Redan patetiskt låga hastighetsgränser blir ÄNNU lägre!

HBSS

Guest
Dom hundratals miljoner som lagts ner på fartkameror kunde hellre lagts på t.ex cancerforskning. Det tror jag hade räddat fler liv.

Dr.Bike

Guest
Men om vi skippar det moraliska i det hela, kan ni inte bara göra som jag gör istället? Jag brukar kolla mindre på hastighetsskyltarna och köra efter eget huvud och på hoj kör jag nog aldrig lagligt förutom möjligtvis på 30-vägar.

Bingo!

Alltså accepterar du ju inte ens gällande hastighetsgränser...
Hur ska du då förhålla dig till de nya, ännu lägre?

Jag vilar min väska

Dom hundratals miljoner som lagts ner på fartkameror kunde hellre lagts på t.ex cancerforskning. Det tror jag hade räddat fler liv.

Det tror jag med!

Det är oxå en anledning till att jag körde barncancermilen igår - och sedan bidrog till forskningen med ett litet belopp pengar.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Och de pengar som skulle ha gått till cancerforskning skulle kanske istället ha gått till svenska skolan, tänk vilken investering :näsblod
Jag ser vilka som är insatta i det svenska budgetsystemet eller ej :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bingo!

Alltså accepterar du ju inte ens gällande hastighetsgränser...
Hur ska du då förhålla dig till de nya, ännu lägre?

Jag vilar min väska

Du, lägg ner! Jag talar inte för MIN EGEN del utan för den stora massan.
Merparten av sveriges trafikanter är inte medlemmar på sporthoj och så överjävliga på att köra bil så att de kanske faktiskt påverkas av fartkameror samt sänkta hastigheter.
Sen om jag väljer att följa det eller inte hör inte hit, jag är så jävla mycket bättre än alla andra på allt så jag står utanför det svenska systemet :gnissla

Vi kan inte hålla på och diskutera avarter när det gäller detta utan man måste se till majoriteten av befolkningen, något ni tydligen inte klarar av.
Och som sagt, jag trodde inte att Du Dr bike skulle komma med så dåliga argument, för du har ju annars gett intryck av att vara vettig. Inte "bonny"-vettig men ändå :)

EDIT/ Äh, jag vet inte ens varför jag engagerar mig då jag fullständigt skiter i vilket egentligen, men ibland så blir jag bara förvånad över andra människors dumhet och sånt gör mig lite arg.
Glöm att jag sa något :hej

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Protestlista någon?
Förbannade amatörjävlar... trött blir man!
Det är lågkonjunktur = satsa pengar på att bygga bättre vägar, detta sysselsätter även arbetslöst folk.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Protestlista någon?
Förbannade amatörjävlar... trött blir man!
Det är lågkonjunktur = satsa pengar på att bygga bättre vägar, detta sysselsätter även arbetslöst folk.

De gjorde ju genidraget att "donera" 27 miljarder till några ynka mils väg i Hufvudstaden, det var ju välinvesterade pengar :rolleyes:
Kommer ju förvisso sysselsätta en hel del folk vilket är bra. Men jag tror att pengarna kunde användas bättre om vi snackar trafiksäkerhet, för det är ju tydligen det alla här inne är så kåta på med tanke på hur de hela tiden jämför med folk som tar livet av sig etc.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Du, lägg ner! Jag talar inte för MIN EGEN del utan för den stora massan.
Merparten av sveriges trafikanter är inte medlemmar på sporthoj och så överjävliga på att köra bil så att de kanske faktiskt påverkas av fartkameror samt sänkta hastigheter.
Sen om jag väljer att följa det eller inte hör inte hit, jag är så jävla mycket bättre än alla andra på allt så jag står utanför det svenska systemet :gnissla

Vi kan inte hålla på och diskutera avarter när det gäller detta utan man måste se till majoriteten av befolkningen, något ni tydligen inte klarar av.
Och som sagt, jag trodde inte att Du Dr bike skulle komma med så dåliga argument, för du har ju annars gett intryck av att vara vettig. Inte "bonny"-vettig men ändå :)

EDIT/ Äh, jag vet inte ens varför jag engagerar mig då jag fullständigt skiter i vilket egentligen, men ibland så blir jag bara förvånad över andra människors dumhet och sånt gör mig lite arg.
Glöm att jag sa något :hej

What the.. Är det verkligen du som skriver? :va
Eller är det pappan i dig som pluppat upp? :hihi

Visst, sänkta hastigheter gör vägarna i vårt land säkrare. Men finns det ingen gräns? Bör det inte ligga någon form av rimlighet i de sänkta hastigheterna?

Att man ens går ut med sitt mål om att "rädda tio liv" i den här satsningen är ju helt obegriplig.
Men ingen kan ju egentligen komma och säga någonting eftersom man inte kan värdera ett människoliv, och det är ju det som är det jävliga.

Visst, självklart ska man förebygga olyckor genom att göra vårt vägnät säkrare, men att sänka hastigheterna ytterligare är inte ett bra sätt att göra det på.
Effekten av det hela, som redan har tagits upp, är att folk kommer göra hemskt dumma omkörningar i ren frustration av de låga hastighetsbegränsningarna och jag tror att det kommer leda till en högre olycksstatistik än den som redan råder.

Du skriver att hastighetsbegränsningarna är bäst för den stora massan, men jag tror till och med den stora massan klarar av att hålla högre hastighet än den föreslagna sänkningen utan att för den saken vara en trafikfara. :)

/J

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
nej.

jag tänker inte klicka på vv's hemsida och protestera.

hela den här 'visa-ditt-missnöje-med-att-klicka-eller-gå-med-i-nån-facebook-grupp-men-orkar-inte-göra-någonting-i-verkligheten'-mentaliteten, är jag ganska less på. det är bara snack och definitivt ingen verkstad och svenskar är världsbäst på det. det vet myndigheterna och skrattar sig till sömns om kvällarna.

'men vi gör ju någonting iallafall' kontrar säkert någon överintelligent människa som sippar på sin kaffe latte och fipplar med frissan varannan minut. yeah right, din bekväma jävel. gå hem och knyt näven istället...

jag dumpar hellre 10 ton bajs utanför deras kontor och tar konsekvenserna utav det än nån låtsas-aktivitet som de allra flesta håller på med.

40000 sh-medlemmar, bör kunna göra någonting mer än bara surfa in på en sida...

Dr.Bike

Guest
nej.

jag tänker inte klicka på vv's hemsida och protestera.

hela den här 'visa-ditt-missnöje-med-att-klicka-eller-gå-med-i-nån-facebook-grupp-men-orkar-inte-göra-någonting-i-verkligheten'-mentaliteten, är jag ganska less på. det är bara snack och definitivt ingen verkstad och svenskar är världsbäst på det. det vet myndigheterna och skrattar sig till sömns om kvällarna.

'men vi gör ju någonting iallafall' kontrar säkert någon överintelligent människa som sippar på sin kaffe latte och fipplar med frissan varannan minut. yeah right, din bekväma jävel. gå hem och knyt näven istället...

jag dumpar hellre 10 ton bajs utanför deras kontor och tar konsekvenserna utav det än nån låtsas-aktivitet som de allra flesta håller på med.

40000 sh-medlemmar, bör kunna göra någonting mer än bara surfa in på en sida...

Exakt!:tummenupp

Håller med, men vad? Vi har ju redan lobbyorganisationer som gör det som vi vanliga männisokr kan göra, och det är just att protestera inom ramen för demokratiska metoder.
Allat annat är anarki.
Men visst, 10 ton koskit talar sitt tydliga språk det oxå... :hihi
Lite mera krut, såsom fransmännen brukar göra således.

Själv skiver jag brev till berörda på VV.
Vad gör du?

Vilket förslag har du på vad vi kan göra som grupp?

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Håller med, men vad? Vi har ju redan lobbyorganisationer som gör det som vi vanliga männisokr kan göra, och det är just att protestera inom ramen för demokratiska metoder.
Allat annat är anarki.

Vad gör du?

Jag tycker vi ska bojkotta vägarna! Det borde visa dem vad vi tycker! :mad:

:rolleyes:

Dr.Bike

Guest
Jag tycker vi ska bojkotta vägarna! :rolleyes:

Ja!

0 Km/h måste enligt den matematiska formel som används, vara den säkraste hastigheten!

Hade jag inte sett.
Visste faktiskt inte ens att Fastbikes.se existerade forfarande.
(nån hade ju pajat deras server med flit..)

Men det är fakta på samma tema.
JAg är inteförvånad.

