Coolt, hoppas han visade hur man kan luta åt höger ocksåP€RRA;5788311 skrev:
Coolt, hoppas han visade hur man kan luta åt höger ocksåP€RRA;5788311 skrev:
Jag kan ju inget om motorsport, enligt ett tidigare inlägg i tråden, men vad får man egentligen ut av att sitta i en av världens snabbaste bilköer ett par timmar?Coolt, hoppas han visade hur man kan luta åt höger också
Jag vet ju inte, men nog kan det vara spännande att sitta i en stålbur med vrålande stötstångs-V8 i 300 km/h, lätta lite på gasen och svänga in med bilar mindre än en fot ifrån en?P€RRA;5788415 skrev:Jag kan ju inget om motorsport, enligt ett tidigare inlägg i tråden, men vad får man egentligen ut av att sitta i en av världens snabbaste bilköer ett par timmar?
Förutom snuskigt bra betalt förstås
OM Edwards kunde köra hälften så hårt som han kan snacka hade han varit världsmästare sedan länge.
Colin har två VM titlar WSBK 2000 samt 2002 innan han började köra Gresini Honda 2003, så han kan nog gasa mer än dom flesta på denna planet... Hade man kunnat snacka till sig en titel skulle SH krylla av Wor(l)d Champions. Jag har bara ett EM brons, två SM guld, silver och brons i Jujutsu och det är lika kul när det ska snackas vem som som är bäst och hur svårt kan det vara osv.
Toppidrott vilken sport det än är har så många parametrar när det gäller och vara bäst, kanske ännu mer i matrialsporter som RR. Skulle nog vilja att dom bästa åkte på samma matrial så det är den med bästa högerhanden som vinner i en serie mer än ett enstaka lopp.
Kanske dags för oss här och skaffa oss en 600 eller 1000 och visa den svenska RR-eliten att vi kör lika bra som vi snackar. Sorry OT. Följer bara den vanliga SH strömmen...
Mvh. Kjell Bornemo ev. VW i KM2 på LMS i höst...
Jag har sett Edwards live flera ggr i SBKVM, och väl medveten om hans prestationer där. Därför var jag speciellt tydlig att jag menade MotoGP. När han körde WSBK körde han bra och matchade Bayliss.KjellBrell skrev:Colin har två VM titlar WSBK 2000 samt 2002 innan han började köra Gresini Honda 2003, så han kan nog gasa mer än dom flesta på denna planet... Hade man kunnat snacka till sig en titel skulle SH krylla av Wor(l)d Champions.
Jag har jobbat för lite med Marquez för att ha en uppfattning och en sådan uppfattning kan man nog bara ha då hela karriären ska summeras. Men det han presterat hittills i 125, Moto2 såväl som MotoGp antyder väl inget annat än det senare...? Att redan ha en vinst och dessutom vara den yngste vinnaren gör honom ju till den odiskutabelt bäste som kommit upp i MotoGP efter Lorenzo. Han verkar vara en väldigt lugn och balanserad kille med god självinsikt. Kanske inte den rena ryggmärgs-talang som Casey var och inte heller den alldeles utmärkta testförare Dani är, men det har ingen förväntat sig och det är inte därför han fått denna styrning. Får han bara vara skadefri så kan det räcka hur långt som helst.Nå - vad tror Du själv om Marquez? Galen dagsslända eller en av de verkligt stora in spe? Och Crutchlow - kommer han verkligen att kunna prestera på denna nivå uthålligt? Jag måste säga att Dovi imponerar på Ducatin, samtidigt som jag förmodar att det jobbas med andra strategier i deras depå denna säsong.
Om detta inte är en ren felcitering utförd av någon sensationslysten journalist så är ju Colin - som andra redan påpekat - en snackare av rang. Colin vet mycket väl att detta inte är sant.Edwards uttalande illustrerar att det tidigare krävdes talanger och kunnande som man klarar sig utan sedan avancerad elektronik började användas.
Edwards gjorde först ett uttalande som gick ut på att elektroniken tar hand om allt, senare ett som gick ut på att det är långt ifrån enkelt att köra med elektronik.Om detta inte är en ren felcitering utförd av någon sensationslysten journalist så..
