red light district

Tyckte du filmen var bra?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
CayLe skrev:
Klarar den av hastigheten från alla på sh.com eller är det bara onödigt att fråga om man kan bidra med en 10mbit-server?
Välkommen. :D


Vote: Pass.
Filmen i sig var inte någe märkvärdigt redigerad, men det var en mycket innehållsrik dokumentär om hur många trafikregler man kan bryta per effektiv sekund.
3-4st per sekund, va? :lol
 
Last edited:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Hmm..

http://cayle.mine.nu/sporthoj/sporthojar/red-light-district.mpeg

Kommentar då?

10minuters onboardfilmning av ren idiotikörning i city på trotoarer osv.? Nja, det här var ganska magstarkt även för mig. Korta klipp i massor så tills slut visste man knappt bak eller fram. Det här är en rulle man bara tvingar sig igenom en gång, aboslut inte som de gamla "hederliga" PMC-rullarna som man kan sätta sig ner och titta på när man har tråkigt och verkligen njuta av mc-körningen och leva sig in i den. Med denna film så skäms man ju nästan.

Musiken då? Jag lyssnar själv på trance och sånt privat men det blev för mycket i den här filmen utav någon anledning. Dessutom vare för lite motorljud, blev lite stelt.
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det enda i körningen som imponerar lite är sittande burncirklarna han på 929:an gör men att bara vara ute och reta folk ser jag inget nöje i så jag röstade nej.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
rödljuskörning?

är det verkligen nåt att moralisera över när dte sker i krypfart :va dumt kanske men knappast nån som är i mer fara än att kanske få en repa på kofångaren/buckla i tanken på filmen i fråga?

sen så gör det inte en spektakulär video heller.. burnoutsen va ganska schyssta och en del fina slangningar men annars va det ju ganska ointressant.. dåna runt i nån park och på grus-stigar tycker jag är sånt man klipper bort när man ändå håller på och editerar :confused:
 

x-per

Muffinspector
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Borås - Halmstad
Hoj
Suzuki RM125
Varför envisas alla med att zooma in så jäkla mycket? = Värdelös fartupplevelse, skakig bild, almänt dålig kvalite osv, sänker upplevelsen totalt och förstörde tyvärr hela filmen.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Slöseri med elektroner och bandbredd. Patetiskt kass film.
22.gif





:corn
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Bryr mig inte nämnvärt om ni kryper förbi några bilar och rödljus, men det var ju ingen spekakulär film på något sätt.

1.5/5
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
RAVESMURF skrev:
2. rocken är ute! bara inse! vi har kört det tricket i 15år nu, dags för nåt nytt
Spelar ingen roll vilken musikstil det är, det gäller bara att den förmedlar rätt känsla i kombination med bilderna. Tycker den här musiken funkade mycket bättre än vad amerikansk skatepunk (som det är så ofta) skulle gjort, med den här filmen.
Var ganska tråkig film, allt gick på tomgång liksom.
 
Last edited:

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trajja Daytona
Finns ett par saker att säga när man ser denna film - Respekt...Fan va bra. Längtar till sommaren ännu mer nu :tummenupp :Bugar
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag är som bekant ingen häftig outlaw ala "DanTheMan" men ser det inte alltid ut så där när man är på väg till McD på Sveavägen :va

Håller med om att det knappast är någon fara att köra så, däremot retar det folk till vansinne vilket inte direkt gynnar oss.

Systembolagets nummer 2345-6 Kir, betyget 1 sol.....
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Skulle gissa att det är såna här körningar som leder till att vi SH åkare får dåligt rykte... :va

Bakhjulskörningarna och burnoutsen gillade jag... men trottoar- och rödljustkörningarna... :fatta!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det mest "idiotiska" var att burna mitt bland trafiken. Det var Helt meningslöst. Jag skulle bli skitirriterad om det vore mitt i trafiken framför mig.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Lämnar ett spår i tråden även jag. Är väl samma typ av körning man gör till och från jobbet varje dag, dock så håller iaf jag mig ifrån gångvägarna. Att ni kan hantera en cykel råder det inga tvivel om. Det jag frågar mig är dock: Varför? Ser inte ut att vara ett mål med resan, utan allt ser ut att vara för att provocera. Nästan så jag förstår dem som spelar in denna typ av film för att profitera på det bättre. Att sätta en kamera på en budhoj under en arbetsdag kommer att ge ungefär samma resultat som denna film, dock så har budkillen en "mission", vilket i mina ögon rättfärdigar det hela på ett annat sätt. Oh well, oh hell. Inget nytt under solen iaf! Ses i trafiken snart igen när det blir bättre väder!
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Låten i början har jag lite funderingar över då ravesmurf sa att den var specialgjord. Kommer något från en gammal RMB låt möjligtvis eller hör jag fel?
 

SV Per

Ny medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525EXC -04
:tummenupp Mitt stöd har du alltid Ravesmurf!

Oj fÖrlåT, gLömDE aTt SKRivA pÅ MoPpEfUckO SpRÅk. mAN bÖRjAr bLI liTe gLÖmsK Så HäR näR mAn NäRmAr sEJ FYrTiOstRäcKet.. :rofl
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top