Hört ett rykte att snubbarna som förövrigt är i 50 årsåldern nu ska ha en reunion och besöka Malmö, Göteborg och Östervåla.. Dom lovar riktigt feta rödljuskörningar och fräcka omkörningar av alla åldrar och samhällsklasser.
TACK för att ni bidrar till sammhällets hets mot oss motorcyklister.
Hade säkert tyckt att att detta var fräckt när jag var i moppeåldern, men senare lär man sig tänka ett steg till. Nu rattar jag även barnvagn och behöver knappast gå in i detalj vad jag tycker att såna här tuffingar bör behandlas.
Men på ett sätt kan jag inte låta bli att tycka synd om folk som kör så. Tänk hur besvikna dom blir när dom kommer hem, kränger av sig skinstället, tittar ner i kallingarna och inser att k*ken fortfarande är lika liten...
Skrev jag det?
Tänk efter lite så kommer du nog på det
Ok jag förklarar.. Dubbelmoralen är att folk tycker att det är ok att köra för fort sålänge det inte händer ngt.
Även fast dom potentiellt utsätter folk för fara i varje situation (som i filmen) även fast det inte händer något i varje sitation, men när det var nära tex en barnvagn, DÅ reagerar folk.
Det tycker jag är dubbelmoral och det är den sortens tänkande som orsakar olyckor.
Förstår att du måste leta anledningar till dina skyhöga premier på Yamaha V-Max -86
Det där är inte min syn på dubbelmoral. Jag tycker det är ok att köra för fort samt göra felaktiga omkörningar för det gör jag själv. Däremot är det inte ok enligt mig att köra genom en park eller på trottaren, mot rött eller dylikt inne i stan. Då du faktiskt är beroende av att dina medtrafikanter agerar. Tvingar du en medtrafikant att agera kör du dåligt enligt mig. Är det dubbelmoral?
Dubbelmoral för mig är att t. ex. att alla säger att nu håller vi 30 på 30 sträckor. Sen är det knappt någon som gör det. På mig brukar nålen vara närmare 50 än 30 och inte fan kommer jag närmare för det snarare tappar jag mot de framför.
Hört ett rykte att snubbarna som förövrigt är i 50 årsåldern nu ska ha en reunion och besöka Malmö, Göteborg och Östervåla.. Dom lovar riktigt feta rödljuskörningar och fräcka omkörningar av alla åldrar och samhällsklasser.
Orkar inte läsa hela tråden, orkar inte titta på filmen heller för den är gammal och jag gillar inte gamla filmer.
Men... är det nåt jag hatar och då menar jag hatar så är det Bottensprickor och hängk*kar som kör ut den förbannade barnvagnen framför fordon i hopp om att fordonet ska stanna.
Det verkar som barnvagnar inte omfattas av normala trafikregler, vet inte vad det räknas som för trafikslag.
Sen verkar det som alla manliga barnvagnsförare ska nita allt levande som kommer inom en radie på 50meter från barnvagnen.
Stackars barn säger jag... som har Barnsvagnsförare som tror att dom bara har rättigheter och inga skyldigheter Bara hoppas på att innehållet i barnvagnarna växer upp och blir en bättre version än sina forna barnvagnsförare
Vill bara inte bli missförstådd som det verkar väldigt lätt att bli här eller så vill folk bara få igång en diskution genom att säga emot.
Men nu måste jag ha förklarat in i minsta detalj vad jag menar och dom som inte förstår vad jag menar nu måste vara bortom all räddning.. Så tyck vad ni vill så tycker jag som jag
50% Av alla som skriver i denna tråden är riktigt vettiga.
25% Är dumma i huvudet.
25% Borde inte ha körkort.
Det är bara att skaka på huvudet och gå vidare. Att ge sig in i en diskussion på ett forum och gå segrande ur matchen är i stort sett hopplöst. För att göra sig förstådd måste man sjunka till motståndarens nivå och där besegrar han dig då det är hans hemmaplan.
Jag märker att det är svårt att förklara vad jag menar då folk svarar med en helt annan poäng än den jag försöker framföra.
Så jag försöker en gång till.
Massa text
Nu är du allt lite vrång tycker jag..
Ähh vafan jag kommer antagligen bli rik på detta fenomen..Har en ide om att ta patent på en krocksäker barnvagn tillverkad i betong, skulle nog sälja bra i detta trygghetsknarkande samhälle.
Funderar också på att ha kurser för sjuåringar i att tälja barkbåtar med sylvass morakniv, samt lära sig skjuta nyårsraketer.
Ähh vafan jag kommer antagligen bli rik på detta fenomen..Har en ide om att ta patent på en krocksäker barnvagn tillverkad i betong, skulle nog sälja bra i detta trygghetsknarkande samhälle.
Funderar också på att ha kurser för sjuåringar i att tälja barkbåtar med sylvass morakniv, samt lära sig skjuta nyårsraketer.
Hahaha mm.. det har du rätt i.. Men va fan, ingen annan som har någon retarderad film som de kan posta så vi kan börja om från noll igen?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |