Regplåt fram.

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
itne säker på att jag fattar vad OP menar, men om han menar att det är hojåkarnas egna fel att vi kanske får regplåt fram pga sitt beteende i trafiken, så är det ungefär samma sak att säga att det är tjejens fel att hon blir våldtagen när hon har snygga kläder. Tänk gärna på det.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tja, personligen tror jag bara på två saker. Dels att utbilda i risktänk, vilket vi redan gör. Det andra är att använda grupptryck. Det är det absolut starkaste medlet vi har. Om jag är rökare och börjar på ett nytt jobb där alla anser att det är supertöntigt att röka. Märk väl, ingen som försöker skrämma mig att rökning är farligt, eller visar bilder på obducerade rökarlungor, bara att det är töntigt att röka. Ingen tjej vill prata med mig på firmafesten, ingen av grabbarna vill att "supertönten" skall följa med och bowla...
Jag skulle antagligen sluta ganska omgående. Alla unga och lättpåverkade människor som börjar på företaget skulle inte ens fundera på att börja röka...

Grupptrycket styr hur vi klär oss, vilka vi vill se upp till, hur vi beter oss och vilka attityder vi har till vissa saker...
Ett bra exempel på detta är att det anses tufft i Sverige att använda skyddskläder, vi tittar ner på folk som kör i träskor och shorts... Därför är det väldigt vanligt att vi använder skyddskläder.
Många, väldigt många, framförallt här på SH, och framförallt yngre förmågor, ser upp till "Spökrajder" och liknande, det är tufft med en riskabel trafikattityd.
Människor, framförallt unga människor kommer att köra ihjäl sig, oavsett vilka nya lagar och regler som hittas på, så länge det är tufft att ha en "Live hard, die young" attityd. Enda sättet att ändra detta är att ändra gruppens attityd...

Mina 2 cents

Detta är något som jag har funderat på.
Allt för ofta ser man inlägg som hyllar ett visst beteende här på just Sporthoj!
Även personer som anser detta vara tufft och hänvisar att snart kommer deras egna film.

Vad skulle hända om Sporthoj inte skulle tolerera spridning av olagliga handlingar? Inte för att jag tror att det skulle hända, men lek med tanken. Tyvärr finns det bara ett förbud av detta slag, och det vet dom flesta vad det är.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Lagen långa arm kan inte ha full kontroll över trafiken, utan riktar sin övervakning där dom anser att det behövs. Som en hjälpande hand har det placerats ut kameraskåp för att på elektronisk väg övervaka så i alla fall hastigheten följs vid bla olycksdrabbade vägsträckor. Detta elektroniska sätt hjälper att få ner medelhastigheten men inte eliminerar hastighetsöverträdelserna. Detta övervakningssystem fungerar på nästan alla trafikanter utom bla motorcyklar.

Vad blir resultatet av detta?
Trafiken minskar sin medelhastighet för att undgår att bli registrerade och därigenom slippa en bot. Motorcyklisterna kommer inte att sänka sin hastighet eftersom övervakningen inte kan registrera dom, vilket gör att fler omkörningar kommer att utföras samt att medelhastigheten kommer att öka mellan motorcyklar och annan trafik. Det är vi lever i dagsläget...

Vid omkörningsolyckor står motorcyklister för 80%.
Vid mötesolyckor är det 90% motorcyklisten som befinner sig på fel körbana.
Vid korsningar har 60% av motorcyklisterna håll mer är 30km/h över gällande hastighet.

Fartkamerorna är bara rena skämten, ut med riktiga poliser i trafiken, kamerorna leder bara till att trafikanterna tappar respekten för verksamheten då plåtpoliserna bara tar de som "råkar" köra lite för fort medan de riktiga "syndarna" lurar kamerorna med lätthet och plåtpoliserna gör samtidigt att rattfyllona kan känna sig trygga i vetskapen om att det bara finns plåtisar längs vägarna. Så hävda inte att plåtpoliserna är verksamma mot de verkliga fartsyndarna som kör bil, dessa är ofta samma personligheter som kör fort med MC. Inte heller ser jag att kamerorna står på vettiga ställen, de står ofta på bästa omkörningsrakorna:huvet vilket leder till att omkörningarna istället sker på olämpligare ställen.

Ang

Vid omkörningsolyckor står motorcyklister för 80%. Vilka är då dessa förare, tillhör de skaran "riktiga motorcyklister"?

Vid mötesolyckor är det 90% motorcyklisten som befinner sig på fel körbana.Vilka är då dessa förare, tillhör de skaran "riktiga motorcyklister"? Kanske är det så att denna skara är de hojåkare som helt enkelt inte klarat av att hålla sin MC kvar på sin väghalva i en kurva och då frontat mötande bil/lastbil, för dessa är fortbildning nog bästa lösningen (dvs innan de förolyckas).

I många av mötes och omkörningsolyckorna är det egentligen frågan om samma händelser, dvs någon har kört om och krockat i mötande körfält men VV måste klassa dem till de kategorier de valt

Vid korsningar har 60% av motorcyklisterna håll mer är 30km/h över gällande hastighet. Vilka är då dessa förare, tillhör de skaran "riktiga motorcyklister"?

Det är fortfarande så att det nästan alltid varit en bilist som inte följt huvudregeln att vara aktsam före de kört ut i en korsning, denna aktsamhet finns det MYCKET att önska beträffande bilisterna. Sedan har det ofta inte spelat någon roll för olycksförloppet då ett tvärtopp med huvudet rakt in i sidan på en bil är livsfarligt i alla farter över 10km/t. Vanligaste hastighetsbegränsningen vid dessa olyckor brukar vara 70km/t vilket med råge räcker för att man skall förolyckas så att vältra över det ansvaret helt på de som kört för fort känns fel då olyckan garanterat undvikits om bilisten också följt trafikreglerna. Jag kör mest bil och 75% av alla bilister är riktiga klantar som bara måste sova bakom ratten, om några insatser skulle ha verkning så vore det att sätta åt dessa klantar.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fartkamerorna är bara rena skämten, ut med riktiga poliser i trafiken, kamerorna leder bara till att trafikanterna tappar respekten för verksamheten då plåtpoliserna bara tar de som "råkar" köra lite för fort medan de riktiga "syndarna" lurar kamerorna med lätthet och plåtpoliserna gör samtidigt att rattfyllona kan känna sig trygga i vetskapen om att det bara finns plåtisar längs vägarna. Så hävda inte att plåtpoliserna är verksamma mot de verkliga fartsyndarna som kör bil, dessa är ofta samma personligheter som kör fort med MC. Inte heller ser jag att kamerorna står på vettiga ställen, de står ofta på bästa omkörningsrakorna:huvet vilket leder till att omkörningarna istället sker på olämpligare ställen.

Fartkameror hjälper till att sänka medelhastigheten för den större delen av trafiken! Sen kommer det alltid att finnas undantag.


Vid omkörningsolyckor står motorcyklister för 80%. Vilka är då dessa förare, tillhör de skaran "riktiga motorcyklister"?
Jag ska börja använda motorcykelburen trafikant istället så slipper du hänga upp dig på petitesser :tummenupp

Det är fortfarande så att det nästan alltid varit en bilist som inte följt huvudregeln att vara aktsam före de kört ut i en korsning, denna aktsamhet finns det MYCKET att önska beträffande bilisterna. Sedan har det ofta inte spelat någon roll för olycksförloppet då ett tvärtopp med huvudet rakt in i sidan på en bil är livsfarligt i alla farter över 10km/t. Vanligaste hastighetsbegränsningen vid dessa olyckor brukar vara 70km/t vilket med råge räcker för att man skall förolyckas så att vältra över det ansvaret helt på de som kört för fort känns fel då olyckan garanterat undvikits om bilisten också följt trafikreglerna. Jag kör mest bil och 75% av alla bilister är riktiga klantar som bara måste sova bakom ratten, om några insatser skulle ha verkning så vore det att sätta åt dessa klantar.

Om en motorcykelburen trafikant som håller minst 30km/h ÖVER gällande hastighet då en tex bilist kört ut framför denne kan man inte belasta bilisten för. Den motorcykelburna trafikanten har försatt bilisten att fatta ett korrekt beslut.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Om en motorcykelburen trafikant som håller minst 30km/h ÖVER gällande hastighet då en tex bilist kört ut framför denne kan man inte belasta bilisten för. Den motorcykelburna trafikanten har försatt bilisten att fatta ett korrekt beslut.
Vilken lagtext styrker detta påstående. Är sikten god måste man väl kunna begära att folk ska lämna företräde även till trafikanter som inte följer hastighetsbegränsningen. Om någon kommer i 99 km/h på 70-väg ska jag lämna företräde men om hastigheten är 100 kan jag skita i det. Lysande!

Vill bara skjuta in att jag inte litar på att dödsfall p.g.a. vägens beskaffenhet alltid kommer fram. Att statistiken därmed blir felvisande av vad som orsakar att folk dör. Misstänker därför att mer än 7% dör av dåliga vägar.
Tar ett exempel:
På NTF sida kan man läsa detta.
________________________________
2008-08-24 Sandviken

Väg: Rv 80; Vägverket; 110 km/tim
Olyckstyp: Möte; Motorcykel; Vägbanan torr; Dagsljus

Beskrivning: En motorcykel körde in i en personbil på Rv 80, i höjd med rastplats Hillsta. MC-föraren omkom. Systembrist: MC:n kan inte skydda föraren från de krockvåldsnivåer som Nollvisionen förutsätter att andra fordon klarar, inom ramen för vägtrafikens hastighetsgränser.


________________________________

Sedan kan man läsa vad som stod i tidningen och titta på bilden.
http://gd.se/nyheter/sandviken/1.107103
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vilken lagtext styrker detta påstående. Är sikten god måste man väl kunna begära att folk ska lämna företräde även till trafikanter som inte följer hastighetsbegränsningen. Om någon kommer i 99 km/h på 70-väg ska jag lämna företräde men om hastigheten är 100 kan jag skita i det. Lysande!

Då 60% av denna typ av olycka med dödlig utgång har motorcykeln haft en hastighet av MINST 30km/h ÖVER gällande hastighet.

Hur ska en medtrafikant kunna fatta ett korrekt beslut när motorcykeln håller runt 50% högre hastighet än vad som är tillåtet?

Nu refererar du till en annan typ av olycka!

Dock hastigheten på motorcykeln som förmodligen är orsaken till olyckan.
 
Last edited:

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Dom personbilarna som tex svänger ut alldeles för sent i en korsning är många gånger dom som gör det oavsett fart och fordon, ska dom då inte annses som vållande vid en olycka bara för att farten e lite hög? dom ska väll ändå försäkra sig om att dom kan köra ut utan risk innan?
Jag jobbar som lastbilschaufför och kör ca: 10 000 mil om året yrkesmässigt och det händer ganska ofta att bilar svänger ut framför så att man får tvärnita utan en tanke på vad som händer runt omkring dom och då är max hastighet för CE 80 km/h vilket i alla fall jag håller, har hänt på alla typer av vägar.
Det e klart om man ökar hastigheten så e det självklart större risk för en olycka men jag tycker ändå att huvud ansvaret ligger hos den som korsar eller svänger ut på vägen.

Vi måste alla tänka oss för och bli mer eftertänksamma innan vi handlar. olyckan uppstår inte av farten utan av vårt handlande och bedömningsförmåga.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Dom personbilarna som tex svänger ut alldeles för sent i en korsning är många gånger dom som gör det oavsett fart och fordon, ska dom då inte annses som vållande vid en olycka bara för att farten e lite hög? dom ska väll ändå försäkra sig om att dom kan köra ut utan risk innan?
Jag jobbar som lastbilschaufför och kör ca: 10 000 mil om året yrkesmässigt och det händer ganska ofta att bilar svänger ut framför så att man får tvärnita utan en tanke på vad som händer runt omkring dom och då är max hastighet för CE 80 km/h vilket i alla fall jag håller, har hänt på alla typer av vägar.
Det e klart om man ökar hastigheten så e det självklart större risk för en olycka men jag tycker ändå att huvud ansvaret ligger hos den som korsar eller svänger ut på vägen.

Vi måste alla tänka oss för och bli mer eftertänksamma innan vi handlar. olyckan uppstår inte av farten utan av vårt handlande och bedömningsförmåga.

