Nu har jag inte läst alla svar men VV och dess fantasi om att få nollvision är rent av hur tramsigt som helst. Att få ner olyckor är en bra sak men nollvision?? Äter de svampar där uppe??
För vilken person med någon som helst verklighets uppfattning tror på den??
VV välkommen till verkligheten.
Det vore ju tragiskt om de använder mcolyckor för att få in mer pengar,men jag skulle inte bli förvånad
De jobbar för nollvision och ändå kom de o tänka på att vajerräcke var ett bra alternativ,förvisso ska de ju tack o lov bytas ut.
Tyvärr så är jag osäker på huruvida dessa vajerräcken kommer tas ner och bytas ut.
Läste nyligen någonstans att de skall placera ut ytterliga sträckor med vajerräcken
Tanken med Nollvision är god, men vem som helst förstår att det aldrig kommer aldrig att funka, just för att vi är människor i trafiken... Cyklister, fotgängare, Bilister, mopedister m.m. o.s.v. Människor felar hur vi än vrider och vänder på det. Det känns mer som att nån där på vv har en otrolig press på sig och hoppar på första bästa. vilket råkar vara oss motorcyklister. Det är alltid vårt fel. MC olycka hit MC förare dit, även om det inte är vårt fel.
Läste om någon drogpåverkad Tjuv som stulit en MC. Rubriken började självklart med: MC Förare. Men när man läser i artikeln handlade de bara om en simpel jävla tjuv som snott en MC och i sin tur hade gjort något galet.
Och sen t.ex När det är en trafikolycka med en mc inblandad är rubriken automatiskt en "MC Olycka". Klart vi blir utpekade.
Fick en fråga av min kollega i måndags, där han sa "Är det inte dags att fundera på vad du håller på med" jag fattade ingenting och frågade vad han menade. "Ja det är ett ju bara en massa spill nu" Jag fattade fortfarande ingenting. "Ja det är 4 dödade i helgen som kört mc" säger han...
Som sagt det känns som det är svartmålning och desperation pågång.
Höjning, skyltar, statistik m.m.
Det jag tycker personligen är viktigast och som vi måste ta itu med är förare som är påverkade av Alkohol och Droger som finns där ute i trafiken. Regskyltar fram, löser inget och jag ser det som en onödig kostnad som betalas av våra skatte pengar när de kunnat gå till något viktigare. Likaså de 200 nya kameraskåpen de skall placera ut ännu en onödig kostnad.
Som någon sa, vi åker ju inte där kameraskåpen står, dessa vägar är väl ändå inga roliga.
Vill
inte komma ifrån ämnet men en tanke jag tror på mer på, är att informera övriga trafikanter om att vi verkligen finns och att man måste vara uppmärksam. Som i dessa filmer.
How Close
Perfect Day
Vi borde göra egna sådana filmer i svenska miljöer och visa dem under reklampauser i tv. Ärligt talat så tror jag det kan påverka lite.