Ett sätt att lösa problematiken med att identifiera föraren är att lagstifta att alla hjälmar måste ha ett unikt nummer som syns både fram och bak, så som på polisernas kravallhjälmar.
Varför ska man jämföra med andra?
Det ska alltid bortförklaras och hävdas att andra är ju värre, det bevisar bara hur långt den personliga mognaden har kommit!
Var 5:e motorcyklist som omkommer har alkohol i blodet! Bortförklara det inte, GÖR NÅTT ÅT DET ISTÄLLET!
Det är bra Pysch.
Jag gillar ditt sätt att diskutera.
Tycker du är saklig.
Gå inte på för hårt bara, då kommer förmodligen tråden stängas och du kanske bannas.
Tack...
Tyvärr är det många av dom som inte förstår bättre i trafiken som svarar på detta forum...
Min poäng är att av dessa 20% som förolyckats under påverkan från droger är det en försvinnande liten del påverkbara motorcyklister och DÄRFÖR skall vi satsa på andra åtgärder där vi tror oss nå bättre resultat, till dessa åtgärder hör inte heller regskylt fram
Jag har pysslat med MC-utbildning i väldigt många år så jag anser att jag redan gör "något"
Att få bort"kriminellas" hojåkande och andra missbrukare är inte min uppgift och det kan inte heller vara det då jag inte ens känner någon som jag i mina vildaste fantasier skulle misstänka för att sätta sig i en sådan situation. Inom gruppen "riktiga motorcyklister" hävdar jag att det inte finns någon acceptans för att köra drogpåverkad så därför känns en riktning mot detta problem mot denna målgrupp irrelevant.
jag anser att hur jag kör kommer inte påverkas av regplåtar och ID chip osv..
det skulle vara det första jag skulle plocka bort om det kom chip och annan övervakande utrustning i mitt liv.
Det identifierar inte föraren, bara vems hjälmen är.
Men det är ju klart att det kommer att bli förbjudet att köra med någon annans hjälm eller falskhjälmat.
20% är alkohol/drogrelaterade men enligt dig försumbara...
7% var berodde på brister i vägbanan, detta är något som det gapas mycket om. Men statistiken visa att det inte är ett större problem...
Och om bara 7% beror på vägbanan, så borde 93% ligga på föraren?
(även andra trafikanter spelar roll, förstå hur jag menar)QUOTE]
Dessa 20% åligger i huvudsak statligt avlönad personal att förhindra att de kör motorcykel drogpåverkade. Och jag avfärdar inte problemet i sig utan hävdar att regskylt fram mm inte löser det och jag vet inte annat än att det är en polisiär fråga som borde prioriteras. Och jag har personligen drabbats av brister i vägarnas beskaffenhet väldigt många gånger och ser därför detta problem som betydligt viktigare då det drabbar "oskyldiga" samtidigt som det är så uppenbart mycket enklare att åtgärda bara VV-folket börjar begripa problemen.
Att 7% kunnat bevisas bero på brister hos själva vägen är faktiskt något som väghållaren mycket enkelt kunnat undvika genom att sköta sitt arbete på det sätt de anställts för att sköta det. Jag anser att vägarnas skick ÄR något som väghållaren måste anses vara ansvarig för, att folk som färdas på och kring dem påverkade av droger är däremot ett väldigt mycket mer komplext problem där jag faktiskt inte tror att det någonsin kommer att bli möjligt att reducera % andelen utan den lär öka i takt med att övriga trafikanter sköter sig bättre.
20% är alkohol/drogrelaterade men enligt dig försumbara...
7% var berodde på brister i vägbanan, detta är något som det gapas mycket om. Men statistiken visa att det inte är ett större problem...
Och om bara 7% beror på vägbanan, så borde 93% ligga på föraren?
(även andra trafikanter spelar roll, förstå hur jag menar)
Vad jobbar du med för mc-utbildning?
Med andra ord menar du att du har gjort din del och att samhället får agera istället?
Det är den här inställningen som ska bort från vägarna!
Det är den här inställningen som gör att diskussionen finns!
Det är den här inställningen som bevisar att vissa mc-förare inte är tillräckligt mogna att framför ett fordon i trafik!
Men hur ska man ta itu med killarna som förlorar sina vänner i olyckor men fortfarande väljer att köra utan regskylt samt köra ifrån polisen?
Var 5:e motorcyklist som omkommer har alkohol i blodet! Bortförklara det inte, GÖR NÅTT ÅT DET ISTÄLLET!
Det låter mycket när vissa skriker.. Lätt att sitta på ett forum dessutom och säga att "Då kör jag ifrån snuten" och liknande.Tack...
Tyvärr är det många av dom som inte förstår bättre i trafiken som svarar på detta forum...
Men ezzo gillar jag för hans kunskap. Kunskap får man när man har ett intresse.
SMC började för flera år sedan jobba för att nå ut till kleti och smeti. dvs busåkarna. På uppdrag från sveriges riksdag/regering.
Vi har sedan dess utbildat mc-förare på diverse SMC-kurser.
På kurserna lär vi ut körteknik.. Men bättre körteknik medför inte mindre risk för olyckor på gatan. Förare har en stor tendens att ta ut den ökade kunskapen och den ökade marginalen de fått genom sin färdighetsträning genom att höja hastigheten.
Vi måste alltså i SMC göra något mer än att ge färdighetsträning.. Och det gör vi. Det vi hela tiden jobbar med i bakgrunden i våra utbildningar. Någon som ska genomsyra allt vi gör på kurserna... Det är RISKMEDVETENHET.
Det är där vi gör förändringar... Det är inte lätt..Det är en process att få folk att tänka i nya banor....
Dessa 20% åligger i huvudsak statligt avlönad personal att förhindra att de kör motorcykel drogpåverkade. Och jag avfärdar inte problemet i sig utan hävdar att regskylt fram mm inte löser det och jag vet inte annat än att det är en polisiär fråga som borde prioriteras. Och jag har personligen drabbats av brister i vägarnas beskaffenhet väldigt många gånger och ser därför detta problem som betydligt viktigare då det drabbar "oskyldiga" samtidigt som det är så uppenbart mycket enklare att åtgärda bara VV-folket börjar begripa problemen.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |