22liter var precis för duccarna.....
20 hade varit jobbigt!
Hur ser säsongen ut på banfronten?
Dovi lägger ju inga fingrar emellan och är lika stabil på en hoj som går som ett skott så det kan nog bli spännande
Nej. Ducce får behålla sina 22 liter soppa under denna säsong om jag förstår det rätt, när de vunnit tre torrace ryker däremot det mjuka bakdäcket....Det blir 0 poäng och DNF.
För nu blir det väl 20 liter?...
Nej. Ducce får behålla sina 22 liter soppa under denna säsong om jag förstår det rätt, när de vunnit tre torrace ryker däremot det mjuka bakdäcket.
Som jag förstått det hela...
Allt annat än Marc på denna bana är en skräll. Jag skulle bli mycket överraskad om Ducati kan konkurrera, särskilt då max tillåten bränslevolym reducerats. Jag tror inte för fem öre att de inte utnyttjat detta till fullo.
Helt rätt gissning före loppet, både när det gäller Marc och Ducati med deras bränsleanvänding.
Dock klarade de sig precis denna gången (med ganska liten marginal), har du någon koll på vilka banor som kräver extra mycket bränsle, och vilka som är extra snåla kanske?
Ja, jag uppfattade frågan som att Ducati skulle tvingas till att köra 20 liter - och det kan de inte.Jo, om dom inte frivilligt går upp och kör fullfabrikare va?
Det kan dom väl fortfarande göra som jag fattat det men varför?...
Ja, jag uppfattade frågan som att Ducati skulle tvingas till att köra 20 liter - och det kan de inte.
Precis som Du ser jag inte heller varför Ducce skulle välja att ta klivet upp i full-Factory under denna säsong.
Jag är faktiskt ganska imponerad av JL som körde med sjukdom i kroppen, visade styrka och klättrade upp bra på slutet. Man vet ju själv hur värdelöst det känns att idrotta krasslig och då snackar vi inte MotoGP-nivå.
Kul start på säsongen!
Ja, att det från och med Quatar är 22 liter är vi nog alla eniga kringDäremot kommer de nu inte längre att få köra på 24 liter utan 22. Hur stor betydelse det nu kommer att få... Eller för att citera Rossi: "So nothing. Because 24 or 22 is the same"
Någon mer som streamar från motogp.com? Strulade lite igår...och smådrygade sig lite idag när man skulle frukost-kika på lite intervjuer...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|