Tyvärr anses oftast svängande fordon som vållande, oavsett omständigheter.

ex.
Om ett fordon ska göra en vänstersväng, stannar och bedömer avståndet till mötande fordonet vara säkert, påbörjar sin sväng...*olycka*

Vad det svängande fordonet inte visste att mötande höll dubbel hastighet, vilket resulterade i att tiden halverades och olyckan var ett faktum.

Vem är det som har vållat olyckan?
Föraren som gjort vad denne kunnat för att undvika en olycka...eller...föraren som medvetet har brutit mot gällande hastighet?

Nu är inte alla olyckor på detta sättet, utan det finns dom som chansar...missar information...eller på annat sätt missbedömer situationen.
 

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Tyvärr anses oftast svängande fordon som vållande, oavsett omständigheter.

ex.
Om ett fordon ska göra en vänstersväng, stannar och bedömer avståndet till mötande fordonet vara säkert, påbörjar sin sväng...*olycka*

Vad det svängande fordonet inte visste att mötande höll dubbel hastighet, vilket resulterade i att tiden halverades och olyckan var ett faktum.

Vem är det som har vållat olyckan?
Föraren som gjort vad denne kunnat för att undvika en olycka...eller...föraren som medvetet har brutit mot gällande hastighet?

Nu är inte alla olyckor på detta sättet, utan det finns dom som chansar...missar information...eller på annat sätt missbedömer situationen.

Självklart till viss del i det exemplet du beskriver.
Om man istället tänker så här som bilist: där kommer en motorcykel och räknar med att det går ganska fort vilket ofta är fallet, och försöker använda fler preferenspunkter för å bedömma hastigheten, eju såklart inte lätt å tillämpa om det e skymd sikt.
Säger inte att motorcyklisten inte har någon skyldighet.
Precis som du säger så kan man inte säga generellt att det går till varken på det ena eller andra sättet, det eju alltid olika situtioner.
Vill tro att om man kan få framför allt bilister men även alla andra trafikanter å tänka annorlunda så spelar inte farten LIKA stor roll. Självklart ska vi inte ha fri fart men att låta oss trafikanter tänka själva i trafiken e nog inte dumt.

Btw nu får det allt ta å bli vår snart så man kan ut slita lite däck :) :)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Självklart till viss del i det exemplet du beskriver.
Om man istället tänker så här som bilist: där kommer en motorcykel och räknar med att det går ganska fort vilket ofta är fallet, och försöker använda fler preferenspunkter för å bedömma hastigheten, eju såklart inte lätt å tillämpa om det e skymd sikt.
Säger inte att motorcyklisten inte har någon skyldighet.
Precis som du säger så kan man inte säga generellt att det går till varken på det ena eller andra sättet, det eju alltid olika situtioner.
Vill tro att om man kan få framför allt bilister men även alla andra trafikanter å tänka annorlunda så spelar inte farten LIKA stor roll. Självklart ska vi inte ha fri fart men att låta oss trafikanter tänka själva i trafiken e nog inte dumt.

Btw nu får det allt ta å bli vår snart så man kan ut slita lite däck :) :)

Mao anser du att trafiken ska anpassa sig till motorcyklister som inte följer våra lagar genom att låta trafikanterna tänka själva? Tänker inte dagens trafikanter själva?, eller kör vi in i tex en korsning och enbart tittar åt höger eftersom det är högerregeln som gäller, kommer det någon från vänster så får dom skylla sig själva...för jag har lagen på min sida!!!?
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Svänger du vänster har du fullt ansvar, oavsett hur fort ett möte kör!!!
Kan du inte göra den bedömningen ska du köra rakt fram och vända vid lämpligt tillfälle, det står för fan i körskoleboken.
Sen kan man med rövhåret räkna ut att dom flesta bilister tror vi är moppar, och det gör att du och jag får ta ansvaret för situationen om vi ska komma hem. Ett litet tips som jag kör efter är att alltid utgå från att alla bilister försöker ha ihjäl mig med flit!

Fredrik
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Måste faktiskt säga att jag är väldigt obrydd om det blir nummerskylt fram oxå - typ snöskoter klisterlapp.
 

