Avrätta dom jävlarna. Fan va trött jag blir
Ska börja köra oskyltat och brassa helvete framför kamerorna ENDAST för att jävlas.
moget
Avrätta dom jävlarna. Fan va trött jag blir
Ska börja köra oskyltat och brassa helvete framför kamerorna ENDAST för att jävlas.
Oj vad alla går igång på Aftonbladets artiklar, och blint följer artikeln som en lag! Det är denna tidning som ofta anges som den bästa i journalistikens briljans...eller?
VV vill minska krockvåldet, är det svårt att förstå?
Krockvåld = Orsakar oftast personskador av någon typ, i värsta fall ett liv.
Krockvåld = Kostar samhället enorma summor varje år.
Krockvåld = Kostar sjukvården enorma resurser, vilket medför tid/platsbrist på våra sjukhus. Tid och plats som kunnat göra nytta för någon annan som är i behov av vård!
Krockvåld = Kostar liv. Liv som extremt många här på sporthoj.com inte värderar, eftersom dom stjäl någon minut av deras tid i trafiken. Eller varför inte skriva nöje, eftersom största delen har sin motorcykel till det här på sporthoj.com...
Krockvåld = Är något som kan förändra någons liv, en hel familjs liv drastiskt, utan att det var personen själv som gjorde något fel.
Det klagas väldigt mycket på beslut som fattas endast för att det påverkar oss negativt, men vi tänker max ett steg bakåt, och det vi ser där blundar vi för eftersom vi inte vill vara medvetna om att vårat egna tänk är lite felvridet.
Ett väldigt bra exempel är bilprovningen!
Ett KRAV för att vi ska få framföra våra fordon på vägen är att någon oberoende kontrollerar att fordonet inte är trafikfarligt. Varför ska detta överhuvudtaget vara ett krav? Jo, för att INGEN kontrollerar sitt egna fordon innan vi beger oss ut i trafiken bland andra trafikanter. Att kontrollera samt reparera sitt fordon ses ofta som något negativt, och framför allt att reparera, då detta oftast anses dyrt och något man kan vänta lite med eftersom det fortfarande går att köra med fordonet... Två bra exempel är bromsar och däck. Bromsklossar byts oftast när klossarna är helt slut, och ofta för att det är något fel som gjort att en kloss har slitits ner snabbare än resterande. Däck är något som de flesta låter slitas ut under lagligt mönsterdjup pga att det är dyrt att byta. Hela tiden en ekonomisk fråga och väldigt lite säkerhetstänkande! Till och med på här på sporthoj.com uppmanar människor andra motorcyklister att köra med däck där korden (stavning?) syns tydligt över ett större område...
Dagens samhälle är så stressat att säkerhetstänkandet har förskjutits åt sidan. Alla ser allt kortsiktigt, och ingen är beredd att släppa en bit av kakan för att hjälpa någon annan. Vi har blivit bekväma och lata, och framför allt egoistiska.
...det finns nog viktigare saker att ta hand om, sluta oljegrusa våra mindre landsvägar - det är en kostnadsbesparing där man mer eller mindre tar en kalkylerad risk.
För ett par veckor sedan gick en kille hårt i diket pga den mest idiotiska lagning jag sett hittills, en krokig vägsträcka, som absolut inte krävt lagning, där man grusat den absolut styggaste kurvan (ett "S" som går utför och nyper enormt hårt), med liten stenskottskylt i diket 85 meter innan kurvan (som är blind).
Alltså, superfin beläggning, inga lagningar alls innan, nada förvarning och helt plötsligt gedigen grusväg över hela vägbanan, utför, i en kraftigt nypande vänster..
Det gick inte fort, men illa ändå - och i dialogen med VV efter detta är det fanimig pinsamt tydligt att de skiter fullständigt i risker för oss på två hjul - det är besparingar det handlar om.
Rädda liv, jo jävlar...
Oj vad alla går igång på Aftonbladets artiklar, och blint följer artikeln som en lag! Det är denna tidning som ofta anges som den bästa i journalistikens briljans...eller?
VV vill minska krockvåldet, är det svårt att förstå?
Krockvåld = Orsakar oftast personskador av någon typ, i värsta fall ett liv.
Krockvåld = Kostar samhället enorma summor varje år.
Krockvåld = Kostar sjukvården enorma resurser, vilket medför tid/platsbrist på våra sjukhus. Tid och plats som kunnat göra nytta för någon annan som är i behov av vård!
Krockvåld = Kostar liv. Liv som extremt många här på sporthoj.com inte värderar, eftersom dom stjäl någon minut av deras tid i trafiken. Eller varför inte skriva nöje, eftersom största delen har sin motorcykel till det här på sporthoj.com...
Krockvåld = Är något som kan förändra någons liv, en hel familjs liv drastiskt, utan att det var personen själv som gjorde något fel.
