Såg att det fanns en liknande tråd om detta men den verkade mest inriktad på yamaha 660 som inte riktigt känner eller tror är ett alternativ för mig, jag vill nog helst ha 800cc+, helst 1000cc. men med kubik kommer oftast vikt och pris så allt är relativt. att resa på hoj har blivit en av mina största intressen på senare år och jag känner att det är dags att köpa en hoj som är byggd för just det.
Vad jag undrar är, vilka fler alternativ finns det än de hojar jag känner till och vilken är bättre än den andra? Resan kommer mest gå i östeuropa och planen är att vara beredd och kunna köra sämre vägar om jag så vill eller behöver. Men blir jag nöjd med hojen behåller jag den och då vill jag att den ska passa att köra i princip var som helst, även motorvägskörning. Så ja, kraft, komfort och smidighet för ett vettigt pris. Min budget kommer väl kanske ligga på 60-90 lax beroende på om hojen är utrustad med hårda packväskor eller inte.
Hojarna jag sneglar på och känner till är..
Ktm 950/990 Adventure (är jag nog mest inne på)
BMW 1150/1200 gs (tung och dyr)
BMW F800GS (lite för ny och dyr än så länge)
Kawasaki KLV 1000
Suzuki V-Strom 1000
Honda DL 1000 Varadero
Triumph Tiger 1050
Cagiva Navigator
Buell Ulysses XB12XT
Har säkert glömt bort någon men det är nog en del till jag inte känner till eller kommer på nu så kom gärna med tips.
Vad jag undrar är, vilka fler alternativ finns det än de hojar jag känner till och vilken är bättre än den andra? Resan kommer mest gå i östeuropa och planen är att vara beredd och kunna köra sämre vägar om jag så vill eller behöver. Men blir jag nöjd med hojen behåller jag den och då vill jag att den ska passa att köra i princip var som helst, även motorvägskörning. Så ja, kraft, komfort och smidighet för ett vettigt pris. Min budget kommer väl kanske ligga på 60-90 lax beroende på om hojen är utrustad med hårda packväskor eller inte.
Hojarna jag sneglar på och känner till är..
Ktm 950/990 Adventure (är jag nog mest inne på)
BMW 1150/1200 gs (tung och dyr)
BMW F800GS (lite för ny och dyr än så länge)
Kawasaki KLV 1000
Suzuki V-Strom 1000
Honda DL 1000 Varadero
Triumph Tiger 1050
Cagiva Navigator
Buell Ulysses XB12XT
Har säkert glömt bort någon men det är nog en del till jag inte känner till eller kommer på nu så kom gärna med tips.
Last edited: