Reclaim the city?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Olle skrev:
det mest sjuka med denna händelse (tycker jag) är att det första som händer är att polisen får anmälningar på sig för övervåld, finns faan nästan inget övervåld i såna situationer... :mad:

Att de fått en anmälning innebär inte att de är fällda eller skyldiga till övervåld. Tycker nog snarare att det är ett sundhetstecken att folk litar så mycket på rättssystemet att man vill / vågar få en sådan sak prövad i domstol. Om de inte fälls då var våldet anpassat till situationen, om de fälls så visar det att de använde överdrivet / fel motvåld och alla alternativ var inte uttömda.

gladh
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Det är patetiskt att se dessa reclaimare som säger - vi ska bara festa och ha kul , - och vi är emot våld och vi ska INTE bli provocerade av polisen , när det enda dom väntar på är ett felsteg från polisens sida som startskott för deras vandalisering ..........Sorgligt att det inte finns ett stooooort antal poliser som kan " ta hand om " denna protest aktion som alltid spårar ur , är demonstrationen olaglig ( vilket den säkert är ) så borde dom kliva in med stor polisstyrka och bjuda på en knog och batongvals av större modell.............Och föräldrarna till dessa snorungar borde intressera sig lite mer för vad deras palestinasjalbärande snorungar håller på med , föräldrarna ska fan bli tvingade att betala det som deras barn vandaliserat.............Dokumentera med kamera , grip ungjävel och gå hem med filmen och räkning till föräldrarna, skulle mina ungar deltaga i sånt skit så skulle det ta hus i helvete så att säga , även om dom inte vandaliserat så vill jag inte att dom beblandar sig med reclaimare ............Vill dom demostrera så visst , MEN dom ska göra det på ett normalt sätt...........Jag blir så förbannad på dom människor som vill tvinga på mig deras syn och livssätt ( som veganer och reclaimare b.l.a. ) , inte fan går jag runt och sparkar sallad och skriker -skjut en ko och bli glad - mer hamburgare åt folket.............Prygel ska dom ha , jag kan ge mig fan på att reclaimare inte gör ett vettigt skit för att bidraga och och vara en produktiv människa i samhället.............Min krona bara.
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Nä tacka vet ja´vattenkanoner och teflonskott mixat med mer polisvåld mot snorungarna som sabbar så som dom gjorde igår. :finger
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Polisen skall inte döda människor utan att ha tvingande skäl därtill. Därom är lagstiftaren och alla någorlunda balanserade människor överens. Det är fundamentalt.
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Ken Keniff skrev:
Det är patetiskt att se dessa reclaimare som säger - vi ska bara festa och ha kul , - och vi är emot våld och vi ska INTE bli provocerade av polisen , när det enda dom väntar på är ett felsteg från polisens sida som startskott för deras vandalisering ..........Sorgligt att det inte finns ett stooooort antal poliser som kan " ta hand om " denna protest aktion som alltid spårar ur , är demonstrationen olaglig ( vilket den säkert är ) så borde dom kliva in med stor polisstyrka och bjuda på en knog och batongvals av större modell.............Och föräldrarna till dessa snorungar borde intressera sig lite mer för vad deras palestinasjalbärande snorungar håller på med , föräldrarna ska fan bli tvingade att betala det som deras barn vandaliserat.............Dokumentera med kamera , grip ungjävel och gå hem med filmen och räkning till föräldrarna, skulle mina ungar deltaga i sånt skit så skulle det ta hus i helvete så att säga , även om dom inte vandaliserat så vill jag inte att dom beblandar sig med reclaimare ............Vill dom demostrera så visst , MEN dom ska göra det på ett normalt sätt...........Jag blir så förbannad på dom människor som vill tvinga på mig deras syn och livssätt ( som veganer och reclaimare b.l.a. ) , inte fan går jag runt och sparkar sallad och skriker -skjut en ko och bli glad - mer hamburgare åt folket.............Prygel ska dom ha , jag kan ge mig fan på att reclaimare inte gör ett vettigt skit för att bidraga och och vara en produktiv människa i samhället.............Min krona bara.

Sanning
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ett stort problem idag är media och deras vinkling av händelser, och då syftar jag mest på Tv4:as alla debatt program som i regel utgår ifrån att alla som inte är som just jag (programledaren alltså) är dumma och allt som har med staten å göra är dumt och den borde förvinna ( :confused: ).
Tro f*n då att "folket" som kastar stenar blir framställda som offer. Det va ju dom stora stygga poliserna som slog dom som va dumma. Hittils har jag inte sett ett enda program där programledarna har ifrågasatt den enskillda individens agerande, utan det är alltid statens fel.

Om media skulle sluta vinkla sakerna till stenkastarnas fördel så skulle det troligtvis bli lättare att göra nånting åt dom. För nu så blir folk upprörda när den lilla oskyldiga stenkastaren blev fälld för att ha gjort nått med stora stygga polisen blev frikänd.

My 0,00001$
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Visst fan är det tråkigt att de ska ut o vandalisera, jag blir som de flesta här oxå jävligt förbannad att de håller på så.

Det tråkiga är väl för polisen att, om de ingriper så blir de säkert uppmärksamhet mot dem o de riskerar att bli stämda o av med jobbet...

Va... vilket sjukt sammhälle vi lever i...

Det borde finnas en motsats till dem som åker hem till dom o
trashar lite, samt smiskar upp dom lite... :whip

Reclaim the reclaimed streets...kanske...

Ahja, nu måste jag lugna ner mig lite, pulsen upp direkt bara
man tänker på de idioterna...
 

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/Falkenberg
Hoj
Tillf. hojlös
Finns det ingen här på sporthoj som försvarar händelserna? Eller det är ingen som vågar ta risken att skriva något sådant? Skulle va kul att (försöka) disskutera med någon av dom som var med.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
mattsson skrev:
Finns det ingen här på sporthoj som försvarar händelserna? Eller det är ingen som vågar ta risken att skriva något sådant? Skulle va kul att (försöka) disskutera med någon av dom som var med.

va inte du med? :rolleyes:
 

Bifogat

  • 2-mdr2.gif
    2-mdr2.gif
    251 bytes · Visningar: 191

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/Falkenberg
Hoj
Tillf. hojlös
Thundercat skrev:
va inte du med? :rolleyes:

I göteborg va jag med, fast inte för att leka demonstrant. Mest för man va nyfiken på vad som pågick egentligen (va inte så långt från lägenheten som allt hände). Jag o några polare gick in i Vasaparken för där regnade det färre gatstenar. Har tappat bort bilderna nu men jag hade bland annat ett schysst kort från parken när ridande poliser stormar rakt igenom en folkmassa (mot kameran). Kan säga att jag vände och sprang rätt jävla fort efter att kortet va taget.
 

Henken

Guest
Hårt mot hårt

Oavsett om man går under benämningen nazist, kommunist eller nåt annat så tycker jag mig se ett mönster. Det är en typ av människor som dras till dessa kretsar och det är i princip sig själv de hatar då de använder samma metoder men slumpen gör att en del klär sig i AFA-kläder och andra i Adolf t-shirts. Alla läger anser sig ha rätt men med tanke Tysklands härjningar i andra världskriget så tycks det vara mer accepterat att vara extremvänster än dito på högersidan. Försvarar ingen sida men tycker att händelsen i Göteborg visar vilken blåögdhet svenska polisen har när det gäller extremister och vad de kan vara kapabla till. Att deras kommunikation kan slås ut så pass lätt tycker jag visar att militär utrustning gott & väl kan användas inom polismakten Enbart i kommunikationssyfte då. Fast en b-kan kanske fick tyst på packet?

Tycker att polisen gott kan gå in och banka lite vett i anarkister och nazister. Man måste visa vem som bestämmer. Springer man omkring & förstör bara för sakens skull och försöker gömma sig bakom slagord och plakat så har man sagt upp sin rätt att behandlas med silkesvantar.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
mattsson skrev:
I göteborg va jag med, fast inte för att leka demonstrant. Mest för man va nyfiken på vad som pågick egentligen (va inte så långt från lägenheten som allt hände). Jag o några polare gick in i Vasaparken för där regnade det färre gatstenar. Har tappat bort bilderna nu men jag hade bland annat ett schysst kort från parken när ridande poliser stormar rakt igenom en folkmassa (mot kameran). Kan säga att jag vände och sprang rätt jävla fort efter att kortet va taget.

