Red Bull Grand Prix of The Americas

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5783974 skrev:
Men nu kan han ju faktiskt vinna så vad är din poäng, mer än meningslös?
Poängen var väl ganska tydlig:

Radare skrev:
En förare som Rossi är slut om han inte längre kan vinna mästerskapet.

Att Rossi ”kan vinna” är lika sant som att Spies ”kan vinna”. Frågan är ju hur sannolikt det är att någon ”kan vinna”. Ännu har vi sett alldeles för lite av säsongen 2013 för att veta om Rossi kan vinna över en hel säsong efter allt som har hänt sedan hans senaste titel 2009.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Att Rossi ”kan vinna” är lika sant som att Spies ”kan vinna”. Frågan är ju hur sannolikt det är att någon ”kan vinna”. Ännu har vi sett alldeles för lite av säsongen 2013 för att veta om Rossi kan vinna över en hel säsong efter allt som har hänt sedan hans senaste titel 2009.
Vi kan bara spekulera men efter att ha sett första racet skulle jag vilja påstå att Spies inte kan vinna, om det inte regnar geléhallon i morgon.

Rossi däremot, tillsammans med Lorenzo, Marquez och Pedrosa visade att de kommer att slåss om titeln om inget oförutsett händer. Med andra ord är ditt påstående om att Rossi är slut när han inte längre kan vinna titeln lika meningslöst nu som för några timmar sedan.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Pedrosa vann 5 av de 8 sisat rejsen förra året på samma hoj för samma team och kom tvåa i slutställningen, 18 poäng efter Lorenzo. Svårt att inte titulera honom som titelkandidat till och med för dig va, även om Qatar inte gick så bra?

Spies däremot, han var usel förra året på fabriks-yamma och sitter på italiensk junk. Även här borde till och med du se skillnaden?

Nu tänkte jag skriva något om klockorna stannar och annat men det hade varit personangrepp så jag gör inte det!

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Såg Pedrosa ut som om han kommer slåss om titeln? Vilket race tittade du på?

Du älskar att haka upp dig på detaljer och vägrar visa att du förstår va andra menar genom att ställa onödiga och ibland/ ofta dryga följdfrågor.
Du tycker inte pedrosa hör till en av de fyra topp kandidaterna för att ta titeln i år? Bara för att du haka upp dig på just racet?

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Är det någon mer än jag som tror att Edwards kommer att byta plats med Tom Sykes om nåt år eller två?

Tronto

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2013
Hoj
Husaberg FS650
Poängen var väl ganska tydlig:

Såg Pedrosa ut som om han kommer slåss om titeln? Vilket race tittade du på?

Du har sett för lite för att se om Rossi kan vinna. Men tydligen har du sett för mycket av årest Motogp för att avgöra att Pedrosa inte kommer vinna.

Hur går det ihop?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Du har sett för lite för att se om Rossi kan vinna. Men tydligen har du sett för mycket av årest Motogp för att avgöra att Pedrosa inte kommer vinna.

Hur går det ihop?
Det går inte ihop. Det var ett uselt resonemang. Pedrosa har visat helt andra kvaliteter än de han visade i Qatar – betydligt senare än Rossi har gjort. Så Pedrosa måste man förstås fortfarande räkna till en av de verkliga kandidaterna. Rossi däremot, som inte har vunnit ett race på flera år, har ännu mycket att bevisa. ”Niofaldig mästare” går inte att utropa hur länge som helst om man inte längre vinner. Vinner ofta!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rent tekniskt kan Rossi, samt Rossis fans, utropa att han är niofaldig världsmästare i all evighet eftersom det är sant. Att de titlarna inte spelar någon roll i kampen om nya titlar är en annan sak. ;)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rossi däremot, som inte har vunnit ett race på flera år, har ännu mycket att bevisa. ”Niofaldig mästare” går inte att utropa hur länge som helst om man inte längre vinner. Vinner ofta!

Men FY FAN vad trött man blir!!! :huvet

Dom jävla klantarslena som ALDRIG vinner ett rejs. Eller ALDRIG tagit en titel. Vad ska dom göra.!!?? Börja knyppla. För dom KOMMER aldrig vinna något rejs heller. DOM bevisar att dom är utfyllnad. :rolleyes:

Rossi är en starkare kandidat än hela jävla MotoGP förutom Lorenzo, MM och Pedrosa. Har svårt att se att någon annan skulle kunna vara med och nosa i toppen.

Rossi ÄR Gud. Min. :tungan :wiggle :tomten

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En krasch till för kraschkungen Randy de Puniet! :D

64131_10.jpg

Randy och Lauren var nog bara passagerare och olyckan hände efter landningen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Men FY FAN vad trött man blir!!! :huvet

Dom jävla klantarslena som ALDRIG vinner ett rejs. Eller ALDRIG tagit en titel. Vad ska dom göra.!!?? Börja knyppla. För dom KOMMER aldrig vinna något rejs heller. DOM bevisar att dom är utfyllnad. :rolleyes:
Vad menar du, närmare bestämt?

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
hon menar nog att det rackas för mycket på de som faktiskt är kapabla.
de på griden som faktiskt vunnit race i den absolut hårdaste konkurrensen (MotoGP) är i fallande ordning:

Bäst någonsin:
- Valentino Rossi

Många segrar:
- Jorge Lorenzo
- Dani Pedrosa

Enstaka segrar:
- Nicky Hayden
- Andrea Dovizioso
- Ben Spies
- Tony Élias (nu i Moto2)

respekt till dessa och respekt till alla andra som är med och slåss.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det går inte ihop. Det var ett uselt resonemang. Pedrosa har visat helt andra kvaliteter än de han visade i Qatar – betydligt senare än Rossi har gjort. Så Pedrosa måste man förstås fortfarande räkna till en av de verkliga kandidaterna. Rossi däremot, som inte har vunnit ett race på flera år, har ännu mycket att bevisa. ”Niofaldig mästare” går inte att utropa hur länge som helst om man inte längre vinner. Vinner ofta!

:va

Ibland undrar jag om jag ser saker andra inte ser, för mig såg det ut som att Rossi totalt ägde ut Pedrosa, första racet ut...?

Men Pedrosa är mer värd...baserat på att han vunnit race förra året?

Vi får väl se hur det fortsätter, jag tror att #46 kommer göra livet surt för Pedrosa speciellt i år, om han får köra oskadad.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM