Jag menar inte att han ska ligga långt över gränsen. Men du säger ju själv att han ökar takten när DP tappade lite. Alltså sejfade han eftersom han kunde öka takten.
Javisst är det så. Och det är ju de där till synes omöjliga omkörningarna som görs av "do or die"-förarna. Omkörningarna som går till historien. Ur mitt synsätt är det dessa som ger en minnesvärd upplevelse i TV-soffan. Att nån slår av för att ta hem VM:et i november är INGET jag vill se.
Jag vill att du begriper att jag är helt självisk nu, och att det enda som gäller för mig är sevärda race. Jag ger fullkomligt fan i vem som vinner VM:et då jag inte har någon storfavorit längre, så jag talar endast från min position som åskådare.
Gårdagens race var bland det tråkigaste som genomförts de senaste säsongerna.
Absolut. Och Rossi trängde ut Gibernau. Dessa händelser pratar vi fortfarande om. Kommer vi någonsin nämna någon som bevakade sin tredje plats fastän han kunde köra fortare?
Du beskrev just taktikern. Han som nöjer sig med andraplatser så länge han vinner totalen... [/QUOTE]
Jag TROR att JL kanske trappar ner någon enstaka procent då han trots allt låg "hyggligt" nära hondorna samt höll alla konkurrenter bakom sig. Känns ganska långt ifrån safe!
Jag tror att du måste acceptera att den riktiga do or die eran är över då gårdagens förare inte kunde köra till 100% av hojens kapacitet utan att riskera väldigt mkt medans dagens förare ligger på gränsen av vad materialet klarar redan.
Den själviska biten kan jag förstå men det gäller nog förarna också som hellre undviker skador och krascher innan det verkligen krävs. Vill du ha do or die hela tiden så blir andra halvan av säsongen antagligen skittråkig då flertalet i toppen kommer vara skadade.
Taktikern?
Kommer du ihåg då inte ens Spaniens kung kunde förmå JL och DP att ta i hand?
Om du tror att JL inte skulle försöka vinna över DP om det fanns en sportkeps så är du nog naiv och detsamma gäller nog MM nu när han vet att han är ett hot på riktigt!
Idrott idag som antingen är av extrem karaktär eller extrem fysisk påfrestning är utövarna otroligt målfokuserade och ger bara det som behövs utom vid speciella tillfällen t.ex OS, X-games och vid poängstrid av VM-titeln.
I andra sporter som långlöpning kan du ta ut dig max oftare utan skaderisk osv men lik förbannat så formtoppar dom för någon vecka om året så tekniskt sett ger inte dom heller allt hela tiden!