fält
VROM
Jag är oroad över sveriges framtid, jag skiter snart i allt och flyttar till nåt annat land
Jföljer med!
Jag är oroad över sveriges framtid, jag skiter snart i allt och flyttar till nåt annat land
Orkar inte. Svara du istället om du nu redan har svaret.Läs om tråden, din fråga finns med.
Jag kan inte förstå upprördheten?
Ni kan inte på fullt allvar tro att detta kommer att genomföras, väl
Det bryter mot svensk grundlag att fälla någon för brott på dom villkoren som nämns i denna tråden. Dvs. med ägaransvar. (Jämför nu inte detta med parkeringsböter eftersom det brottet inte är grovt nog). Dom måste hitta den person som suttit på motorckeln och lycka till med det säger jag!
Det finns fall i Sverige där det är ställt utom allt tvivel att två personer befunnit sig i samma lägenhet som en personen som mördats. Dock kan ingen fällas för att det inte kan bevisas vem som utfört själva handlingen. Så jag tror knappast att dom kan fälla en motorcykelägare för att "hans" motorcykel kört för fort förbi en hastighetskamera.....
Jodå, det blir lite annat när påföljden kan bli fängelse. Man kan inte buras in för P-böter.....
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3009998&postcount=14Jag kan inte förstå upprördheten?
Ni kan inte på fullt allvar tro att detta kommer att genomföras, väl
Det bryter mot svensk grundlag att fälla någon för brott på dom villkoren som nämns i denna tråden. Dvs. med ägaransvar. (Jämför nu inte detta med parkeringsböter eftersom det brottet inte är grovt nog). Dom måste hitta den person som suttit på motorckeln och lycka till med det säger jag!
Man gör bara som med p-böter - dvs beslutar att det inte är något brott. Därmed krävs ingen lagföring eller domslut. Däremot innebär handlingen att man underlåtit att följa en regel, och det kostar straffavgift. Ungefär så enkelt är det, i teorin.Det bryter mot svensk grundlag att fälla någon för brott på dom villkoren som nämns i denna tråden. Dvs. med ägaransvar. (Jämför nu inte detta med parkeringsböter eftersom det brottet inte är grovt nog). Dom måste hitta den person som suttit på motorckeln och lycka till med det säger jag!
Man gör bara som med p-böter - dvs beslutar att det inte är något brott.
sitter skylten som på bilden... hur fan ska man se ut i högre farter.. eller om det regnar kraftigt så kryper jag ner under för att ta lite skydd... då kommer man inte se ett skit för det sitter en jävla plåt ivägen
ne nu får gubbjävlarna ge sig...
generaldirektör Ingemar Skogö har nog fått idén från en gammal bild på sin farfar som körde runt på en äkta knarr, visst är det ganska snyggt med skylt fram eller vad säger ni?
Hoppas så klart du får rätt. Dock hyser jag inga förhoppningar i det här Kalle Anka-landet vi lever i.Jag har sett det inlägget innan men jag är inte övertygad om att det går att genomföra. Där finns också delar av texten som i mina ögon strider mot svensk grundlag.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|