Men det är väl trots allt så att Cal sitter på sämre material än fabriksförarna och har mindre resurser till sin hjälp? Är det inte lite väl mycket begärt då att han ska utmana och besegra fabriksförarna i Honda och Yamaha?Jag vet inte om jag håller med om att Crutchlow överhuvudtaget presterar. Att åka på hörntänderna runt fjärde-femte plats är en sak. Att ge sig in i en fight med och att ta sig förbi någon av MM, DP eller JL - när däcken dessutom börjar gå ner sig - är en helt annan sak. För mig känns det som att han legat på ungefär denna nivå ett bra tag. Jag hoppas verkligen att han kan ta det där sista steget, men jag är inte helt övertygad om att det kommer att inträffa inom en snar framtid. Kommer säkert att ta pallplatser i märkliga förhållanden, men jag tror tyvärr inte att han kommer att räknas till en av de stora.
P€RRA;5788301 skrev:Vill även passa på att tacka alla er som faktiskt skriver inlägg och diskuterar. Om det rör JLs husbil, DPs frukost eller att F1 är en sport för tjejer skiter jag i. Diskutera på!
@Jetp1lot:
Tack för dina 3 grymma inlägg som gett nya infallsvinklar till diskussionen
'The Doctor' climbed into the steel tube framed car, flipped the switch and the 358 cubic inch, 650-horsepower engine fired to life in a deep V8 growl. Rossi then dumped the clutch, fired through the gear pattern and motored out onto the 1.5-mile Charlotte Motor Speedway...
Following a thrilling victory in Barcelona, when he overtook Yamaha teammate Jorge Lorenzo in the very last corner of the race, reigning MotoGP champion Valentino Rossi revealed he has set a couple of new challenges for the future. Aside from going after his 100th win in the FIM Road Racing World Championship, Rossi is also looking to debut in the famous North American NASCAR Series or the 24 Hours of Le Mans race.
First thing's first, however, as Rossi admitted the first objective is to clinch his 100th win in the series. The Italian rider admitted this will more than likely come during the course of this year, as he needs to keep winning races if he wants to defend his world title. As he goes for both targets this season, at least one more win is a must in 2009. I hope it (the 100th win) comes eventually, even if I don't make an obsession out of that. My main objective this year is to win another MotoGP title and, if I want to become world champion, I need to win a race eventually. This way, I'll reach the 100th win, said Rossi in an interview with Italian sports newspaper Gazzetta dello Sport. In addition, Rossi admitted that he is flirting with the idea of making debut in other racing series (four-wheel, this time), such as NASCAR or the Le Mans endurance race. Having already competed in the WRC and tested for Ferrari F1 Team in the past, trying out the two aforementioned series seem like the best way to complete his motor racing experience.
The things that are currently missing from my CV are racing in NASCAR and the Le Mans 24 Hours Race, a race that I love watching. I hope I'll compete in it some day added the Yamaha champion. Until then, Rossi will this weekend travel to The Cathedral of Motorcycle Racing, the Assen circuit in the Netherlands, for the Dutch GP. The Italian is currently tied for the championship lead with Lorenzo and Ducati's Casey Stoner, each on 106 points.\
Jag skulle nog vilja påstå att skillnaden i material är marginell. De skillnader som finns har mer med personliga inställningar att göra än att det skulle finnas delar hos fabriksteamet som inte är tillgängliga hos Tech3. Dessutom har Tech3 precis lika många Yamahaingenjörer som fabriksteamet. Några av de mest erfarna, dessutom. Att föraren sedan väljer att vädra sitt missnöje i media är bara oprofessionellt.Men det är väl trots allt så att Cal sitter på sämre material än fabriksförarna och har mindre resurser till sin hjälp? Är det inte lite väl mycket begärt då att han ska utmana och besegra fabriksförarna i Honda och Yamaha?
De flesta satellitteam - oavsett motorcykelmärke - verkar ha en ingenjör som jobbar med motorstyrsystemet (mappning, traction control med mera) och en ingenjör som jobbar med chassiet (i samråd med fjädringskillen från fjädringstillverkaren och däckslusken från Bridgestone). Hondas fabriksteam är mig veterligen det enda fabriksteam som har fler ingenjörer per förare.P€RRA;5789064 skrev:När det gäller antal ingenjörer och deras kvalifikationer var jag övertygad om att satellitteamen hade mindre pengar och därför inte kunde ha lika många.
....................................
Några av de mest erfarna ingenjörerna i hela MotoGP depån är de som jobbar bakom Ben Spies och just Crutchlow. Jag har därför än svårare att förstå den senares medieattacker på sin tillverkare.
En saklig värdering av förarnas kapacitet ger ju ett mycket tydligt svar på den frågan.Att en sattelithoj inte vunnit på hur länge som helst beror det bara på att de teamen får "andranivåförare" eller går det inte att vinna på en sattelithoj?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |