Regskylt fram en verklighet?

Nicotin

Guest
Snart kommer storebror att övervaka minsta steg man gör, på nätet,ute på gatan...

Nån som sa att det liknar mer och mer gamla ddr, är beredd att hålla med..

Regplåt fram kommer inte lösa ngt, dom som kör som idioter kommer fortsätta göra detta oavsett regplåt el inte, den går ju trots allt att plocka bort..

Det blir samma beteende som för bilarna idag, ryckigt mellan kameraskåpen för att vinna tid/hinna köra om osv.

Kan med all säkerhet säga att detta förslag om det går igenom tillsammans med en skyhög höjning av försäkringen nästa år så blir det värre.

Många kommer köra oförsäkrat och utan regplåt och sedan när poppo ser dom så blir det jakt.
Jakt som sedan slutar i olyckor.

Och detta skulle bli bättre varför ?:va

Joo just det ja, för statens skrala kassa och VV´s vision av noll döda i trafiken..

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Begriper ni inte att detta är förstadiet till att införa trängselskatt på motorcyklar? För att kunna realisera det så krävs det en skylt fram och bak eftersom det i dagsläget är ganska enkelt att undkomma trängselskattkamerorna med endast en skylt baktill.

VV gapar om trafiksäkerhet men i själva verket handlar det såklart om skatteinkomster, givetvis med vår alltmer oliberala regering vid rodret. Denna regering är givetvis insatt i VV's agenda och gnuggar händerna i förtjusning över dessa skatteintäkter som nu kommer kunna inkrävas av oss MC-folk.

Detta land, mina vänner, börjar alltmer likna DDR.

Ja, det finns så många ställen som har infört trängselskatt så det är säkert därför de vill lagstadga reggskylt på mc. :pannkyss

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
det var det dummaste jag läst nu på morgonen.

vad blir nästa steg - se till att din sporthoj ser ut som rysk ural hoj med sidvagn, för sporthojsutseendet sticker i polisens ögon? och sen kan ju alla ha glada mössor, så vi ler och skrattar gott i trafiken. och glöm inte hjälm på när du går över gatan, det kan vara såpass halt att du halkar och bryter nacken och därmed blir en belastning för svenska sjukvården.

priset för frihet och demokrati är bla att folk tar sitt eget ansvar, det innebär då att folk faktiskt dör i trafiken men också gör 'dumma' saker. den som vill bli åtsagd vad göra, hur tänka m.m kan ju flytta till nordkorea. jag bjuder på flygbiljetten. å andra sidan är sverige snart som nordkorea för att vi gör det myndigheterna vill att vi ska göra och då får vi också skylla oss själva.

den som vill lära sig men också förstå föreslår jag ska läsa denna bok - I trygghetsnarkomanernas land : Sverige och det nationella paniksyndromet:

http://www.bokus.com/b/9789151847429.html

och se till att köra hoj nu.

Om folk kunde sluta i o köra +200 blås förbi fotoskåpen så kanske det kunde lindra lite.

Tror fan att det sticker i ögonen på vv och polisen när det fotas bågar i dessa hastigheter och att dom inte får sätta dit dom.

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
KTM 660 '06
Ja, det finns så många ställen som har infört trängselskatt så det är säkert därför de vill lagstadga reggskylt på mc. :pannkyss

Har du inte noterat att det diskuteras ett införande i Göteborg och Malmö också? Du kan vara säker på att det kommer, och vips så har du total övervakning och beskattning av majoriteten av Sveriges motorcyklister.

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Snart kan man inte gå på dass förns det står en myndighetsperson där å gapar "SKITARNA SKA VARA LIKA LÅNGA I ÅR" annars jävlar blir det dryga böter.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Regskylten är det bara å klistra på så att det skulle se fult ut kan man nog inte gnälla på.

Att men sen inte kan se ut genom kåpglaset är inget större problem tycker du? Dessutom skulle en sån där klisterskylt täcka både lysen och kåpglas på en modern sporthoj. Skylthållare i pannan på hjälmen kanske är en lösning? :rolleyes:

Nicotin

Guest
Att men sen inte kan se ut genom kåpglaset är inget större problem tycker du? Dessutom skulle en sån där klisterskylt täcka både lysen och kåpglas på en modern sporthoj. Skylthållare i pannan på hjälmen kanske är en lösning? :rolleyes:

Precis..

Jag och tittade på var man skulle kunna sätta en regplåt/klistermärke min gixxern så den skulle vara synlig och läsbar och det fanns faan inte

Kanske med lite vilja på nosen under lyset men tvivlar..:va

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Har du inte noterat att det diskuteras ett införande i Göteborg och Malmö också? Du kan vara säker på att det kommer, och vips så har du total övervakning och beskattning av majoriteten av Sveriges motorcyklister.

Majoriteten vet jag väl ändå inte om det blir även om de sätter dit det i våra 3 största städer? Tror mer på att de vill bli av med de som kör 200 blås på bakhjulet förbi en fartkamera, glömde visst att de visar fingret samtidigt.

Sträcker man fingret för långt så kommer någon att bita av det förr eller senare.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Dont worry, be happy!!!

Va e problemet ?? :) Det här e ju jättesnyggt! :banana

Bifogat

• motorcykel.jpg
    motorcykel.jpg
    138.9 KB · Visningar: 109

Gabor

Guest

Det går att undvika både trängselskatt å fartkameror, välj alternativa vägar.:D

Felet med sverige är att folket är så vana att låta myndigheterna göra som dom vill. Då blir resultatet att fartkameror, trängselskatt, mm införs. Liten minoritet som MCkollektivet har svårt att påverka myndigheter.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Jag väntar på en analys från Vägverket om varför en ökad hastighetsövervakning från polisens sida, mer än 1000 fartkameror på våra vägar, dubblade böter för hastighetsöverträdelser, sänkta fartgränser och 30 km/t i många storstäder, farthinder överallt inte har haft den minsta effekt på antalet döda och svårt skadade i den svenska trafiken...undrar om detta förslag skulle kunna revolutionera nollvisionen och vända trenden eller om det bara är bonusgrundande för någon visionär på VV.

Är det någon mer än mig som känner den sunkiga doften av desperation från Vägverket

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag väntar på en analys från Vägverket om varför en ökad hastighetsövervakning från polisens sida, mer än 1000 fartkameror på våra vägar, dubblade böter för hastighetsöverträdelser, sänkta fartgränser och 30 km/t i många storstäder, farthinder överallt inte har haft den minsta effekt på antalet döda och svårt skadade i den svenska trafiken...undrar om detta förslag skulle kunna revolutionera nollvisionen och vända trenden eller om det bara är bonusgrundande för någon visionär på VV.

Är det någon mer än mig som känner den sunkiga doften av desperation från Vägverket

Håller med... sen när har statsanställda i maktposition presterat nåt bra? (Nu blir väl nån förbannad...)

Polo

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
snart en k1200s..?
Hmm. Var det inte nån stolle som ville införa hjälmtvång på cyklar för ett tag sen? (Sådana med trampor alltså).

Förresten, varför gäller bara nollvisionen i trafiken? Finns oerhört många områden där människor tyvärr inte vet sitt bästa, tex alkohol, tobak, jobbar för hårt, jobbar för lite, solar för mycket, umgås med "fel" människor.. Nån tjomme dog ju tyvärr för att han badade i havet utanför Karlskrona. Badförbud tack!

Jag kan se många faror i vårt samhälle. Tänk vad många härliga skattekronor Sverige skulle få in om inga människor dog mellan 0-86 år. Och så ska vi gärna jobba till 67, ehh 75 menar jag. Förresten, tänk inte ens tanken; semester och charter kommer förbjudas för att göra plats för den allomfattande Nollvisionen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0