Det finns lite funderingar här...
Om man vill har tag på mer fortkörare så måste det bli billigare att "vända" fartkameran så dom tar bild bakifrån och tar bort föraransvaret, dvs. samma straffskala som p-bot fast lite dyrare...
Att tillverka en ½ miljon reggplåtar kan inte vara billigt.
Sen rent prakitskt, hur har dom tänkt att den ska sitta?
ska den sitta på kåpglaset? blir inte sikten lite dålig när man drar ner huvudet då.
Kanske inte drabbar er som har lite nyare hoj, Kåplösa hojar då?
det finns mycket frågor och dåligt med svar, har läst ändringsförslaget men det är skrivet på byråkratsvenska så det är öppet för tolkning.. ingen ordning alls som vanligt
Sen får vi svenskar ta och skaffa lite mer skinn på näsan när staten kör över oss, vi skriver på alla jävla protestlistor och skickar till behörig person, och dom skrattar å gör som dom vill!!
tänk tanken att det rullar in 50 000 hojar framför riksdagen och visar sitt missnöje, kanske biter lite bättre när dom ser hur mycket 50k är IRL i stället för på papper.
själv ska jag motera en cykeldator på hojen så jag vet exakt hur fort det går då jag har hamnat i en dispyt om hur fort det gick, min mätare stod på 50km/h men polisen sa att det gick 60km/h men det rann ut i sanden..tack och lov..