Jag heter Emil så namnet kan jag iaf inte skylla på
.
Jag har hittills iår blivit stoppad (eller iaf retat upp en polis) samtliga gånger då jag fått en polisbil bakom mig. Två typiska exempel som retar mig:
En civilbil (SAAB 9-5..såklart) satt och ugglade på en bensinstation dit jag kom för att tanka. Han hade tydligen stoppat nån rödljuskörare och fick ju nu då även chansen att sätta dit mig. Att få en hand på axeln när man står och tankar känns minst sagt nojigt och på bara nån sekund hinner man tänka igenom ens körning 5 mil tillbaka och börjar reflektera över vad konstapeln vill...och framförallt vart fan han kom ifrån?! När han sen börjar tjata om plåten så känns det minst sagt onödigt att han ens ska behöva prata med mig, jag var dock lika trevlig som vanligt så jag slapp böter men fick en liten prick i protokollet
.
Exempel nummer två:
Svänger ut på en påfart till en led här i Gbg, ser samtidigt en mcpolis svänga av motsatt sida av leden (en bra bit bort mao). Jag håller laglig fart hela tiden, slänger några blickar över axeln för att se om han vill mig nåt men han var borta. Trodde jag iaf, 5 sek senare så är han jämsides med mig och ger mig dödande blickar, tur jag hade mitt svarta visir
. Sak samma, han prejar i stort sett av vid nästa avfart och jag undrar varför han är så aggresiv såklart. Blir även denna gång förvånad när han säger att han följde efter mig ENBART för att han såg min icke godkända plåt, suck.
Hans egentliga huvudsyssla vid denna tidpunkt var att följa efter och stoppa trafikanter som kört för fort vid en laserkontroll en bit bort och han hade minst sagt saker att göra, men tydligen så prioriterades min lilla plåt.
Trevlig och med vinnande argument så slapp jag dock böter även denna gång (tur att polisen inte hade nån dator på hojen så han kunde kolla upp mitt regnr och då se min lilla prick från det tidigare polisbesöket
).
Jag vet inte om jag har otur eller om jag bara är väldigt lik Ghostrider när jag är ute kör
. Har iaf tröttnat på polisen, såhär på har dom iaf inte vart under tidigare år.
Sorry för uppsatsen.