Red light district

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Är det inte så att det i grund och botten handlar om ansvar och respekt?

Ansvar för mitt eget och andras säkerhet samt respekt för omvärldens uppfattning och synsätt, samhällets regler och normer för samverkan. Det finns ju en anledning till varför det finns rödlysen, övergångsställen, heldragna linjer osv.

Här blir det naturligtvis upp till var och en att ha en uppfattning om vad som är ok respektive inte ok. Ytterst finns naturligtvis de stiftade lagarna som drar en hyfsat klar linje i vad som gäller.

Känns dock skönt att så många på detta forum verkar ha en sund uppfattning om att RR-Essens framfart inte är ok. :tummenupp
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Själva framfarten är inte ok. Men det var själva körningen som diskuterades. Var det någon fara för någon barnvagn? Nej det va det inte

Det finns så många nya filmer som lägga upp på tuben som är idiotiska med.

Ska man bara gå på att det fanns några barnvagnar i filmen så finns det inte en bra film någonstans. Kan ju komma en unge springande.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
FY FAN! Man blir upprörd! Det borde fan vara kriminellt att köra i så fula skinnställ!!


Är det höst hos er eller? Orka sitta och hetsa över en 7 år gammal film. :näsblod
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Shit va tufft :yoparty

Kan man ansöka om medlemsskap eller är det helkört om man inte har massvis med tribaltatueringar, kamphund och kör i "army"-byxor?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Glöm inte frisyren. Den är nästan viktigast.
Inget hår alls funkar också.

Fan, jag är ju nästan där :yoparty Rakad skalle, en tribal men bara kampkatter :(

Men jag vet inte om jag kan sträcka mig så långt som att skaffa så fruktansvärt dålig musiksmak bara för att få köra med de jettetuffa grabbarna :(
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Själva framfarten är inte ok. Men det var själva körningen som diskuterades. Var det någon fara för någon barnvagn? Nej det va det inte

Det finns så många nya filmer som lägga upp på tuben som är idiotiska med.

Ska man bara gå på att det fanns några barnvagnar i filmen så finns det inte en bra film någonstans. Kan ju komma en unge springande.

Men man kör inte så i närheten av barnvagnar, ungar eller pensionärer oavsett.. Så undrar vissa varför snuten är så nitiska mot hojåkare?
Kör man moget och visar respekt mot omgivningen så slipper man få det i stjärten senare i det långa perspektivet.
Men så länge det finns retards som kör som de, så kommer folk att dra alla över en kamm oavsett hur snällt man kör stundtals.

Ger man skit så får man skit. :banana
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
Seriöst, filmen är ju tråkigare än en repris av Bingolotto, men så jävla synd är det inte om de där barnvagnsgalningarna.

Jag har flera gånger, gående, blivit vårdslöst påkörd av såna, på stadens trottoarer, gator och torg. Det är skandal att ni alla blint tar dem i försvar utan att rannsaka deras eget, högst trafikfarliga beteende. Nä fy fan vilken skandal! :mad:







Ps. Håller med att killen på Hyndan gör snygga sittande burns.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Seriöst, filmen är ju tråkigare än en repris av Bingolotto, men så jävla synd är det inte om de där barnvagnsgalningarna.

Jag har flera gånger, gående, blivit vårdslöst påkörd av såna, på stadens trottoarer, gator och torg. Det är skandal att ni alla blint tar dem i försvar utan att rannsaka deras eget, högst trafikfarliga beteende. Nä fy fan vilken skandal! :mad:

Ps. Håller med att killen på Hyndan gör snygga sittande burns.

Håller med! Stoppa Sportbarnvagnarna nu! :mad:
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
OJ oj oj, det var en gammal film, roligt att läsa skillnaderna mellan den gamla och den nya tråden, inställningen till buskörning verkar ha ändrats en del iaf när det gäller att kommentera dom på sh. Tror inte att alla är lika laglydiga och eftertänksamma när dom själva sitter bakom styret som vid tangentbordet..

Men det konstigaste tycker jag är den otroliga dubbelmoralen, inte att folk tycker att det är ok att köra lite för fort i vissa lägen själva och fördömmer andra som gör det utan att:

Många skriver att dom tycker att det är väl ingen fara att bränna runt lite i stan och kryssa runt bilar någon km/h för fort och att köra mot rött är väl för fan ingen fara..

MEN när det råkar vara en barnvagn nära då är det just den incidenten som är det värsta i hela filmen. Men när dom kör som dom gör i filmen så finns risken för att en barnvagn, en unge lr vad som helst riskerar att bli påkörd i varenda situation som dom kör mot rött, på trottoaren lr för fort som dom gör hela tiden där det är fullt med bilar och folk.

Bara för att det inte är nära en barnvagn i dom andra situationerna så är det ok att köra så eller? Det är ju risken dom tar att en
"barnvagns situation" ev. kan uppstå precis överallt i och med att dom kör för fort mot rött och på trottoarer mm.

Också lite anmärkningsvärt att andra "videomakare" (dock inte så många men speciellt en:rolleyes:) fullständigt "rasar" över barnvagns situationen när dom själva ångar runt på hojar i sicksack mellan bilar med barnfamiljer i 300+, hur ser en bil med en familj i ut med en motorcykel som penetrerat den i 200km/h? Ungefär som en barnvagn som är påkörd i 50-60km/h..

Dubbelmoralen är komplett..

Tror alla som kör hoj inklusive mig själv någon gång:rolleyes: har gjort ngt dumt med hojen men förhoppningsvis så ångrar dom flesta det och ändrar sig istället för att fortsätta och dessutom göra om det på film gång efter gång..

Nu var det iofs längesen som det kom upp såna här filmer och tycker verkligen att inställningen verkar ha ändrats till "bombrepor" mm rent generellt mot för 5-6 år sen? Eller?

Säger inte att alla som kör fort är idioter men tycker att man kan välja bättre och sämre ställen att göra det på..
Däremot så finns det ju gamla sköna rullar som jag skulle vilja se igen, typ Roller å det gänget när dom ska lära sig köra bakhjul mm:D:yoparty
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag tror att många här vill att deras försäkringsbolag skall läsa deras inlägg och se hur rediga dom blivit på äldre dar.

Antar att dom hoppas på en sänkning av premierna.

Oavsätt så hoppas jag att alla som höjer rösten får redigt med skit nästa gång dom själva väljer att bryta mot trafikreglerna.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Jag tror att många här vill att deras försäkringsbolag skall läsa deras inlägg och se hur rediga dom blivit på äldre dar.

Antar att dom hoppas på en sänkning av premierna.

Oavsätt så hoppas jag att alla som höjer rösten får redigt med skit nästa gång dom själva väljer att bryta mot trafikreglerna.

F-bolagen läser bara trådar i premiehöjande syfte lr för att leta efter info för ev bedrägerier.
Du skulle kunna baka moralkakor hela ditt liv i trådar och inlägg på sh utan att få lägre premie..
 

Donvito

TOKER
Gick med
15 Nov 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg fs650e[Såld] Suzuki sv650s -03 [Såld]
Hahahahah. fy fan va dålig film... inget emot folk som filmar när dom kör för fort / leker med polisen osv. men filmen var ju as kass......
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top