Red light district

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Ledsen men ser ingen dubbelmoral? :va

Är det enligt dig dubbelmoral att folk som parkerar fel är emot mord?
Bägge är juh brott liksom..

Skrev jag det?
Tänk efter lite så kommer du nog på det:tummenupp

Ok jag förklarar.. Dubbelmoralen är att folk tycker att det är ok att köra för fort sålänge det inte händer ngt.
Även fast dom potentiellt utsätter folk för fara i varje situation (som i filmen) även fast det inte händer något i varje sitation, men när det var nära tex en barnvagn, DÅ reagerar folk.
Det tycker jag är dubbelmoral och det är den sortens tänkande som orsakar olyckor.

Last edited:

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Herregud säger jag bara, läst genom hela tråden. Vill både skratta och gråta, skratta för att folk tycker de är grymma på att köra. Jag menar, de kör mot rött, sicksackar mellan folk (barnvagnar som jag tror nämnts en gång innan ;) ), de kör på trotoarer, gångvägar, mitt i parken, burnar på gräs i parken. Fyfan, mer pyntade får man leta efter alltså.

Gråta också för att folk gnäller på andra folket som "gnäller" enligt dem. "Det är inte farligt, de kör ju sakta" Kolla på hastihetsmätaren ibland, nåt ställe på gångväg kör de ju fan 70 km/h. Och även fast den kör 10-15km/h när de smäller en barnvagn eller för den delen en normal vuxen människa, om det träffar fel så kan det också vara dödligt! Ja just det, dödligt, kör på någon i 15km/h, personen trillar med huvudet mot trotoarkanten.

Sen är jag ingen moralkärring, kört mkt olagliga race med trimmade bilar, kört mkt bankörning osv osv. MEN jag ska kan verkligen inte tycka det är coolt det dem gör, och att dessutom göra film om det. Även när jag hade trimmade snabba bilar och folk stod med längst hela startrakan för att se oss köra race, så gick jag ut och bad alla att flytta sig bakom startlinjen.

Sen visst har jag säkert med utsatt folk för dumheter med att köra för snabbt osv, men ändå, någonstans får man väl fan dra gränsen...

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skrev jag det?
Tänk efter lite så kommer du nog på det:tummenupp

Ok jag förklarar.. Dubbelmoralen är att folk tycker att det är ok att köra för fort sålänge det inte händer ngt.
Även fast dom potentiellt utsätter folk för fara i varje situation (som i filmen) även fast det inte händer något i varje sitation, men när det var nära tex en barnvagn, DÅ reagerar folk.
Det tycker jag är dubbelmoral och det är den sortens tänkande som orsakar olyckor.

Det är väl snarare att folk drar sin gräns någonstans.

Troligen är den gränsen steget innan barnvagnbowling :)

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
F-bolagen läser bara trådar i premiehöjande syfte lr för att leta efter info för ev bedrägerier.
Du skulle kunna baka moralkakor hela ditt liv i trådar och inlägg på sh utan att få lägre premie..

Ja, nu var det ju inte så att jag ansåg det var en bra ide själv, men tack för förtydligandet.:tummenupp

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det är väl snarare att folk drar sin gräns någonstans.

Troligen är den gränsen steget innan barnvagnbowling :)

Ja visst vill folk gärna tro det om sig själva men folk lever sällan som dom lär, speciellt gäller det sporthojs förare:) och faktum är att det bara behövs EN fortkörning/rödljuskörning/trottoargenväg/kryssa mellan bilar situation på fel ställe vid fel tillfälle för att det ska kunna hända något. Tror inte någon är ute efter att köra på folk men många förstår inte riskerna och det ändras sällan innan man har varit med om en olycka själv.

Du kan dra gränsen vart du vill i dina egna teorier men fakta är ändå att även om du bara kör som idioterna i filmen 1 gång av 100 vid fel tillfälle så krävs det inte mer om du har otur. Och problemet är att du vet inte innan vilket tillfälle som är rätt eller fel!

Jag tror inte att någon dör automatiskt bara för att man kör 1 km/h för fort men det är skillnad på motorväg och inne i stan..

Jag har absolut gjort saker fel själv och tror inte att jag ärligt talat under någon körning på gatan inte brutit mot någon regel främst hastighet, om det inte har regnat kanske.
Men ju mer saker man har varit med om och sett så blir man tacksam för att man inte har lyckats skada någon annan än mig själv.

