(Relations fråga) Hur fan ska man bete sig!!!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maxxi skrev:
Trodde du varken hade fru eller vänner, men där ser man.
Alltså, "Frun" i gladhs fall heter Helge, Gladhs registrerade partner :D

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
eus skrev:
Ojooj, det gillade inte killen va?
Nej det kan man lugnt säga. Han var sällan hemma, tog dåligt med ansvar hemma, dålig älskare etc (snäll var han iallafall) så hon ville gärna lämna honom. Det som höll henne tillbaka var barnen. Han blev iallafall som förbytt och började städa, tvätta, stryka etc. När hon kom hem från jobbet var huset ofta nystädat och maten stod på bordet. Han blev en ny människa helt enkelt (inte som älskare dock). Jaja, 1,5 år höll vi på sedan ville inte jag vänta längre så jag gav upp henne. Såvitt jag vet så har de det bra nu så nån nytta med vår affär var det väl...

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Har man någon som helst empati i kroppen så håller man sig till de utan partner och ger fan i de upptagna.
Inte går jag och tar andra människors matkassar i livsmedelsbutiken, jag får så fint packa ihop och packa ner en själv :tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jorrd skrev:
Inte går jag och tar andra människors matkassar i livsmedelsbutiken, jag får så fint packa ihop och packa ner en själv :tummenupp

När jag försöker tolka din allegori så får jag det till att du anser att man kan äga sin partner. En matkasse (din syn på kvinnor är minst sagt udda) har ingen egen vilja, det har (förhoppningsvis) en partner.

gladh

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
gladh skrev:
När jag försöker tolka din allegori så får jag det till att du anser att man kan äga sin partner. En matkasse (din syn på kvinnor är minst sagt udda) har ingen egen vilja, det har (förhoppningsvis) en partner.

gladh

Ok, då ändrar vi "tar" till "försöka ta". Eller så missförstod du helt enkelt, överanalyserade.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jorrd skrev:
Ok, då ändrar vi "tar" till "försöka ta". Eller så missförstod du helt enkelt, överanalyserade.

Nja, om en matkasse (liknelsen är minst sagt roande) kommer och börjar flirta med dig hos din lokala handlare - gör då inte matkassen ett eget val som inte du har ansvar för?

:3freak tror vi får släppa denhär liknelsen annars vågar jag inte gå till Billhälls.

gladh

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
gladh skrev:

gladh
men sluta tjafsa om att äga hela tiden, det handlar inte om att äga, det handlar om att vara ihop/tillsammans/dela ett liv tillsammans, inte att äga!!!!!!!!!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
gladh skrev:
Nja, om en matkasse (liknelsen är minst sagt roande) kommer och börjar flirta med dig hos din lokala handlare - gör då inte matkassen ett eget val som inte du har ansvar för?

:3freak tror vi får släppa denhär liknelsen annars vågar jag inte gå till Billhälls.

gladh
aaaaaaaaa

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Ravetrancer skrev:
men sluta tjafsa om att äga hela tiden, det handlar inte om att äga, det handlar om att vara ihop/tillsammans/dela ett liv tillsammans, inte att äga!!!!!!!!!!!

:tummenupp
Det är det jag försöker säga. Men att vara tilsammans är två personers val. Om en person väljer att inte dela liv så har man ingen tvåsamhet.

gladh

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Jorrd skrev:
Har man någon som helst empati i kroppen så håller man sig till de utan partner och ger fan i de upptagna.

Påsåvis.....fast jag brukar inte känna en attraktion till mina matkassar och känna att jag vill lära känna dom bättre.....vill mest bara att dom ska bli tomma så jag får mat i magen och nya påsar att stoppa sopor i......fast det är ju jag d...... :7peta

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Hej y´all

Usch.....jag tror jag skapat ett monster..... :gnissla

Men det verkar finnas mycket sköna människor därute som har viktiga saker att delge oss förirrade själar......
Update: Har träffats 3dar på raken nu och det har fortfarande inte hänt nåt förutom att hon säger att hon gillar mig och att hon tycker jag kompletterar henne så bra.......sen har vi biljetter till en konsert som är om 5veckor......jag känner att det artar sig bra just nu och jag ska vid ett väl valt tillfälle i helgen droppa det där med "Han" och hur hon känner osvosvosv...... :näsblod

Vill passa på att framförallt tacka Gladh å Rejvis för bra råd och även nån tankeställare....... :klappar

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
MilleR skrev:
Påsåvis.....fast jag brukar inte känna en attraktion till mina matkassar och känna att jag vill lära känna dom bättre.....vill mest bara att dom ska bli tomma så jag får mat i magen och nya påsar att stoppa sopor i......fast det är ju jag d...... :7peta

Men du vill ta med dem hem, se så du fått rätt kassar, packa upp och äta maten.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Va skönt för dem utan riktiga vänner att kunna bolla sånthär på SH.com.
Hoppas ni tar er igenom hennes "efterspel"...

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
frekke skrev:
Va skönt för dem utan riktiga vänner att kunna bolla sånthär på SH.com.
Hoppas ni tar er igenom hennes "efterspel"...

Va kul då att du finner en lucka i ditt hårt belastade sociala schema att kommentera våra meningslösa liv.......tack för det.....det värmer! :FU

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
gladh skrev:

gladh

Du misstolkar hela den här "ägandeaspekten", som du försöker få det att framstå som. Det är inte alls det som det handlar om, IMHO. Vad jag försökt kasta ljuset på tidigare är att man inte ska skada tredje part. Givetvis har alla sin "fria vilja" och det finns ju par som har kommit överens om att de får strula runt, då är det ju givetvis ok om det är ett ömsesidigt "avtal", dock är det få par som har denna "deal". Varför man inte ska strula runt, IMHO, är ju enbart för att man inte ska skada "tredje part", d v s den som blir bedragen. Det har INTE med någon form av ägandeskap att göra. Vill man flirta, knulla runt, whatever, se till att bli singel först.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
abstruse skrev:
Du misstolkar hela den här "ägandeaspekten", som du försöker få det att framstå som. Det är inte alls det som det handlar om, IMHO. Vad jag försökt kasta ljuset på tidigare är att man inte ska skada tredje part. Givetvis har alla sin "fria vilja" och det finns ju par som har kommit överens om att de får strula runt, då är det ju givetvis ok om det är ett ömsesidigt "avtal", dock är det få par som har denna "deal". Varför man inte ska strula runt, IMHO, är ju enbart för att man inte ska skada "tredje part", d v s den som blir bedragen. Det har INTE med någon form av ägandeskap att göra. Vill man flirta, knulla runt, whatever, se till att bli singel först.

Förstår vad du menar. Men om jag varit singel och träffat en tjej som jag kännt mig intresserad av och hon var i stadigt förhållande och visat intresse för mig. Då skulle jag anse att det var hennes val att göra. Jag gillar henne och vill umgås hon har kille och får göra det som känns rätt för henne. Varje individ gör ett val utifrån sina förutsättningar.

Sen att hon "bör" vara rak och ärlig mot sin pojkvän är väl helt klart, men det är också hennes val.

gladh

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
gladh skrev:
Sen att hon "bör" vara rak och ärlig mot sin pojkvän är väl helt klart, men det är också hennes val.

Tror nog vi är ganska överens i stort, men jag anser generellt man ska avsluta en relation före man påbörjar en annan.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...