Det klagas väldigt mycket på beslut som fattas endast för att det påverkar oss negativt, men vi tänker max ett steg bakåt, och det vi ser där blundar vi för eftersom vi inte vill vara medvetna om att vårat egna tänk är lite felvridet.
Ett väldigt bra exempel är bilprovningen!
Ett KRAV för att vi ska få framföra våra fordon på vägen är att någon oberoende kontrollerar att fordonet inte är trafikfarligt. Varför ska detta överhuvudtaget vara ett krav? Jo, för att INGEN kontrollerar sitt egna fordon innan vi beger oss ut i trafiken bland andra trafikanter. Att kontrollera samt reparera sitt fordon ses ofta som något negativt, och framför allt att reparera, då detta oftast anses dyrt och något man kan vänta lite med eftersom det fortfarande går att köra med fordonet... Två bra exempel är bromsar och däck. Bromsklossar byts oftast när klossarna är helt slut, och ofta för att det är något fel som gjort att en kloss har slitits ner snabbare än resterande. Däck är något som de flesta låter slitas ut under lagligt mönsterdjup pga att det är dyrt att byta. Hela tiden en ekonomisk fråga och väldigt lite säkerhetstänkande! Till och med på här på sporthoj.com uppmanar människor andra motorcyklister att köra med däck där korden (stavning?) syns tydligt över ett större område...
Dagens samhälle är så stressat att säkerhetstänkandet har förskjutits åt sidan. Alla ser allt kortsiktigt, och ingen är beredd att släppa en bit av kakan för att hjälpa någon annan. Vi har blivit bekväma och lata, och framför allt egoistiska.
Jag kan hålla med om att skyltad hastighet i många fall är för låg och det blir ju inte bättre om de blir ännu lägre.
Men man får helt enkelt försöka anpassa sig och hålla avståndet.
Trafiken är ju trots allt till för alla, även de som lite vingligt och ovant vimsar omkring på vägarna.
Jag tror det är lätt att glömma detta, speciellt när man själv är i den sitsen där man tycker att alla andra kör dåligt.
Man har ju själv varit grön nybörjare utan rutin och snart stapplar man väl lomhörd ut till volvon och ska iväg med skral ledsyn och taskig reaktionsförmåga.
Då ska jag hytta med näven och bråka med alla som vill om.
...det finns nog viktigare saker att ta hand om, sluta oljegrusa våra mindre landsvägar - det är en kostnadsbesparing där man mer eller mindre tar en kalkylerad risk.
För ett par veckor sedan gick en kille hårt i diket pga den mest idiotiska lagning jag sett hittills, en krokig vägsträcka, som absolut inte krävt lagning, där man grusat den absolut styggaste kurvan (ett "S" som går utför och nyper enormt hårt), med liten stenskottsskylt i diket 85 meter innan kurvan (som är blind).
Alltså, superfin beläggning, inga lagningar alls innan, nada förvarning och helt plötsligt gedigen grusväg över hela vägbanan, utför, i en kraftigt nypande vänster..
Det gick inte fort, men illa ändå - och i dialogen med VV efter detta är det fanimig pinsamt tydligt att de skiter fullständigt i risker för oss på två hjul - det är besparingar det handlar om.
Rädda liv, jo jävlar...
...det finns nog viktigare saker att ta hand om, sluta oljegrusa våra mindre landsvägar - det är en kostnadsbesparing där man mer eller mindre tar en kalkylerad risk.
För ett par veckor sedan gick en kille hårt i diket pga den mest idiotiska lagning jag sett hittills, en krokig vägsträcka, som absolut inte krävt lagning, där man grusat den absolut styggaste kurvan (ett "S" som går utför och nyper enormt hårt), med liten stenskottsskylt i diket 85 meter innan kurvan (som är blind).
Alltså, superfin beläggning, inga lagningar alls innan, nada förvarning och helt plötsligt gedigen grusväg över hela vägbanan, utför, i en kraftigt nypande vänster..
Det gick inte fort, men illa ändå - och i dialogen med VV efter detta är det fanimig pinsamt tydligt att de skiter fullständigt i risker för oss på två hjul - det är besparingar det handlar om.
Rädda liv, jo jävlar...
Vad ska det krävas för att en motorcyklist ska iakta försiktighet då? Är det inte tillräckligt med en skylt som varnar för grus 85meter innan det börjar???
Vad ska det krävas för att en motorcyklist ska iakta försiktighet då? Är det inte tillräckligt med en skylt som varnar för grus 85meter innan det börjar???
I det här fallet förväntade man sig inte en total grusväg på vägens farligaste sektion, och i detta fallet helt orimligt, det fanns inget att laga - och inga lagningar på varesig sträckan innan, eller efter...så det kom lite ur det blå s.a.s.
Vägverket vill ha mer pengar ! Inget annat!
Du och alla andra kan fetglömma att det handlar om att någon "vill väl" osv som du verkar försöka påskina. Det handlar inte om det överhuvudtaget. Vägverket skiter i om det är 1000 personer som dör, bara de inte dör på något som vägverket kan bli drabbade av att det ser dåligt ut för deras del.
Hade det varit liv man vill spara så hade staten lagt pengarna någon annan stans och lagstadgat om helt andra saker än vad man gör. Man kan inte någonstans längre säga att i sverige är det "most bang for the buck" att försöka rädda liv i trafiken längre. tvärtom är det en ett enormt slöseri med pengar, men det kan alltid motiveras med " du vill väl inte att någon skall dö" kommentaren som tar bort enormt mycket motstånd från de som ifrågasätter vägverkets pengaslöseri.
Det finns massor med exempel där vägverket gång på gång fattar beslut utan att överhuvudtaget ta hänsyn till motorcyklar. vi har alltifrån vägräcken, brunnslock, rondellskulpturer, väglagningar osv att bevisa det med.
Det finns precis hur mycket som helst som man borde kunna anmäla de som är ansvariga för en vägsträcka för vårdslöshet och till viss del vållande.
Axiomet "HASTIGHET DÖDAR" skallas ut överallt och får inte ifrågasättas. till de som skriker det vill jag bara säga hur kommer det sig att inte folk som kör bana dör som flugor med tanke på att där går det ofta bra mkt fortare än på väg och det krashas friskt utan att förare och passagerare för den sakens skull avlider i parti och minut.
Svaret är ganska givet, det är inte farten som i sig dödar, det är en dålig vägmiljö som i många fall är boven i dramat.
just det som vägverket faktiskt är ansvarig för att göra något åt.
vi kommer aldrig att komma ifrån att vi är själva ansvariga för våra handlingar och beter vi oss korkat som tex att skita i att byta däck osv trots att vi vet bättre då kan vi inte räkna med annat än att vi åker av. Det är vårt ansvar att sköta om vår utrustning och se till att den är i skick som fungerar.
Dock vad vi kan förvänta oss är att när vi åker av så skall det inte straffas med döden eller allvarliga skador genom att vi spetsas på en skulptur som någon idiot satt upp mitt i en rondell. eller en stolpe som finns rakt i avkörnings tangenten. eller något annat som vägverket satt upp.
Vi borde kunna förvänta oss att vägverkets personal åtminstone vet hur vårat fordon fungerar, idag är så inte fallet. de vet inte varför våra däck har en rund form i slitytan och varför de skiljer sig från tex ett bildäck. Den förståelsen finns inte hos vägverket, inte heller finns ett regelverk där Motorcyklar överhuvudtaget tas hänsyn till.
För att förklara det en gång till. Det finns IDAG alltså inget regelverk som överhuvudtaget tar hänsyn till att motorcyklar överhuvudtaget framförs på våra vägar. det är altså 300 000 fordon plus hur många mopeder då ? som man inte tar hänsyn till när man skapar trafikmiljön.
Det skall komma ett i år där man SKALL BÖRJA ta hänsyn till det.
hur sjukt är det ?
Vägverkets personal behöver inte ta ansvar för sina handlingar, om det dör folk på den vägsträcka som de är ansvariga för så ställs inte frågan, vad kunde DU som ANSVARIG för vägsträckan gjort för att minimera riskerna och minskat verkan av den typen av olycka som skett här. De behöver aldrig stå till svars för sina handlingar eller avsaknaden av handlingar.
Ja de e banne mej helt otroligt men ändå växelpengar jämfört med fartkameragalenskapen.
Enligt VTI så skall dessa fanstyg spara 20 människoliv. Denna "kalkyls"
riktigthet går självklart inte att kontrollera eller eller emotsäga eftersom höga herrarna har totalt monopol på sanningen och dessutom en
gräddfil rakt in i statens kassa.
Dom får utan knussel ca:700 miljoner att lägga ut på dessa fula små lådor.
700 miljoner! Och då pratar vi bara kamerorna. Om man dessutom lägger till
den centrala övervakningsutrustningen, årliga driftskostnader, löner etc så
blir det en riktigt vacker slant.
Man behöver inte ha särskilt god fantasi för att kunna klura ut vettigare sätt att
spendera den sortens pengar och göra betydligt större nytta och rädda fler liv.
Gör som dom franska bönderna skulle ha gjort. Arrangera protestkörning i bägge filerna mellan Arlanda och Stockholm i 50-70km/h kontinuerligt under ett dygn.
Och försök kolla upp Dingvalls reseprogram innan datum bestäms så att han förhoppningsvis kan missa nåt möte.
Tryck upp lite affisher typ: "Är det så här du vill ha det Tingvall?"
Oh, tack!Du har mitt fulla stöd. Och jag tycker att du har helt rätt.
Det är bara det att vi har olika uppfattningar om var den lägsta acceptabla nivån, det s.k "hastighetsgolvet" skall ligga.
Men i alla principer har du helt rätt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |