Regskylt fram en verklighet?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
iallafall en som hajjat hur sverige är funtat...

szia magyar!

Det går att undvika både trängselskatt å fartkameror, välj alternativa vägar.:D

Felet med sverige är att folket är så vana att låta myndigheterna göra som dom vill. Då blir resultatet att fartkameror, trängselskatt, mm införs. Liten minoritet som MCkollektivet har svårt att påverka myndigheter.

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Skylten lär inte synas om man wheelar förbi fartkameran.:tungan
Varför inte sätta in något elektroniskt hokus pokus för att identifiera fordonen. Då hade vi ju sluppit reg.skylten bak också. Eller ett chip i armen för att storebror ska se vem som gjort vad..

ja, eller varför inte göra som i filmen fortress, där dom opererar in sprängladdnigar i hjärnan eller vad det nu är, så när vi kör över hastigheten, heldraget mm, så sprängs hela skallen bort. Fan va bra då blir bara dom vettiga trafikanterna kvar, dom som kör 20 km/h under hastighetsgränsen, tar flera minuter på sig att göra en sväng, och som håller avståndet enligt tre "minuters" regeln. Kort sagt pensiönärerna :tummenupp
Eller så kan vi dra in körkortet för alla under 65, För det är väl ändå vid den åldern man blir myndig i det här demokratiska och rättvisa landet, eller?

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
1.Olyckor inträffar inte där fartkameror står. Så det kan ju
inte ha med detta att göra...
2. Staten vill få in mera pengar eftersom de gick
ut igår att de vill sänka skatten för låginkomsttagare
(månadslön 15000--20000) och då måste du ju
ta pengarna någonstans ifrån..
3. Tyvärr tror jag att det även här är ett fåtal
MC dårar som förstör för resten av oss...man behöver
ju bara titta på youtube..
4. Motorcyklister dödar inte i trafiken, vi DÖDAS.
Vägverket och Polisen verkar dock inte ha förstått det.
5.Mera utbildning av bilisterna, Stenhårda krav mot alkohol
i trafiken samt att Vägverket sköter underhåll av vägarna
skulle lösa mycket.
Jag hörde på TV i veckan att 0,02 % av alla trafikanter
är alkoholpåverkade och dessa 0,02 % står för 1/3 av alla
döds och trafikolyckor i Sverige....vet ej om siffrorna är korrekta
men det låter inte bra....

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Skulle inte vv börja sätta upp fartkameror med "ögon i nacken" d.v.s kamera riktad längsmed körriktningen också för att kunna sätta dit gasglada motorcyklister eller är detta bara något jag har fått för mig? om det är fallet så är ju regskylt fram verkligen totalt meningslös

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Väntat

Detta var ju väntat, men jag kan stå för vad jag gör, så en skylt fram gör inte så mycket för mig. Men jag VILL INTE ha en, det är trots allt skönt att inte sitta på helspänn inför alla kameror.
Vafan yrar ni om att det skall vara snyggt å allt om storebror ser dig. Värsta konspirationsmupparna här verkar det som.
(klisterlapp i fronten modell skoter, är väl inte hela världen)

Jag vill inte ha skylt, för jag vill inte oroa mig för kameror...
Det betyder inte att jag medvetet kör fort förbi dom.

Mitt ödmjuka tack till alla er som sett till att detta blir realitet!:)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Problemet ligger väl lite i det du skriver, "då kanske dem förstår att VI kan sköta oss"

Vilka VI?
Är vi en stor familj eller?
Eller är vi statens små arbetsmyror?

Nej, det måste vara ett slut på kollektiv bestraffning och överförmynderi.
Personligen så anser jag att "vi mckollektivet" (som är bullshit) har större problem att oroa oss över än en skylt fram.

Javisst, kollektiv eller inte.
MEN vi är alla som är drabbade en utpekad grupp, vi är motorcyklister.
Så länge vi äger, eller kör en MC är vi "utåt" vad du kallar för "mc kollektiv", oavsett vad eller individen som kör tycker eller vill.

Om det frekvent är någon eller några som frekvent kör som idioter på ett visst vägavsnitt, så kommer troligen nästkommande individ få arga blickar på sig oavsett hur denne kör. Detta tackvare att någon eller några svinat förbi, och skrämt hästar eller annat.
Där är vi ett kollektiv.

Kör du för fort, och haffa tar dig, synd om dig, då är det inget kollektiv som backar upp. Och det är inte dit jag vill komma heller. Inget vi mot dem.

Tanken med "VI" som jag skrev, är just det att vad du gör, kan få konsekvenser för alla andra som är inom samma kategori.

Se detta som exempel på andra ofrivilliga"kollektiv":

- Bilister, de surar ner miljön, bullrar, kör för fort(?) skadliga
- Lastbilar, livsfarliga, kan lätt klämma en MC utan att märka något
- Mopedister, stör omgivningen, farliga för sig själva, saknar trafikvett.
- Pensionärer, de är trötta, stör trafikrytmen, gubbe med keps.

Är det så? Allt detta ovanstående grundar jag på enstaka eller vanligt förekommande händelser i trafiken, men som ändå ger en bild av det hela.
Det finns mopedister som inte kör trimmat på cykelvägarna i bostadsområdet, men de stör kanske inte heller, och därför märker gemene man inte av dem på samma sätt. Men står denna killen vid kiosken med moppen får han ändå sura blickar på sig, för "alla mopedister kör som idioter"?

Vårt försäkringssystem bygger på statistik. Vilka grupper, vilka åldrar, vilka fordon, vilka risker? Hur ska du komma ur det "kollektivet"?

Återigen. Är det ett problem med att ha regskylt fram, för utseendets skull eller annan anledning. Se till att försöka höja anseendet då, tillsammans!

Mx_Josef

Wild west
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Cbr600 och ch racing!
Som vanligt känns det bara som allt roligt ska bort för det kan skada. Fan på tiden att en regering börjar diskutera livskvalite.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Fadäs

vilket medför värdeminskning och att mc-kollektivetet kommer minska

Detta verkar inte bra att hävda, känns som att det är det dom vill. Då vill dom väl sätta 2 skyltar fram istället, så folk säljer sina knarrar. :gnissla

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
var och hur monterar man en regskylt fram på en superduke =P
dummaste jag hört på länge får väl köra med klisterlapp på hjälmen

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Löjligt! Är det något land i hela världen som kräver regskylt fram på motorcyklar, och hur får man i så fall dit plåten fram på sin R1? Det är säkert inte omöjligt men jag ser inte direkt någon snygg och smidig lösning framför mig.

Tyvärr tror jag inte att vägverket bryr sig det minsta om hur snyggt det nu är för isåfall hade vi nog kunnat få köra med mini plåtar osv sen så är ju inte skyltarna så snygga endå.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Ägaransvar... men det måste ju också innebära att det blir omöjligt att dra körkortet om man inte kan identifiera föraren. Dubbelbestraffning är ju förbjudet enligt EU-lagstiftning, och motivet för att dra körkortet är ju istället olämplighet att framföra motorfordon.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nummerplåt fram löser inte mycket. Operera in ett chip i höger underarm istället så löses kameravinklar, föraransvar etc. på ett enda bräde. Den som höll i rullen får ta ansvaret.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Instämmer i nedanstående. Blir det nu lag så är det väl bara att gilla läget?

(Redan idag finns det ju folk som köromkring med sina skyltar mer eller mindre oläsliga, så det lär väl inte påverka er ändå?)

Detta var ju väntat, men jag kan stå för vad jag gör, så en skylt fram gör inte så mycket för mig. Men jag VILL INTE ha en, det är trots allt skönt att inte sitta på helspänn inför alla kameror.
Vafan yrar ni om att det skall vara snyggt å allt om storebror ser dig. Värsta konspirationsmupparna här verkar det som.
(klisterlapp i fronten modell skoter, är väl inte hela världen)

Jag vill inte ha skylt, för jag vill inte oroa mig för kameror...
Det betyder inte att jag medvetet kör fort förbi dom.

Mitt ödmjuka tack till alla er som sett till att detta blir realitet!:)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tyvärr tror jag inte att vägverket bryr sig det minsta om hur snyggt det nu är för isåfall hade vi nog kunnat få köra med mini plåtar osv sen så är ju inte skyltarna så snygga endå.

Nu menade jag inte bara en estetisk snygg lösning utan en som funkar i praktiken och på alla typer av hojar, samt utan att man ska behöva skruva på en stor rörram fram på hojen bara för att sätta skylten på. Nej, för min del får dom hellre fota min hoj bakifrån med fartkameran än att tvinga mig att montera en skylt till.

För övrigt har jag väldigt svårt att se hur man skulle öka säkerheten för MC-förare på detta sätt.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Är någon förvånad...... som man bäddar får man ligga.

Själv så kunde jag inte bry mig mindre, så länge jag får fortsätta köra hoj.
Ge mig en skylt att montera fram och låt mig fortsätta köra dom månaderna om året vi har ett ok väglag. :yoparty

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Vi som sköter oss får sälla oss i leden och rätta oss efter dom lagförslag som ni som inte sköter er ser till att "dom" driver igenom (tack för det). Sedan kommer ni som inte sköter er ändå inte att rätta er efter lagförslagen.

Så man undrar ju vad vägverket tror dom uppnår!? Är dom så naiv att dom inte tänkt på det?

Är inte det bästa att slå upp vajrar med taggar på så ingen vågar åka motorcykel. Uppnår man inte nollvisionen snabbare då? För den måste väl ändå upnås så någon form bonus faller ut?

Om man skjuter ihjäl alla älgar så kommer ju inga älgolyckor att ske. Kan man inte då säga att man uppnår någon form av mål att inga älgolyckor skall ske?

Tack till er som väcker uppmärksamhet i trafiken

.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Nummerplåt fram löser inte mycket. Operera in ett chip i höger underarm istället så löses kameravinklar, föraransvar etc. på ett enda bräde. Den som höll i rullen får ta ansvaret.

Hahahaaa...klockrent men först får riksdagen plöja ned någon miljard i en förestående utredning för att sedan bli sågade vid fotknölarna i någon EU-instans. Det där chipet borde även kunna registrera omoraliska samlagsställningar i svensson sexliv eller något annat samhällsnyttigt...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati