Redan patetiskt låga hastighetsgränser blir ÄNNU lägre!

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Sen undrar dom varför man inte respekterar lagar och regler. Klart det kommer leda till fler tokomkörningar och allvarliga olyckor. Bra jobbat vv.......not

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Till och med Motormännen är ju skeptiska till hastighetssänkningarna:
http://ltz.se/2.5982/1.491866
Motormännen Östersund finner att föreslagna sänkningar av fartgränserna är oacceptabla i de flesta fall.

”Förslaget riskerar snarare att öka olyckorna, samtidigt som många förare som följer vedertagen trafikrytm riskerar att slumpvis utsättas för fortkörningsböter”, heter det i deras yttrande.

Jag tror att för lågt satta hastighetsgränser riskerar att urholka respekten för hastighetsgränserna.

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kanske sänka spritgränsen i sprit ? Då skulle man fan spara liv..

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
De har fan inget annat för sig eller så är de fan helt pantade i huvudet.
60miljoner (endast för skyltningen) skulle rädda fler liv om det satsades på sjukhus så de som dör för att det inte finns personal eller operations tid skulle få det, är bara ett ex.
Kan komma på 100 ex. till hur 60 miljoner skulle kunna rädda fler än 10 liv per år.

Seriöst kallas detta demokrati? att låta idioter sitta och kasta bort miljarder kronor på hokuspokus idéer!!!

I lördags var det ett jävla pådrag inne i stan, hur mycket snutar som helst. Inte gjorde de nå nytta, utan åkte runt för att synas för det var nå "topp poliker möte" eller nåt. Undra hur mycket det kostade oss skattebetalare, men annars syns inte poliserna till förutom om ens blinkers blinkar för fort eller regg.skylten har lite fel vinkel/placering.

Det är inte längre "ibland" undrar man, utan hela tiden vad fan dessa politiker lyckas med, landet håller på att gå under av den kassa invandrarpolitiken, arbetslösheten ökar och fler företag kör med extra personal för de inte vågar anställa eller att det är inte lönt att anställa. Det finns idag nåt som heter yrkeskriminell och de psykist sjuka finns det inga pengar att låsas in. Men satsa på nåt som lägre hastigheter för minimum 60 miljoner har de för att rädda 10 liv om året medan många fler dör dagligen pågrund av samhällets brister.

Sitter här helt mållös........va fan är Sverige påväg egentligen?

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Äntligen lite trevlig "röraomigrytan" av VV!

Jag hoppas verkligen att lagens väktare ser till att dessa nya bestämmelser följs nu med. Svenska folket kan verkligen inte hantera dagens hastigheter, och ser man till den yngre generationen så är ignoransen för hög hastighet påtaglig.

Jag vet ett annat bra sätt att "spara liv". Höj åldern på körkort för motorcykel till 35år samt för bil till 25år. Antalet fordon skulle minska på vägnätet, samt mognadsgraden på förarna skulle skjuta i höjden. Detta hade sparat liv och onödiga pengar!

Blir inte förvånad att sådana människor ens finns inom VV när en person som du skriver ett sådant inlägg.

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Äntligen lite trevlig "röraomigrytan" av VV!

Jag hoppas verkligen att lagens väktare ser till att dessa nya bestämmelser följs nu med. Svenska folket kan verkligen inte hantera dagens hastigheter, och ser man till den yngre generationen så är ignoransen för hög hastighet påtaglig.

Jag vet ett annat bra sätt att "spara liv". Höj åldern på körkort för motorcykel till 35år samt för bil till 25år. Antalet fordon skulle minska på vägnätet, samt mognadsgraden på förarna skulle skjuta i höjden. Detta hade sparat liv och onödiga pengar!

Värsta skiten jag läst på sporthoj sen jag vart medlem. Hoppas du är ironisk...

bananen1

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Surgixxer
Blir inte förvånad att sådana människor ens finns inom VV när en person som du skriver ett sådant inlägg.

Snälla,redogör vad som är felaktigt i mitt inlägg.

Värsta skiten jag läst på sporthoj sen jag vart medlem. Hoppas du är ironisk...

Gäller även dig. Redogör gärna vad som är felaktigt i mitt inlägg.

Last edited:

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Demonstration?! Istället för att sitta och klaga (vilket jag iofs också brukar göra) bör vi inte ställa till med en jävla demonstration mot detta slöseri?? Blir så jävla förbannad på dessa hastighetssänkningar... Här i Bålsta har man sänkt hastigheten på ett antal vägar från 50... till 30 :brinnerup... för att sedan HÖJA :tummenupp... till 40?!?! VA FAN HÅLLER MÄNNISKORNA PÅ MED?! :huvet:mad::huvet

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Demonstration?! Istället för att sitta och klaga (vilket jag iofs också brukar göra) bör vi inte ställa till med en jävla demonstration mot detta slöseri?? Blir så jävla förbannad på dessa hastighetssänkningar... Här i Bålsta har man sänkt hastigheten på ett antal vägar från 50... till 30 :brinnerup... för att sedan HÖJA :tummenupp... till 40?!?! VA FAN HÅLLER MÄNNISKORNA PÅ MED?! :huvet:mad::huvet

jo du har åkt i bålsta ett par ggr och man blir så förvirrad när man kommer till en sådan vägsträcka att man fuckar ur helt. Speciellt den utanför Sats förbi stranden.

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Snälla,redogör vad som är felaktigt i mitt inlägg.

Gäller även dig. Redogör gärna vad som är felaktigt i mitt inlägg.

Felaktigt... jag säger inte att det är felaktigt, det är din uppfattning. Jag håller inte med dig bara.

bananen1

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Surgixxer

När vägverket justerar hastigheten mellan årstiderna, vilket görs på flertalet vägar, reagerar du på det överhuvudtaget? Bryr du dig om att det kostar pengar? Agerar du mot detta?

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
jo du har åkt i bålsta ett par ggr och man blir så förvirrad när man kommer till en sådan vägsträcka att man fuckar ur helt. Speciellt den utanför Sats förbi stranden.

Ja det är helt sjukt. Jag blir ärligt talat FÖRBANNAD PÅ SKITEN. :mad:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...