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Ja, nu var det ju inte så att jag ansåg det var en bra ide själv, men tack för förtydligandet.:tummenupp

hehe nä jag trodde inte det heller men ville bara påpeka att det är inte ofta man får en sänkt premie, inte av något man skriver iaf:)
Dom går ju bara på skadefria år men ändå så höjs det bara till slut ändå:va

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Nu har jag inte läst hela tråden men jag tror att jag svarar för de flesta sporthojarna när jag säger att det här var den grymmaste mc-filmen någonsin. Lätt årets film 2011! Rock on!

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Ha.... Visst de har kontroll på sina hojar, men om de hade gjort det där i valfri östeuropeisk huvudstad hade filmen inte slutat lika lyckligt, för hojåkarna alltså... Tack alla laglydiga svenska bilister som håller så benhårt (relativt alltså) på det där med trafikregler - pga er kan jag bete mig som ett svin och fortfarande räkna med att klara mig undan oskadd :)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Coolaste scenariot...

Hade varit ifall där hade gått en 201 cm jätte kille med taskigt morgonhumör och en barnvagn.

Hoppat upp i luften, sparkat omkull en hoj med ett retard på i en mega ninja rörelse. Kört sin fot så långt upp i röven på han att han hade fortfarande känt smaken av blåkläders arbetskängor 2 år efter läkarna via akut operation var tvungna att avlägsna en stl 46 doja med stålhätta från hans spruckna Daimkryss..

Det hade jag tyckt va coolt... :rolleyes:

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Coolaste scenariot...

Hade varit ifall där hade gått en 201 cm jätte kille med taskigt morgonhumör och en barnvagn.

Hoppat upp i luften, sparkat omkull en hoj med ett retard på i en mega ninja rörelse. Kört sin fot så långt upp i röven på han att han hade fortfarande känt smaken av blåkläders arbetskängor 2 år efter läkarna via akut operation var tvungna att avlägsna en stl 46 doja med stålhätta från hans spruckna Daimkryss..

Det hade jag tyckt va coolt... :rolleyes:

nu börjar de väl bli lite väl satanistis tänkande:tungan

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ha.... Visst de har kontroll på sina hojar, men om de hade gjort det där i valfri östeuropeisk huvudstad hade filmen inte slutat lika lyckligt, för hojåkarna alltså... Tack alla laglydiga svenska bilister som håller så benhårt (relativt alltså) på det där med trafikregler - pga er kan jag bete mig som ett svin och fortfarande räkna med att klara mig undan oskadd :)

Prova det i en korsning nära mig... I dare you

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
bra musik och bra redigerat. Gillar dock inte att de kör på fel sida av vägen och mot rött, det hade vart coolare om de kört lagligt.

hej svejs

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
TACK för att ni bidrar till sammhällets hets mot oss motorcyklister.
Hade säkert tyckt att att detta var fräckt när jag var i moppeåldern, men senare lär man sig tänka ett steg till. Nu rattar jag även barnvagn och behöver knappast gå in i detalj vad jag tycker att såna här tuffingar bör behandlas.

Men på ett sätt kan jag inte låta bli att tycka synd om folk som kör så. Tänk hur besvikna dom blir när dom kommer hem, kränger av sig skinstället, tittar ner i kallingarna och inser att k*ken fortfarande är lika liten...

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Ja dom kan köra men herregud....hur fan tänker man? Räcker ju med att stöta till en barnvagn så den tippar med ett spädbarn som inte har nackmusklerna tillräckligt utvecklade än så är det game over som man säger....eller bara putta till den så det blir en hastig rörelse så kan det räcka för att bryta nacken eller ge stackarn whiplash-skada för livet.....hur duktiga dom än är på att köra så är det bara barnsligt att försvara ett sånt beteende. Alla kör vi lite/mycket olagligt ibland men någonstans måste man ju som sagt dra gränsen. Hade varit en tuff och peppande film i övrigt om dom inte utsatt typ 300 pers för potentiell fara under filmens gång, det här va bara skrämmande. Folk tycker tillräckligt illa om motorcyklister redan.....

ps. Är ingen gnällkärring i övrigt men det här va fan inte okej.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Moralpanik och foliehatt i en och samma tråd.

:rofl

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...