I många länder är förhållanden transaktionerna redan innan man ens kommit dit och gett dyra gåvor. Bara det faktum att man kommer från ett rikt land kan lägga den grunden, även utan dyra gåvor.
Nej, men många västerlänningar hamnar ju ofta i den fällan och skickar massor med dyra gåvor och månadspeng till sin imaginära flickvän på andra sidan jordklotet.
Följden av månadspengen blir att hon inte bryr sig om att jobba, och dyra julklappar säljs för inköp av massor av billigt skit och nöjen. Och hon bryr sig inte om killen heller, han är bara en idiot som skickar pengar.
Och den där flickvännen skaffar sig snart en lokal pojkvän om hon inte redan har det samt kanske fler amerikanska "pojkvänner" som skickar pengar regelbundet.
Jag har träffat tjejer som öppet berättat om sina amerikanska pojkvänner som skickar pengar regelbundet trots att de inte ens träffats i verkligheten. När jag säger att killen är en idiot skrattar dom bara. Och så skaffar hon sig ett nytt konto på någon dejtingsajt för att hitta fler americanos att mjölka på pengar.
Sätter man inte tidigt ner foten och så blir man behandlad som en vandrande bankomat.
Flashar du med pengar och sprider dom som gödsel bara för att allt är billigt så får du vänner därefter. Eller så väljer man att hålla en låg profil och träffar andra människor som inte ständigt har en sjuk mamma som behöver sjukhusvård.
Dom har ju inga som helst begrepp om hur långt dina pengar räcker. Dom har en dagslön på 60-80 kr så om du bara säger att din lön är 50000kr i månaden så tror dom ju att du kan försörja halva deras by.
Varje gång dom frågar mig vad man tjänar i Sverige så försöker jag vara väldigt tydlig med att det inte är jämförbart då vi har så mycket högre skatter och alla varor också kostar så mycket mer.
Sen går det förstås inte komma ifrån det faktum du nämner att den vita näsan är en signal om att du kommer från ett land där man har en högre lön men.