När det gäller Yamaha anses det i allmänna termer handla om att den är designad för rundare spår och hög kurvhastighet, att jämföra med Hondas "stop and go" där förarna bromsar sent och hårt in i sväng, vänder runt och går på gas medan hojen rätas upp blixtsnabbt.Känns som det börjar utkristallisera sig som front tire issue för Yamaha. Finns det en rimlig förklaring till att vissa sliter hårdare på däcken?
OT: Minns jag fel om att Mantorp blåste torr dragracebanan med en stor jetmotor på en släpvagn?
Känns som det börjar utkristallisera sig som front tire issue för Yamaha. Finns det en rimlig förklaring till att vissa sliter hårdare på däcken?
När det gäller Yamaha anses det i allmänna termer handla om att den är designad för rundare spår och hög kurvhastighet, att jämföra med Hondas "stop and go" där förarna bromsar sent och hårt in i sväng, vänder runt och går på gas medan hojen rätas upp blixtsnabbt.
Yamahan anses inte ha (haft) samma bromsstabilitet och ligger länge i kurvan, förarna ökar successivt gas när nedlägget fortfarande är stort vilket sliter på däckens yttersta kant.
Du kanske kan säga att Yamaha är designad med en 600-filosofi, Honda (och Ducati) mer som en literklubba? Om man så vill...
Verkade så och Ducati kunde köra mycket tightare spår än Rossi.
Dovi hade medelhårda däcket fram.
På min tid kunde man köra med samma framdäck en hel säsong..
Rossis däck efter Austin
Vattnet måste sannerligen ha dykt upp från ingenstans och dessutom på nolltid. Det upptäcktes ju först då säkerhetsbilen åkte runt banan, cirka tre minuter innan uppvärmningsvarvet. Då stod ju förarna redan på griden och måste rimligtvis ha kört sightingvarvet en kvart tidigare, utan att upptäcka något vatten...? Att de pommes frites feta amerikanska flaggvakterna missar en sådan sak är väl föga förvånande, men förarna...? Inte troligt.
Var det Austin förra året som rossi slaktade framdäcket ännu värre än sådär, eller var det nåt helt annat race? Känner igen slitaget iaf.
Rossis däck efter Austin
ja, kommer jag ihåg rätt var det väl redan på åttonde-nionde varvet som Rossi började tappa tempo i f t medtävlarna efter att ha jagat sig uppåt i fältet från en medioker startposition/start. Sedan gick det ännu raskare bakåt genom fältet, hade medtävlarna bara hållit sig på hjulen i lite större omfattning vete tusan vilken placering VR fått. Men Rossi var inte ensam, det var väl detta rejs CC gick in och bytte bakdäck?Hur går det ens att köra med det där däcket? Det är ju slitet ned till fälgen, det är ju precis att fälgen inte går i backen!
ja, kommer jag ihåg rätt var det väl redan på åttonde-nionde varvet som Rossi började tappa tempo i f t medtävlarna efter att ha jagat sig uppåt i fältet från en medioker startposition/start. Sedan gick det ännu raskare bakåt genom fältet, hade medtävlarna bara hållit sig på hjulen i lite större omfattning vete tusan vilken placering VR fått. Men Rossi var inte ensam, det var väl detta rejs CC gick in och bytte bakdäck?
Det är konsten att hålla det tempot trots att ostarna ser ut på det viset som gör mig övertygad om att utomjordingar finns och rullar omkring på vår jord...
De som kör fort på sådana sulor gör det för de Hela tiden kör på greppgränsen och följer därför bara med när däcket tappar grepp, hade dom inte kört på absoluta gränsen hade de tappat rejält mer när det helt plötsligt inte finns grepp för en miss och de blir varse om hur dåligt fästet är, om dom fixar det. .
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |