett stressmoment försvinner med ny omgivning. Man har också en god chans att skaffa sig kännedom om trafikmiljön i närheten där man gör del två av uppkörningen.
Jag klarade mig på första uppkörningen och hade mitt körkort den 26april detta år, hade aldrig kört tung mc i trafik innan. tror jag hade första körlektionen i början på samma månad jag körde upp :)
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Sjögrens Trafikskola i Katrineholm.
Körde dubbla lektioner fast vi var 2 st. Så vi körde 15 min åt gången. Bra lärare och var med hela tiden och tittade och förklarade.

Har kört moped 2-3 gånger innan och tog 9 lektioner och tror allt gick på 7500 eller något.

Ger nog fan dom en 10:a

Dom har en Suzuki GSX750 som tung hoj, väldigt lättkörd är den.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Svalövs Trafikskola i... Just det, Svalöv. :)

Har för mig att en lektion på 55 min kostade 550 kr. Är dock inte säker. Dock är jag säker på att jag skulle rekommendera dem till alla. Riktigt bra, Johan, han vet hur man lär ut och är alltid glad och trevlig. Kanon helt enkelt! :tummenupp
 

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Lunda
Hoj
CBR 1000rr -08
Jag åkte till Hallstahammar och tog superintensiv utbildning hos Körkortexpress
och måste säga att jag ger dom en stor 10:a! :tummenupp

Paketet kostade 6.900kr och då ingår boende, dock hade vi lite otur att dom stamrenoverade precis då... Så vi fyra som gick utbildningen tog in på hotell istället men fick rabatt för att vi kom från Körkortexpress... Teorin måste man ha klarat av innan.

Vi startade Onsdag morgon och vart uppdelade mellan två lärare, jag och en tjej fick Elina som lärare och dom andra två fick Magnus.
Man varvade att köra två timmar var hela dagen med avbrott för lunch, när man inte körde så stannade vi kvar och tittade på den andra och lärde sig av dennes misstag också, det var valfritt men helt klart nyttigt… Samma sak under torsdagen från morgon till kväll... Totalt på dom två dagarna körde jag fyra stycken två timmars lektioner och måste nog säga att jag hade tur med dom andra tre eleverna som var mycket trevliga prickar och vi hjälpte och stöttade varandra hela tiden... Det vart ganska sena kvällar som vi satt och diskuterade vad vi gjorde rätt och fel…
En stor fördel som jag kände var att lärarna hade bara en elev att koncentrera sig på åt gången och gav snabb och bra feedback och var mycket professionella!
När Fredagen kom så startade vi tidigt och körde in till Västerås där vi skulle göra provet, vi var där i god tid och fick träna på den banan som provet var på och fick några sista goda råd.
Vid lunchtid hade samtliga fyra elever gjort uppkörningen och alla klarade provet! :squid

Det som man kan reflektera på är att vi fyra som körde hade helt olika bakgrunder var det gäller körning av mc tidigare, en hade övat privat och en annan gått på andra trafikskolor och jag som knappt kört någonting alls innan jag åkte dit, vilket jag inte rekommenderar för det är inte bara att köra… Det som räddade mig var nog att man har kört moppe, 125:a, cross och hyrt mc utomlands samt många timmar på vägen överhuvudtaget…

Ett stort tack till Körkortexpress och jag kommer att rekommendera dom till alla jag stöter på som vill ta mc-kort! :klappar

Over and out

// Magnus
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Tibble trafikskola

1150 kr för 2 timmar bana..

10/10.. skitbra service, skitbra och skitsköna lärare.
 

Nicotin

Guest
Farsta Trafikskola och Rasmus..

fem :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

av fem möjliga..

edit: glömde priserna..

1200 kr för 3 timmar körning..bana/trafik
 
Last edited:

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
vindelns trafikskola i umeå.
trevlig personal och dom var riktigt duktig på att lära ut det som var visentligt att veta..

tog dubbel lektioner vilket jag tycker man lär sig mer av
tog ett paket pris på 10 lektoiner på 55 min för 6500 kr

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
av 5 möjliga
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Tomelilla trafikskola ...

kommer inte ihåg priserna, men dom var väl humana ...

henrik som är lärare är riktigt bra, lär ut kanon .. det enda han saknar som
hade gjort han till en kanonlärare är att han inte ger en positiv kritik! den får
man fråga efter ... annars mkt bra :tummenupp
 

Kneedrag

Guest
bättre trafikskola är svår att hitta i Göteborg

Bland de bästa skolorna i Göteborg är Aktiv Trafikskola.
Jag gick där ,tog först Mckortet och sen för bil. Mycket nöjd med allting från
handledning ,lektionerna ,teori ,pris, övningar och hojar. De är mycket duktiga på det de gör.:tummenupp
fem av fem möjliga

http://www.aktivtrafikskola.com/index.html

kopierat från deras hemsida

Priser

Alla priser är inklusive moms.

Teoriavgift, inkl materal. 1250:-

Körlektion bil, 40 minuter. 390:-

Körlektion MC, 40 minuter. 480:-

Startpaket bil, Teoripaket + 10 körlektioner. 4800:-

Startpaket MC, Teoripaket + 10 körlektioner. 5500:-

Hyra av MC-utrustning per lektion. 40:-

Hyra av MC-utrustning, engångsavgift 400:-

Biträde vid prov och lån av bil. 550:-

Biträde vid prov och lån av MC. 900
 
Last edited:

H-Dawg

medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Hälsingborg
Hoj
Yamaha
Lantz Trafikskola i Helsingborg, tog mitt A kort hos dem.
Skitbra lärare och vettiga priser
600kr/per lektion/timme, någon som kört ett tvåhjuligt fordon innan de ger sig på mc kortet hade nog klarat av att sätta en uppkörning efter 5-6 lektioner med dem ;)

Lån av hoj vid uppkörning tillkommer dock och det ligger på 1200 kr, då ingår uppvärmning i nästan två timmar.
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
M-trafikskola i Sundsvall.

Kommer inte ihåg priserna men dom var väl rätt normala.
Sköna lärare och en sjuuuukt söt tjej i receptionen.

8/10 :tummenupp
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Tule trafikskola i sundbyberg.
En 70min lektion kostade 700kr vill jag minnas. Såg att det kostar 750kr nu.

Tony Meijer som lärare, och vad kan man säga om det? Den snubben missar ingenting. Han såg allt man gjorde fel, och rätt. Dessutom jävligt grym att köra båge.

Jag körde inget privat, och han tog mig från noll till körkort på första försöket.

Kan varmt rekommenderas !
 

Lord Belial

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Vänersborg
Hoj
2014 Yamaha MT-07
Vargöns trafikskola - Vänersborg

Pris enkellektion 510 kr (Körde dock alltid dubbel 1020 kr)
Läraren jag hade var skitbra, dock har jag ett och annat att klaga på (vilket jag också framfört till dom). Jag sa till dom vid inskrivningen att jag inte hade nån brådska med mitt kort eftersom jag inte har råd att köpa hoj i år, så jag behövde inte köra så intensivt.
Jag hade min första mc-lektion 1 maj i år, har aldrig kört hoj innan, det närmaste jag kommit har varit moppe för 10 år sedan... Hur som helst, jag hade även en lektion inbokad den 16 maj, men efter första lektionen flyttade vi fram den då jag inte börjat med teorin än ;P Lektionen hamnade då på 31 maj. Det var väl lugnt, lite väl långt emellan tänkte jag, men ok. 31 maj ringde mobilen och det var trafikskolan. De var tvugna att flytta fram lektionen pga att en kille som skulle ha uppkörning behövde lite extra hjälp. Visst, inga problem, det är ju schysst att de ställer upp så för honom tänkte jag. Fick en ny tid 3 veckor (!) senare och jag hade inte så mycket annat att göra än att godta detta pga av att jag jobbar 7-16 varje dag (kunde endast köra sista passet som börjar 16:20). 3 veckor går och jag laddar inför körlektion. Då ringer min mobil igen, jag ser att det är körskolan och känner hur det börjar koka inom mig... Jag svarar och säger: "Låt mig gissa, ni ska ställa in min lektion igen va?" -"Ja, det ska vi faktiskt" får jag till svar. Jag får spel och börjar skälla ut dom efter noter. Hon som ringt skickar över telefonen till min körlärare som försöker lugna mig. Han ber om ursäkt flera gånger och säger till sist att som plåster på såren bjuder de mig på en dubbellektion. Efter detta fick jag körlektion i stort sett varje vecka och vid ett tillfälle bjöd han till och med på ännu en dubbellektion. Dagen för uppkörning kom (mitten av september, pga sent teoriprov) och det gick ju tyvärr åt helvete pga en liten jävla skitsak...Men det är en annan historia... Hursomhelst, De som jobar på trafikskolan är jättebra och jag rekommenderar dom, men säg inte till dom att ni inte har nån brådska med kortet, för det får ni lida av! :p
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Lord Belial är ett jävla bra band.

Skriv gärna hur mycket ni betalade totalt för era MC-kort.
 

Solid snake

Guest
Svalövs Trafikskola i... Just det, Svalöv. :)

Har för mig att en lektion på 55 min kostade 550 kr. Är dock inte säker. Dock är jag säker på att jag skulle rekommendera dem till alla. Riktigt bra, Johan, han vet hur man lär ut och är alltid glad och trevlig. Kanon helt enkelt! :tummenupp
Kan bara instämma, bra på att lära ut och går bredvid en när man kör lågfartsbanan och håller man på att tippa över så rätar han upp en så man lär sig hur man inte ska göra.

Rekommenderar fortfarande folk som ska ta kortet till honom. :tummenupp
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Svalövs Trafikskola i... Just det, Svalöv. :)

Har för mig att en lektion på 55 min kostade 550 kr. Är dock inte säker. Dock är jag säker på att jag skulle rekommendera dem till alla. Riktigt bra, Johan, han vet hur man lär ut och är alltid glad och trevlig. Kanon helt enkelt! :tummenupp

Det var ju det jag sa; Fattar fortfarande inte hur han kunde få mig till att sätta mig på en MC, än mindre köra en..........
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Umeå/vännäs trafikskola har normala priser 460:-/lektion och läraren sitter bakom dig på bönpallen(detta gör riktiga instruktörer)! Min lärare var dock konsult och hette Fredrik Holmström och han var sjukt noggrann vilket stör till en början men 90% av hans elever klarar uppkörningen(100 då min grupp körde)....Fredrik får lätt 10 då han till och med bjöd mig på en lektion:tummenupp Trafikskolan i sig får 8 då deras lokal var lite liten men nu har de bytt tror jag så det kan vara full pott! Rekomenderar gärna denna skola då du lär dig KÖRA inte bara klara uppkörningen!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top