Nicotin

Guest
Ignorelistan rockar..:tummenupp

Att man är ute och åker med regeln att alla bilister är ute efter att ta död på en är en bra regel..
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Så, det ÄR alltså bilisternas fel att vi har nummerplåtframdebatten?
Det handlar alltså INTE om att myndigheterna har tröttnat på motorcyklister som busar framför kamerorna?


Varför blir det alltid såhär?:rolleyes:
 

Nicotin

Guest
Så, det ÄR alltså bilisternas fel att vi har nummerplåtframdebatten?
Det handlar alltså INTE om att myndigheterna har tröttnat på motorcyklister som busar framför kamerorna?


Varför blir det alltid såhär?:rolleyes:

det var väl ngn ovan som har påstått att genom att ha en regplåt fram plus en massa annan övervakande utrustning så skulle antalet dödsolyckor gå ner..:rolleyes:
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Visst är det pubertalt att leka framför kameran, jag har aldrig gjort det, men jag har heller aldrig saktat ner för en kamera när jag sitter på hojen, knappt bilen heller då jag bara ser till att täcka ansiktet.
Men visst, som Ezzo säger så kanske man skulle ta och tänka till lite där, slå av och vara lite mer ögontjänare, kan ju knappast skada, och vill man (jag) åka fortare har jag onekligen kraften att accelerera igen...
Vill man ha ner olyckstalen tror jag att riskmedvetenhet är vägen att gå, ökad övervakning och angiverilagar ger bara det samhällsklimat som fanns i Tyskland på -30 och -40 talet samt i dom forna öststaterna.
INGEN vill se sig själv eller sina nära skadade eller döda, sen håller jag med om att trafikdöden används som argument för att övervaka medborgarna, ta USAs terrorlagar, myndigheterna får göra vad dom vill utan följder, lite som vår FRA lag, visst, har man rent mjöl osv, men det handlar om personlig integritet för mig, INGEN har med min telefontrafik eller mailtrafik att göra, heller inte med VAR jag kör min hoj.
GPS logg på alla fordon och automatisk debitering vid hastighetsöverträdelser så har myndigheterna inte bara en utomordentlig inkomstkälla utan även full koll på var vi är...

Fredrik:tomten
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Om det är så att bilisterna hela tiden gör fel, därför att vi hela tiden kör för fort, så har vi bara att välja mellan att ha rätt och dö, eller anpassa oss och leva, så enkelt är det... Det är ALLTID motorcyklisten som får pröjsa!
Hur duktiga vi än är så gör vi misstag, det är mänskligt. Dessutom är de mänskliga sinnena anpassade efter att vi skall röra oss i 0-25km/h.

Att öka farten innebär ju bara att misstagen sker oftare per tidsenhet...
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jag ska börja använda motorcykelburen trafikant istället så slipper du hänga upp dig på petitesser :tummenupp

Om en motorcykelburen trafikant som håller minst 30km/h ÖVER gällande hastighet då en tex bilist kört ut framför denne kan man inte belasta bilisten för. Den motorcykelburna trafikanten har försatt bilisten att fatta ett korrekt beslut.

Då du tidigare ville ha svar av mig vad man skall göra åt dödsolyckorna anser jag att vi måste bena ut vilka som är "målgruppen" och om dessa är nåbara via de nuvarande kanalerna dvs i huvudsak SMC, de kriminella som stulit hojen de körde på osv anser jag inte påverkas så lätt av MC-kollektivet, dvs de som uppfyller kriterierna för "riktiga motorcyklister" så att kalla det för "petitesser" känns som att bädda för att missa målet rätt ordentligt.

Som trafikant skall man alltid iakta sådan uppmärksamhet att olyckor undviks, att bara kolla en gång i var riktning och utgående från dessa ögonkast bedömma farten på fordon är ej ett säkert sätt men det tillämpas av väldigt många bilister (själv kollar vag alltid minst två ggr och ofta tre i var riktning innan jag kör ut på en väg och detta har då alltid fungerat).

Jag anser med andra ord att bilister som kör ut när de har missbedömt andra fordons hastigheter har brustit i uppmärksamhet då man inte per automatik kan anta att andra fordon följer hastighetsgränserna samtidigt som man ofta inte har en aning om vilken hastighet som gäller på en väg man är på väg att köra ut på då begränsningen även kan vara olika från olika håll.

Det är dock fortfarande så att en regskylt fram inte hjälper i dessa fall såvida den inte är gjord av pansarplåt:D

Tyvärr är det så att många bilister inte uppfattar en MC som ett hot mot deras säkerhet så de kör "automatiskt" ut framför MC, jag har faktiskt frågat bilister som gjort sådan vansinniga manövrar varför de gjorde dem och svaret är ofta" jag såg ju dig men körde ändå, fattar inte varför" då jag vid dessa tillfällen verkligen trott på bilisterna eftersom de själva verkat chockade över sin egna agerande så måste det bero på "primat tänk" dvs de känner sig inte ryggmärgsmässigt hotade av en MC. Detta har även hänt en gång då en kompis körde ut framför mig med sin lastbil på huvudleden jag åkte på strax efter att han hade hälsat åt mig så jag har verkligen haft möjlighet att intervjua folk ang deras agerande i korsningar där deras körning resulterat i "nära ögat" händelser.

Det är även mycket vanligt att bilister medvetet tränger motorcyklister, många fler lär ha vittnesmål om dessa "manövrar".

Min mening är fortfarande att regskylt fram inte löser något av de problem som drabbar oss "riktiga motorcyklister" och att den energi myndigheter och personer som du ägnar åt detta istället borde riktas åt sådana åtgärder som utgör någon större förbättring, ex vis informera bilister om rätt sätt att se sig för och att MC finns och tyvärr ofta kör för fort samtidigt som de är "svåra att se". Detta förändrar inte att det i grunden är fel att köra för fort men de värsta fortkörarna kommer vi aldrig att komma åt genom skyltar, plåtpoliser eller vad f**n VV hittar på så de bilister som inte ser sig för ordentligt riskerar att få en MC i sidan likaväl som det finns ännu fler bilister som kör väldigt mycket för fort, skillnaden är att hojåkarna alltid drar kortaste strået. Sedan finns det även bilisterna som anser att "störst kör först" :huvet
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
det var väl ngn ovan som har påstått att genom att ha en regplåt fram plus en massa annan övervakande utrustning så skulle antalet dödsolyckor gå ner..:rolleyes:
Det kanske stämmer att dödsolyckorna inte går ner med en plåt i fram.

Men hur fungerar samhället då?

Varför sitter vi ens här och diskuterar dessa satans påfund?
Vem ska jag ”tacka som fan” för att jag kanske blir tvungen att ha nummerskylt fram?
 

Nicotin

Guest
Det kanske stämmer att dödsolyckorna inte går ner med en plåt i fram.

Men hur fungerar samhället då?

Varför sitter vi ens här och diskuterar dessa satans påfund?
Vem ska jag ”tacka som fan” för att jag kanske blir tvungen att ha nummerskylt fram?


Du får väl tacka mig..:rolleyes:

Ne skämt åsido så är det väl VV sätt att försöka bötfälla bort ligisterna..
Och genom detta ochså tro att dödsolyckorna går ner.

Har ju funkat jättebra för alla kriminella mc gäng:gnissla
Har en kul historia ang detta.

Träffade ett par medlemmar ut ett beryktat mc gäng och alla dessa hojar saknade allt vad regplåtar heter och allt annat som vanliga mcfolk åker på böter en ons på sveavägen.:tungan

Jag frågade om dom inte var less på att hela tiden bli stoppade för detta.
Killen svarade: vadå stoppade ? dom vågar inte stoppa oss,enda gången dom vågar sig på att stoppa oss är om piketen är med.
Hur ska dom bötfälla bort beteenden undrar jag ?
Ingen regplåt i världen skulle ändra ovanstående gängs inställning el någon annans heller.
Man angriper problemet från fel håll tycker jag.
I alla fall om man vill få ner dödsolyckorna, vill man se till att VV plånis blir så fet som möjligt så ja då är det ett bra sätt men det kommer inte påverka folks attityd el att dödsolyckorna går ner..

Men en kille som har huvudet med sig i alla fall i stockholms mc värld är kjelle.
Han har fattat en sak som ingen annan myndighetsperson förstått sig på.
Påverka genom att medverka och vara synlig i city.:tummenupp
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top