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Men vad fan ska vi göra för att dom ska fatta att det går inte längre?! Protestlista och grupper på facebook är bara ett skämt!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dee_Cati: Du har på ett sätt rätt i att hastighet dödar, men du tycks likställa detta med att Svensson inte klarar av att köra snabbare än 40km/h utan att köra ihjäl sig. Det är för mig lite knasigt med tanke på att det för det mesta går ganska bra i klart högre fart.

Sen det här med att SH:are borde vara de sista att uttala sig, visst körs det snabbt bland SH:are men det finns ju som vanligt nyanser i gråskalan. Själv anser jag att den här hastighetshysterin har gått alldeles för långt (precis som Dr Bike) då de bara sänker och sänker hastigheterna.
Pratar du t.ex. med trafikpolisen så säger de att hastigheterna är så låga för folk kör med moms så man sätter hellre 70 på en 90väg för då kör folk i 90. Men sen kommer VV in i bilden och sätter dit en fartkamera som gör att folk håller 65 istället... detta på en väg där man annars vill att folk skall köra 90.

Jag är för vissa begränsningar men nu börjar det bli så pass mycket att folk skiter bara i det vilket i sig är klart farligare för då saknar reglerna sin vikt.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

Allat annat är anarki.

Vad gör du?

mjaa, du pratar om 'demokratiska metoder' som jag anser är lite för snävt tänkande. vv's beslut om vad tråden handlar om, bygger varken på demokratiska beslut eller åtgärder som är livsnödvändiga (visst, för de 10 som överlever är det naturligtvis så).

deras 'nollvision' som de körde stenhårt med i flera år, bevisade bara en sak - att myndigheten som sådan, liksom de politiker som stödde detta, inte hade någon vision överhuvudtaget, utan malde på sådär som bara de kan. och ingen 'gör något' och de fortsätter med det. enkel matematik.

som andra redan har påpekat, finns det andra mer akuta situationer i samhället där åtgärder behövs och där fler liv kan sparas/räddas.

sedan tycker jag att det bara snackas om att liv kan räddas/sparas om man gör si eller så----->folk dör. sverige är kanske det enda landet i den kända delen av galaxen, där döden kanske bara inträffar. visst, nu är jag lite ironisk/syrlig/sarkastisk/etc men är det så svårt att förstå att folk faktiskt dör oavsett hur mkt kameror, skyltar och annan skit de sätter upp? mitt förslag är att på ett tidigare stadium utbilda folk, säg redan i årskurs 9, på vad ett framtida 'framförande av ett fordon' innebär. det är inte bilen som dödar utan DU. men vv saknar kompetens och visioner och maler på som vanligt.

och nej, jag har inte gjort något. läste denna tråd nyligen, men visst, har inte gjort något förut heller. kommer inte göra det imorgon heller och antagligen inte nästa vecka heller. fast veckan därpå skulle jag kunna göra något. men gärna med flera andra.

har för mig det finns ett gäng i göteborg eller var det nu var, som varje lördag protesterar genom att parkera sina hojjar på ställen där handlarna vill att bilister ska parkera. bra/dåligt, det är iaf något konkret.

varför inte spreja för fartkameror? för att det inte skulle vara demokratiskt? för att det är 'olagligt'? säg någon på sh som inte hojjar olagligt. förstår du vad jag menar?

men för detta skulle jag inte vilja göra det själv, tror inte på att en enda kan göra någonting, såvida du inte heter gandhi, å andra sidan satt han knappast hemma och surfade utan gjorde saker i verkligheten och tog konsekvenserna för sin aktioner. jag tror på flertalet som gör antagligen flera saker.

nu vill inte jag mena att du kan lägga ned det du håller på med, jag saknar däremot engagemanget, viljan, modet att göra saker mer konkret. och nej, säger inte heller att jag skulle vara bättre än svennebanan. däremot har jag slutat klicka på sajter odyl. du förstår vad jag menar.

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Vänta bara tills de kommer på att noll i fart ger noll olyckor. 50- och 70-sträckor sprider sig värre än svininfluensan nu. Finns inget bra vaccin mot det?

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag håller med om att protestlistor etc. inte hjälper ett skit, men de kanske visar missnöje istället. Jag har varken tid eller ork att starta ngt mer omfattande och konkret, men om någon står för planeringen lovar jag att stå i främsta ledet med knuten näva och pissa på byråkraterna.

Detta är väl en utmärkt tråd att starta ngt dylikt i?

• Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE