Red light district

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Hört ett rykte att snubbarna som förövrigt är i 50 årsåldern nu ska ha en reunion och besöka Malmö, Göteborg och Östervåla.. Dom lovar riktigt feta rödljuskörningar och fräcka omkörningar av alla åldrar och samhällsklasser.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
TACK för att ni bidrar till sammhällets hets mot oss motorcyklister.
Hade säkert tyckt att att detta var fräckt när jag var i moppeåldern, men senare lär man sig tänka ett steg till. Nu rattar jag även barnvagn och behöver knappast gå in i detalj vad jag tycker att såna här tuffingar bör behandlas.

Men på ett sätt kan jag inte låta bli att tycka synd om folk som kör så. Tänk hur besvikna dom blir när dom kommer hem, kränger av sig skinstället, tittar ner i kallingarna och inser att k*ken fortfarande är lika liten...

HAHAHA:tummenupp
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Skrev jag det?
Tänk efter lite så kommer du nog på det:tummenupp

Ok jag förklarar.. Dubbelmoralen är att folk tycker att det är ok att köra för fort sålänge det inte händer ngt.
Även fast dom potentiellt utsätter folk för fara i varje situation (som i filmen) även fast det inte händer något i varje sitation, men när det var nära tex en barnvagn, DÅ reagerar folk.
Det tycker jag är dubbelmoral och det är den sortens tänkande som orsakar olyckor.

Det där är inte min syn på dubbelmoral. Jag tycker det är ok att köra för fort samt göra felaktiga omkörningar för det gör jag själv. Däremot är det inte ok enligt mig att köra genom en park eller på trottaren, mot rött eller dylikt inne i stan. Då du faktiskt är beroende av att dina medtrafikanter agerar. Tvingar du en medtrafikant att agera kör du dåligt enligt mig. Är det dubbelmoral?

Dubbelmoral för mig är att t. ex. att alla säger att nu håller vi 30 på 30 sträckor. Sen är det knappt någon som gör det. På mig brukar nålen vara närmare 50 än 30 och inte fan kommer jag närmare för det snarare tappar jag mot de framför.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
50% Av alla som skriver i denna tråden är riktigt vettiga.

25% Är dumma i huvudet.

25% Borde inte ha körkort.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Förstår att du måste leta anledningar till dina skyhöga premier på Yamaha V-Max -86

Du har inte koll på läget va?:va

Tycker att det som visas i filmen inte är särskilt imponerande.
Klart bakhjulsåkningen är lite imponerande och jag måste erkänna att jag flinade lite när de burna ringar i korsningen, men i övrigt är det bara dumt.
Köra mot rött och på fel sida vägen,trottoaren m.m kan ju vilket stolpskott som helst göra.
 
Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det där är inte min syn på dubbelmoral. Jag tycker det är ok att köra för fort samt göra felaktiga omkörningar för det gör jag själv. Däremot är det inte ok enligt mig att köra genom en park eller på trottaren, mot rött eller dylikt inne i stan. Då du faktiskt är beroende av att dina medtrafikanter agerar. Tvingar du en medtrafikant att agera kör du dåligt enligt mig. Är det dubbelmoral?

Dubbelmoral för mig är att t. ex. att alla säger att nu håller vi 30 på 30 sträckor. Sen är det knappt någon som gör det. På mig brukar nålen vara närmare 50 än 30 och inte fan kommer jag närmare för det snarare tappar jag mot de framför.

Jag märker att det är svårt att förklara vad jag menar då folk svarar med en helt annan poäng än den jag försöker framföra.

Så jag försöker en gång till.

Ja det är också dubbelmoral. Men det är också dubbelmoral eller kalla det vad du vill men det är fakta och ett konstigt och orealistiskt sätt att se på saker att när det inte händer något så är det ok.

Och då menar jag I FILMEN att trots att det var potentiellt lika nära att hända något i varje situation i filmen även fast man inte ser tex barnvagnar i alla situationer så betyder det ju inte att det inte är nån i närheten?
Och med dom hastigheterna när det är folk överallt så ökar ju risken överallt till skillnad om dom skulle gasa för mkt på en motorväg, där är inte risken lika stor att stöta på oskyddade gångtrafikanter som på en trottoar.
Dubbelmoralen är enligt mig också att tycka att det är okej att köra på tex trottoaren i den hastigheten bara det inte händer något mot att fullsändigt rasa när det kommer med en barnvagn på bild när det har kunnat hända precis hela tiden i filmen då dom kör fort när det är folk, barn och barnvagnar överallt i alla situationer. Trots att som inte syns i bild.

Med det så säger jag inte att du har påstått det och jag tycker att det jag menar är "mer" dubbelmoral och iaf mer farligt tänkande och agerande än att köra lite för fort på en motorväg när ingen är i närheten och samtidigt fördömma såna här filmer.

Tur att jag är sjukskriven och har jävligt lite att göra för tillfället men jag förvånar ändå mig själv som orkar skriva och förklara det jag menar när folk bara verkar vilja säga emot istället för att förstå andras synpunkter.
Men nu orkar jag inte tjata mer om detta.. Vill bara inte bli missförstådd som det verkar väldigt lätt att bli här eller så vill folk bara få igång en diskution genom att säga emot.
Men nu måste jag ha förklarat in i minsta detalj vad jag menar och dom som inte förstår vad jag menar nu måste vara bortom all räddning.. Så tyck vad ni vill så tycker jag som jag:tummenupp
 

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Ort
My hometown
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
Ha ha ha.intressanta åsikter.ha ha ha.:tummenupp

Ska det komma en 2 av filmen.ha ha ha

Hört ett rykte att snubbarna som förövrigt är i 50 årsåldern nu ska ha en reunion och besöka Malmö, Göteborg och Östervåla.. Dom lovar riktigt feta rödljuskörningar och fräcka omkörningar av alla åldrar och samhällsklasser.
 
Last edited:

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Orkar inte läsa hela tråden, orkar inte titta på filmen heller för den är gammal och jag gillar inte gamla filmer.

Men... är det nåt jag hatar och då menar jag hatar så är det Bottensprickor och hängk*kar som kör ut den förbannade barnvagnen framför fordon i hopp om att fordonet ska stanna.

Det verkar som barnvagnar inte omfattas av normala trafikregler, vet inte vad det räknas som för trafikslag.

Sen verkar det som alla manliga barnvagnsförare ska nita allt levande som kommer inom en radie på 50meter från barnvagnen.

Stackars barn säger jag... som har Barnsvagnsförare som tror att dom bara har rättigheter och inga skyldigheter:gnissla Bara hoppas på att innehållet i barnvagnarna växer upp och blir en bättre version än sina forna barnvagnsförare
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Muuuahahaha, jag har inte haft så roligt sedan jag vet inte när!
Ni är helt otroliga på den här sidan, nu ska jag återgå till mitt navelskåderi under min sten där jag bor, väl mött i någon fet kurva i sommar, håll då bara till höger...

Fredrik:arsele
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Orkar inte läsa hela tråden, orkar inte titta på filmen heller för den är gammal och jag gillar inte gamla filmer.

Men... är det nåt jag hatar och då menar jag hatar så är det Bottensprickor och hängk*kar som kör ut den förbannade barnvagnen framför fordon i hopp om att fordonet ska stanna.

Det verkar som barnvagnar inte omfattas av normala trafikregler, vet inte vad det räknas som för trafikslag.

Sen verkar det som alla manliga barnvagnsförare ska nita allt levande som kommer inom en radie på 50meter från barnvagnen.

Stackars barn säger jag... som har Barnsvagnsförare som tror att dom bara har rättigheter och inga skyldigheter:gnissla Bara hoppas på att innehållet i barnvagnarna växer upp och blir en bättre version än sina forna barnvagnsförare

Nu är du allt lite vrång tycker jag..
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Vill bara inte bli missförstådd som det verkar väldigt lätt att bli här eller så vill folk bara få igång en diskution genom att säga emot.
Men nu måste jag ha förklarat in i minsta detalj vad jag menar och dom som inte förstår vad jag menar nu måste vara bortom all räddning.. Så tyck vad ni vill så tycker jag som jag:tummenupp

Det är bara att skaka på huvudet och gå vidare. Att ge sig in i en diskussion på ett forum och gå segrande ur matchen är i stort sett hopplöst. För att göra sig förstådd måste man sjunka till motståndarens nivå och där besegrar han dig då det är hans hemmaplan. :mattias
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
50% Av alla som skriver i denna tråden är riktigt vettiga.

25% Är dumma i huvudet.

25% Borde inte ha körkort.

Ääh sluta snacka skit! Jag vet lika väl som du att du egentligen ser upp till dessa grabbar och planerar att göra en egen likadan film i sommar för att försäka bräcka rekordet med antal barnvagnar! :D
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Det är bara att skaka på huvudet och gå vidare. Att ge sig in i en diskussion på ett forum och gå segrande ur matchen är i stort sett hopplöst. För att göra sig förstådd måste man sjunka till motståndarens nivå och där besegrar han dig då det är hans hemmaplan. :mattias

Jaja håller med. Folk argumenterar med de mest retarderade åsikterna som saknar all logik. Därför gav jag upp efter sida 7, och läser istället och gör lite korkade inlägg, haha.

Palla detta.. :kulspruta
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag märker att det är svårt att förklara vad jag menar då folk svarar med en helt annan poäng än den jag försöker framföra.

Så jag försöker en gång till.

Massa text

Nä jag hajar vad du menar om det inte hade varit en barnvagn på trottoaren hade inte blivit en massa snack. Det är dubbelmoral. Sen att jag själv kör korkat ibland det står jag för men jag kritiserar inte andra som gör det heller. I alla fall inte de som kör som jag därför anser jag att jag inte kan bli beskylld för särskilt mycket dubbelmoral.
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Nu är du allt lite vrång tycker jag..

Ähh vafan jag kommer antagligen bli rik på detta fenomen..Har en ide om att ta patent på en krocksäker barnvagn tillverkad i betong, skulle nog sälja bra i detta trygghetsknarkande samhälle.
Funderar också på att ha kurser för sjuåringar i att tälja barkbåtar med sylvass morakniv, samt lära sig skjuta nyårsraketer.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Ähh vafan jag kommer antagligen bli rik på detta fenomen..Har en ide om att ta patent på en krocksäker barnvagn tillverkad i betong, skulle nog sälja bra i detta trygghetsknarkande samhälle.
Funderar också på att ha kurser för sjuåringar i att tälja barkbåtar med sylvass morakniv, samt lära sig skjuta nyårsraketer.

DU KOMMER BLI STEN RIK :Bugar:Bugar DELA MED DIG AV PENGARNA :Bugar:Bugar
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Ähh vafan jag kommer antagligen bli rik på detta fenomen..Har en ide om att ta patent på en krocksäker barnvagn tillverkad i betong, skulle nog sälja bra i detta trygghetsknarkande samhälle.
Funderar också på att ha kurser för sjuåringar i att tälja barkbåtar med sylvass morakniv, samt lära sig skjuta nyårsraketer.

Hahaha mm.. det har du rätt i.. Men va fan, ingen annan som har någon retarderad film som de kan posta så vi kan börja om från noll igen? :p
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top