Reklamation W-motoracing!?

Status
Ej öppen för fler svar.

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Nu har jag en fråga som kanske många andra också funderat på.
I förra beställningen(den som kom till Sverige i mitten av november) så skulle motorerna vara på 47cc. Om det nu visar sig att den inte är 47cc utan "bara" är 39cc eller vad de nu är.
Har jag då inte rätt till reklamation?
Nu säger jag INTE att W-motoracing har gjort fel, utan det är kineserna som gjort en tabbe.
Men jag tycker ändå att det SKA rättas till.
Om det nu är så att min kinamoppe inte håller vad som utlovades i annonsen tänker i alla fall jag kriga för min rätt.
Det skulle kunna liknas vid att man köper en Volvo och det sitter en saabmotor i den...eller?
Har jag rätt, har jag fel?
Ska tilläggas att mina 2 kineser INTE har startats ännu...

Kom med vettiga svar och inte spekulationer!!
 

Bengtsson

supermotardåkarjävel
Gick med
20 May 2004
Ort
Blekinge
Hoj
nada
Jag kan köpa en av dig för inköpspris så slipper du (kriga för din rätt.)

Har redan en gulingmoppe ifrån w-motoracing o den är bara på 39cc men va gör det den går ju bra som pokka ändå.

Bra va så slipper du allt krabb :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Tror inte kineserna bryr sig för 5öre om du fått fel hoj eller inte. Tror knappast dom skickar tillbaka alla och moterar på en större cylinder och skickar tillbaka. Men det vore ju bra om jag har fel.

Tror att det mesta som har med "gruppköp" att göra innebär att dom som har haft hand om det kan göra lite som dom vill. Dom har ju bara samordnat köpet. Inte sålt produkten. Du har ju köpt den själv så att säga.

Inga garantier och svenska lagar verkar gälla. Dom som är lite seriösa erbjuder iaf en liten garanti. Får du ras på hojen efter 5min KANSKE du får en ny kolv och cylinder. Det är upp till den som håller i gruppköpet att avgöra det. Köp av någon som andra rekommenderar och har tagit hem hojar förut.

Kommer nog dyka upp folk snart som blir blåsta på både det ena och det andra snart. Rätt frestande för en "skummis" att dra med alla i förväg inbetalda pengar. 100 hojar x 3000kr blir ju lite pengar ändå.
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Bengtsson skrev:
Jag kan köpa en av dig för inköpspris så slipper du (kriga för din rätt.)

Har redan en gulingmoppe ifrån w-motoracing o den är bara på 39cc men va gör det den går ju bra som pokka ändå.

Bra va så slipper du allt krabb :)

så tar jag andra...
 

gsx750f_johan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Landskrona Skåne
Hoj
gsx750f
WestW skrev:
Tror inte kineserna bryr sig för 5öre om du fått fel hoj eller inte. Tror knappast dom skickar tillbaka alla och moterar på en större cylinder och skickar tillbaka. Men det vore ju bra om jag har fel.

Tror att det mesta som har med "gruppköp" att göra innebär att dom som har haft hand om det kan göra lite som dom vill. Dom har ju bara samordnat köpet. Inte sålt produkten. Du har ju köpt den själv så att säga.

Inga garantier och svenska lagar verkar gälla. Dom som är lite seriösa erbjuder iaf en liten garanti. Får du ras på hojen efter 5min KANSKE du får en ny kolv och cylinder. Det är upp till den som håller i gruppköpet att avgöra det. Köp av någon som andra rekommenderar och har tagit hem hojar förut.

Kommer nog dyka upp folk snart som blir blåsta på både det ena och det andra snart. Rätt frestande för en "skummis" att dra med alla i förväg inbetalda pengar. 100 hojar x 3000kr blir ju lite pengar ändå.

Konsumentköplagen gäller i det här fallet, alltså ska W-motoracing ordna en hoj som har samma specifikationer som de angav i annonsen. Hur de löser detta är inte ditt problem du köpte ju av ett företag i Sverige inte direkt från fabriken (som i vanliga fall av gruppköp där det är privat personer som ordnar köpet)
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
Deztallica skrev:
så tar jag andra...

Värst vad folk blev hjälpsamma helt plötsligt ;)
Jag hoppas i alla fall på den påstådda funktionsgarantin, min draganordning havererade omgående, hann inte ens få igång maskinen, The Pilot har fortfarande inte svarat på mitt mail till w-motoracing angående detta men han är aktiv på forumet :fatta!
 

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Ort
hässleholm
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
ja vill väl mest klaga på kvaliteten
alla skruvar lossnar o nu har hjullagret bak pajjat, + att dom hyllsor som ligger emellan har tatt stryk som fan med :D
har svetsat ihop ljuddämparen nu igen :p
jaja..... :>
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Konsumentköplagen gäller om W-motoracing sålt hojarna från sitt eget företag och tjänat pengar på dom. Jag trodde dock dom anordnade gruppköp som alla andra och isåfall har dom inget ansvar alls utan det ligger på fabriken i Kina.

Om det som i det förstnämnda fallet så kommer w-motoracing få problem eftersom hojarna inte direkt är av högsta kvalitet. Finns väl vissa klausuler som kanske kan gälla om du godkänt dom som kan frånta dom visst ansvar iofs.
Jag tror att det finns specialkontrakt i detta fallet, allt annat vore ju tråkigt för företaget.
 
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Westridge
Hoj
YZ450F å en liten grön
Och förövrigt så antar jag att dom som köpt förstått att det är riktigt billiga moppar som vi köpt och då är ju kvaliteten där efter.. Vill ni ha bra grejjer så köp en riktig då, det borde finnas en anledning att dom är 10ggr så dyr.... Kan dock hålla med om att specen skall stämma mot verkligheten...

Jag ska locktight´a hela moppen innan jag åker en meter och slipper förhoppningsvis lite skruvande då...


/M
 

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
1
Hoj
1
Hej

Lite förvirring råder tydligen..

Samtliga hojar är sålda med leveransgaranti! dvs att hojen ska vara hel när den kommer till er.. Leveransgaranti är en garanti som man har när man säljer tävlingsfordon! som tex cross.. om du köper en ny cross och den rasar efter 1 timmes körning kan du inte lämna tillbaka den eller hur!!??

Kan även tillägga att jag har haft 30.000 kr som inte startade och som skar efter 30min... (GRC) den ville dom inte änns hjälpa mig med grejor till..

ang skruvar som lossar så är det ingen garatisak heller..
Vi har haft följande garantisaker på 700 hojar!!

3 tankar
1 kåpset som var sprucket.
1 gnistlös hoj

Jag vet ju ej hur dom andra Gruppköpen har gjort men jag hoppas att vi ligger i topp för att hjälpa kunden då vi har ALLA delar hemma!

/A!
 

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
1
Hoj
1
Raskus skrev:
Värst vad folk blev hjälpsamma helt plötsligt ;)
Jag hoppas i alla fall på den påstådda funktionsgarantin, min draganordning havererade omgående, hann inte ens få igång maskinen, The Pilot har fortfarande inte svarat på mitt mail till w-motoracing angående detta men han är aktiv på forumet :fatta!

HEj

Har varit borta i 2 dagar.. anledningen till att jag varit online är att jag har admin på SH och mina arbetare måste ha tillgång till det gränsnittet..

/A
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
The Pilot skrev:
Jag vet ju ej hur dom andra Gruppköpen har gjort men jag hoppas att vi ligger i topp för att hjälpa kunden då vi har ALLA delar hemma!

/A!

Kan bara intyga att detta stämmer.
Den service jag fick angående "leveransgaranti" var 100a procentig.
Tack för det.
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
The Pilot skrev:
HEj

Har varit borta i 2 dagar.. anledningen till att jag varit online är att jag har admin på SH och mina arbetare måste ha tillgång till det gränsnittet..

/A

Aha, på det viset, men då ser jag fram emot ett svar inom den närmsta framtiden, är rätt körsugen nu kan jag utlova.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Läs om, läs rätt!!

Det verkar som om alla har fått allt om bakfoten.
Om man nu återgår till huvudfrågan i tråden och jämför det med att du har beställt t ex en Gixxer 1000 och får en Gixxer 750....
Ursäkta uttrycket men VEM fan skulle nöja sig med det?
Läs frågan en gång till och läs rätt...!!!

*edit*
Att prylarna går sönder är väl sin sak men man ska väl få det man beställer!
 
Last edited:

Bengtsson

supermotardåkarjävel
Gick med
20 May 2004
Ort
Blekinge
Hoj
nada
Men du vill ju uppenbarligen inte ha dina guling moppar så då kan du ju reklamera den ena till mig istället för o försöka göra det till w-motoracing som till 99% inte kommer att ta tebax dem.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Bengtsson skrev:
Men du vill ju uppenbarligen inte ha dina guling moppar så då kan du ju reklamera den ena till mig istället för o försöka göra det till w-motoracing som till 99% inte kommer att ta tebax dem.

Var har jag skrivit att jag inte vill ha dom?
Var har jag skrivit att det är fel på mina?
Var har jag skrivit att de endast är 39cc??
Jag har inget fel på mina moppar vad jag vet.
Det var en generell fråga OM de visar sig vara felaktiga.
Nu kan ni två tiggare dra till ett annat forum och läsa fel där också!
 
Last edited:

Bengtsson

supermotardåkarjävel
Gick med
20 May 2004
Ort
Blekinge
Hoj
nada
Men va ska man tro när du skriver "Om det nu är så att min kinamoppe inte håller vad som utlovades i annonsen tänker i alla fall jag kriga för min rätt." O den rätten skulle väl va att reklamera dem eller??? som du själv frågade i ditt första inlägg "Har jag då inte rätt till reklamation?"



Då kommer jag med ett helt sjyst erbjudande o reklamera en till mig istället för att krabba med allt en smidig lösning eller hur??
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top