Resor 2012!

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Lånade tyvär ut väskan efter jag köpt,provat den på hojen.Så han inte titta eller fundera så mycket på hur jag skulle sätta fast den.Men tror att det fick bli passagera pinnarna till framfästerna.Och sen får jag nog hitta på fästen bak (mest för att man ska känna sig trygg med alla 4 spännremmar )
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Tåget är ju hur smidigt som helst, middag käkar man ju på valfritt ställe innan man kliver på, frukost ingår. Vad var jobbigt? Det går att hitta billigare biljett än 1800 också. Om man nu undviker slutet på juli samt aug.

Kanhända att vi fick en dålig erfarenhet bara? men tycker inte det var värt att knö fem stycken i en trång kupè där vi skulle äta/sova/tjöta (börjar väl bli gammal å bekväm), i år blir det bil med släp ner genom tyskland och sedan köra omkring å slappa/äta/dricka gott:tummenupp
 
Last edited:

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Jag och en kompis (ev två) kommer att köra från Sundsvall ner till Österrike (Lienz) i mitten på juni. Den resan planeras för fullt just nu med val av vägar, resmål på vägen, boenden osv osv.. :)

Det blir min första mc resa utanför norden och jag tror att KTM'en kommer trivas neröver Europa.
Vi har pratat en del om att försöka köra mindre vägar genom Tyskland på vägen ner, för att turista mer än man gör på autobahn.
Vi har räknat på 3-4 dagar ner till Lienz, men de kan komma att ändras. Det är skönt att kunna göra lite som man vill!
 

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
I dag låg det 2 st tysklands kartor i brevlådan...Så snart kanske man bestämmt sig för höger eller vänster varv runt tyskland....

Alt 1: start rostock .... asp ner till munchen ( rakt ner ) för att i lugn och ro ta alperna sen vidare mot blackforrest
och kryssa upp mot rhen mosel sen vidare hemåt mot harz sen rostock (hem)...

Alt 2: är ju då åt andra hållet typ .. start rostock mot harz -rhen,mosel, blackforrest, alperna sen rakt upp mot rostock(hem)

Själv får man känslan av att alt 1 är bättre då man typ bara har max 10 dagar på sig. Så man inte bara se harz,mosel blackforrest som ren transp sträcka man försöka plöja igenom mot alperna.
Nu ser jag ju fram imot alperna men får ändå känslan av att man kanske tröttna på att ligga och motorbromsa sig ner berg efter berg ? Eller kommer det vara så att så fort man få upp sin touring maskin på toppen av ett berg
så åker man aldrig ner igen ? :hihi
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag och en kompis (ev två) kommer att köra från Sundsvall ner till Österrike (Lienz) i mitten på juni. Den resan planeras för fullt just nu med val av vägar, resmål på vägen, boenden osv osv.. :)

Det blir min första mc resa utanför norden och jag tror att KTM'en kommer trivas neröver Europa.
Vi har pratat en del om att försöka köra mindre vägar genom Tyskland på vägen ner, för att turista mer än man gör på autobahn.
Vi har räknat på 3-4 dagar ner till Lienz, men de kan komma att ändras. Det är skönt att kunna göra lite som man vill!

Jag och min bror har bokat biljetter på Autozug Hamburg-München så vi landar 16:e juni. Sen planeras det körning genom Österrike och upp på Öztal Glazier Road som är europas nästa högst belägna väg och avslutas med europas högst belägna vägtunnel.

Sedan vidare en sväng in i Lichtenstein på väg genom Schweiz till Chur som är landets äldsta stad tydligen.

Sen tar vi Stelviopasset mellan Davos och Stelvio så vi hamnar i norra italien.

Efter det får vi se om vi tar oss ner till Ducatifabriken och muséet eller vart det blir.

Vi har biljetter hem från München igen på kvällen den 23:e så det blir ungefär en vecka ute på vägarna väl nere.
 
Last edited:

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Sen tar vi Stelviopasset mellan Davos och Stelvio så vi hamnar i norra italien.

Efter det får vi se om vi tar oss ner till Ducatifabriken och muséet eller vart det blir.

Vi har biljetter hem från München igen på kvällen den 23:e så det blir ungefär en vecka ute på vägarna väl nere.

Ducce museet måste bokas i förtid (så var det iaf i somras) så ni inte missar det och åker ner.
 

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Borlänge
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
vi drar till italien 9 maj hem den 19 maj sen äre bara Norway kvar tjohoooooooooo

eller njae det blir nog eurotour längre fram i sommar också vart de sagt.
 
Last edited:

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Nurburgring 27 april inkl. ringen taxi med nya bmw M5 :tungan
Ett par dagar runt ringen sedan mot svedala 3maj :)
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Japp , nästan ett år i förväg ! inga tider som passade i höstas.

Samma Ring 28juni-3juli. En kompis följer f ö med med sin M5 E60 men han kör nog inte lika snabbt som Ringtaxi. Det bästa är ju att han tar min packning i bilen :banana
Bokade ni Ringtaxin långt i förväg eller?
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Då börjar tiden flyga förbi och det har blivit dags att börja planera lite inför Korsika-Resan!

Satt och kikade lite på kartan idag och har tankarna på att ta Göteborg-Kiel färjan som mjukstart för att undvika körningen i Sverige på nervägen! Denna färja med 2 pers och 2 cyklar kostar i ekonomiklass 1144:-/pers och avgår 19.00 på kvällen och är framme i Kiel 09.00 dagen efter!

Funderar på att lägga första "körningsdagen" ganska lång, och satte ett mål på Ulm som ligger ca 80 mil från Kiel.
Då har bara 2 dagar förflutit och avståndet ner till Italien och Livorno (där färjan går över) är ca 80 mil :banana

Härifrån har man goda möjligheter att utforska Davos-Stelvio-Sankt bernands och nåt annat pass jag glömt namnet på :p

Slänger ut frågan i tråden igen om det finns fler som är intresserade?
efter lite bångstyrigheter kan eventuellt resan flyttas fram en vecka med avresedatum 23 el 24/6 !
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Första mc-semestern med frun, hon tog kortet i fjol. Kommer dra ned mot Moseldalen/Rehn området. Kommer inte satsa på några längre dagsetapper utan blir nog som så att vi tar kortare sträckor med blir borta lite längre ist. Skall bli sjukt härligt. Hoppas på bra väder och så får vi se vilka vägar vi tar, kommer inte planera ett skit, tar det som det kommer. Semestern blir i Juli.... Är även sugen på en snabb resa till Nordkap efter att ha suttit och läst genom några gamla Bike tidningar, men det vill inte frun så kanske blir en soloresa.....
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Mitt bidrag.

Blir Karlstad med klubben under Kristi flygar helgen.
Norge, fixat tur åt Smc Västmanland under midsommarhelgen, Lillehammer blir bas. Spanare kollar av belägningen på dom tänkta vägarna just nu, sedan ska det detljplaneras, vill du följa med hör du av dig. Finns platser kvar.
Sedan blir det fjorton dagar till med kompis i Norge, planerar att dra via Storuman in till norska E6, norrut till Narvik, vika ut och köra Lofoten söderut, färja till Bodö och sedan RV17 söderut och hem. Ca fjorton dagar.
Sedan drar nog tanten och jag ner i europa en sväng. Moseldalen kanske.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Satt och kikade lite på kartan idag och har tankarna på att ta Göteborg-Kiel färjan som mjukstart för att undvika körningen i Sverige på nervägen! Denna färja med 2 pers och 2 cyklar kostar i ekonomiklass 1144:-/pers och avgår 19.00 på kvällen och är framme i Kiel 09.00 dagen efter!

1144:-?! Är det med hytt och allting? :O Satt själv och kollade men skrotade den idén eftersom det var betydligt dyrare då jag kollade. Men det var ju å andra sidan för en person.
 

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Ni måste åka den västra "röda" vägen ner till Bonifacio...:) i flera timmar, mil efter mil...:) :kär
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Ring taxi i söndags , helt sjukt nästan häfftigare än dom 8 varv vi gjorde med hojarna :)
Kanon väder med bra boende, nu styr vi kosan hemåt :)
Nurburgring 27 april inkl. ringen taxi med nya bmw M5 :tungan
Ett par dagar runt ringen sedan mot svedala 3maj :)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Trodde jag redan hade skrivit i den här tråden om vår resa i sommar men det hade jag tydligen missat. Vi ska iaf norrut för en gångs skull, upp genom inlandet i Norrland och upp till Lappland, in i norra Finland, upp till Nordnorge och sedan vidare västerut och sedan söderut genom resterande delar av norra Norge. Det ska köras på små vägar, ibland eller gärna ofta grusvägar och vi ska försöka campa och bo i vildmarken relativt ofta med. Ska bli jävligt fint! Bara inte myggen förstör upplevelsen! ;)
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Ska bli jävligt fint! Bara inte myggen förstör upplevelsen! ;)
Tricket brukar väl vara att åka i slutet på sommaren, allra helst efter en längre torka så att alla smågölar torkat ut och att det därför inte kläcks några nya mygg. Svårt att planera efter den devisen, dock.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top