Var ute i samma ärende samtliga demonstrationsdagar. Har ca en och en halv timme oredigerad film. Det är ingen vacker syn.
Något man bör tänka på om man ger sig ut för att dokumentera dylika händelser är: Håll dig neutral och försök inte smälta in i ena eller andra sidan, Var tydlig att du står med kameran (smussel kan få folk att tro att du spionerar) om polis säger "skingra er" är det ett brott att stå kvar även om du bara är "oskyldig åskådare", och sist men inte minst va inte i vägen vare sig för gatustenar eller batonger.

gladh
 

Blue Dragon

Roligt ä re!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
YZF R1 -01 Blå
Diplomaten...

Själv satt man på första parkett när snorungarna roade sig i city igår....

Har kontoret någon våning ovanför Mc Donalds på Kungsgatan och såg jäkla mycke skit när man hängde ut genom fönstren!

Det bästa var ändå när den ljusblåa Audi A4 med diplomatskultar rullade in från Norrlandsgatan upp på Kungsgatan. Den killen blev nog härligt chockad när det var smockat med ungar där och de började sparka och krossa fönstren på bilen...

När en tokfan hoppar upp på huven och håller i sig så gasar diplomaten på rätt fint för att få bort dåren....och han åker självklart av efter en bit...tjong i asfalten!!! :D

Saudi diplomaten Rules!!! :tummenupp
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Re: Diplomaten...

Blue Dragon skrev:
Själv satt man på första parkett när snorungarna roade sig i city igår....

Har kontoret någon våning ovanför Mc Donalds på Kungsgatan och såg jäkla mycke skit när man hängde ut genom fönstren!

Det bästa var ändå när den ljusblåa Audi A4 med diplomatskultar rullade in från Norrlandsgatan upp på Kungsgatan. Den killen blev nog härligt chockad när det var smockat med ungar där och de började sparka och krossa fönstren på bilen...

När en tokfan hoppar upp på huven och håller i sig så gasar diplomaten på rätt fint för att få bort dåren....och han åker självklart av efter en bit...tjong i asfalten!!! :D

Saudi diplomaten Rules!!! :tummenupp

Hade någon stått och hoppat på min bil så hade jag också gasat iväg...

Diplomaten --> :fatta! <--- kidsen
 

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
MT 01
Re: Re: Diplomaten...

Thundercat skrev:
Hade någon stått och hoppat på min bil så hade jag också gasat iväg...

Diplomaten --> :fatta! <--- kidsen

Jag hade backat tillbaka igen och börnat kräcket i huvudet..
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
K-Man skrev:
Var är vattenkanonerna och tårgasen då? Dags att polisen slutar sitta på tummarna och köper in lite anti-kravallutrustning. Polisens problem är att de inte har något alternativ mellan batong och Norma Säk 9mm. Spola iväg buset Kungsgatans längd så de får en rejäl 'road-rash'. Då kanske det inte är så kul att förstöra. Där får de det stryk som behövs!


Anti-kravallutrustning :confused:

Själv tycker jag det borde vara olagligt att komma maskerad till en fredlig demonstration precis som andra länder i europa har :tummenupp
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Är man så in i h-vete dum att man går ut för att klottra ner stan och kasta sten mot plitarna så ska man ha stryk. Ge plitarna bönpåsar som dom har i Jackass the movie filmen att skjuta på dom "fredliga :rolleyes: " demostranterna, såg ut att göra ont som faaaaaan.

Det verkar som om det gamla "mcsnutgerigenpådemonstranter-spelet" skulle göra sig bra här, gå in och avreagera dig
http://www.newgrounds.com/police/bike.html
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Mr. Fraghappy skrev:

Själv tycker jag det borde vara olagligt att komma maskerad till en fredlig demonstration precis som andra länder i europa har :tummenupp

Även fast det är olagligt så maskerar dom sig i dom länderna iaf, så den lagen funkar tyvärr inte alls så bra.
 

Globetrotter

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha Fazer 600
mattsson skrev:
Finns det ingen här på sporthoj som försvarar händelserna? Eller det är ingen som vågar ta risken att skriva något sådant? Skulle va kul att (försöka) disskutera med någon av dom som var med.

Om du hittar någon att diskutera med som går efter devisen "lös ett problem, kasta en sten" så hoppas jag att du snabbt inser att det inte leder till något...

De här killarna vet inte ens att Sveriges riksdag har 349 ledamöter. De är inte intresserade av politik! Det kan lika gärna vara någon fotbollsmatch, 30 november (och det spelar ingen roll vilken sida du står på!) eller va fan som helst! Bara det blir bråk!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top