Resor 2012!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tricket brukar väl vara att åka i slutet på sommaren, allra helst efter en längre torka så att alla smågölar torkat ut och att det därför inte kläcks några nya mygg. Svårt att planera efter den devisen, dock.

Väldigt svårt, jag kan inte åka sent på sommaren pga studier så det är rätt kört. Vi får ta det som det kommer. Vi åker v. 26-29, dvs från veckan efter midsommar och 4 veckor framåt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
nu känns det som att det börjar dra ihop sej. Packväskorna provpackade inatt för att se så allt får plats. Verkar funka utan problem.

Nästa steg är provlastning och provkörning en kortare sverigetur för att se så allt lirar.

Om 4 veckor är jag i italien :banana
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Sammanträffande!

Ska på lördagen som kommer slänga upp allt och kontrollera att allt fungerar!

Resan har ändrats lite det vart varken Tyskland, 260 mil eller 10 dagar :O
Istället blir det Danmark, Norge, ca 400 mil på 18 dagar :hihi

Har köpt sadelväskor och en tankväska som jag har gjort en ställning till :)
Kommer förmodligen starta en tråd här på Sporthoj om resan snart eftersom den är så episk!! :tungan
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
åker till isle of man nu på onsdag oct ska va borta i 10dagar :D hoppas man träffar någon annan från sverige :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Sammanträffande!

Ska på lördagen som kommer slänga upp allt och kontrollera att allt fungerar!

Resan har ändrats lite det vart varken Tyskland, 260 mil eller 10 dagar :O
Istället blir det Danmark, Norge, ca 400 mil på 18 dagar :hihi

Har köpt sadelväskor och en tankväska som jag har gjort en ställning till :)
Kommer förmodligen starta en tråd här på Sporthoj om resan snart eftersom den är så episk!! :tungan

Vad har du för rutt planerad då?
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Vad har du för rutt planerad då?

Jag hade tänkt köra från Sundsvall ner till Skåne i mellan Sverige och innan skåne svänga av till Göteborg!
Sedan åka in i Danmark och ha lite skoj medan jag sedan tar en färja från norra Danmark till Norge för att sedan åka till Trollstigen och sedan hem :)
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Träffande en trevlig herre på stan idag som tydligen hade sett mitt inlägg på denna tråd och komplimenterade min resa :hihi

Konversationen löd följande (ungefär)

H - Tjenare!
Jag -Hejhej!
H-Jag måste bara fråga är det du som har skrivit inlägg på sporthoj, alltså i touringdelen?
J-Ööh JA! Det är jag!
H-Ja jag tänkte ju att det var en Varadero 125 i Sundsvall och sådana finns det ju inte så många av.

Sen är resten lite dimmig men en trevlig liten pratstund iaf innan man skulle iväg till Kebabcity :yoparty

Sen var det också jävligt pinsamt att han var tvungen att påminna mig om nyckeln som satt i sadellåset :död

Hoppas han ser detta eftersom jag glömde att fråga efter namn!

Sen var det också jävligt pinsamt att han var tvungen att påminna mig om nyckeln som satt i sadellåset :död
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Andreas var namnet. Alltid roligt att få ett ansikte bakom namnet på forumet. Hoppas ni får en trevlig resa. Drar ju som jag sa till Norge om två veckor, Trondheim och så norrut...
Och så Tyskland och Moseldalen med frugan i Juli...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tina.S

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Triumph Tiger 800 2012
Kul läsning i tråden, planeringen gör att vintern går fortare. Ännu roligare är om man får en rapport sen hur det gick. Har fått många matnyttiga tips från bloggar osv så lägg ut allt ni kan .-> jag läser allt

Här går tåget första Juli Hamburg - Narbonne och sen är fältet fritt i fyra veckor med lite tur. Tidpunkten är väl kanske inte den mest optimala med tanken på värmen men det var då jag kunde ta semester så vad göra? Jo man åker och håller sig på hög höjd!!
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Kul läsning i tråden, planeringen gör att vintern går fortare. Ännu roligare är om man får en rapport sen hur det gick. Har fått många matnyttiga tips från bloggar osv så lägg ut allt ni kan .-> jag läser allt

Här går tåget första Juli Hamburg - Narbonne och sen är fältet fritt i fyra veckor med lite tur. Tidpunkten är väl kanske inte den mest optimala med tanken på värmen men det var då jag kunde ta semester så vad göra? Jo man åker och håller sig på hög höjd!!

Hittade din blogg. Väldigt välskriven med fina bilder. Kul att läsa! Bra gjort.

MVH//J
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag hade tänkt köra från Sundsvall ner till Skåne i mellan Sverige och innan skåne svänga av till Göteborg!
Sedan åka in i Danmark och ha lite skoj medan jag sedan tar en färja från norra Danmark till Norge för att sedan åka till Trollstigen och sedan hem :)

Okej det låter som en trevlig runda. Tar du norska västkusten då eller sicksackar du lite upp genom landet?
 

Tina.S

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Triumph Tiger 800 2012
Hittade din blogg. Väldigt välskriven med fina bilder. Kul att läsa! Bra gjort.

Tack .-> Det är halva nöjet att gå igenom bilderna efter en resa och smälta alla intryck. Vis av skadan ska jag försöka blogga lite "på väg" i sommar, kommer man åt nät så borde det funka.
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Okej det låter som en trevlig runda. Tar du norska västkusten då eller sicksackar du lite upp genom landet?

Det är fortfarande ett dilemma..
Jag vill verkligen ta Västkusten men vet inte hur mycket pengar som måste växlas om till Euro osv.. :(
Hoppas på västkusten så får väl se :D
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det är fortfarande ett dilemma..
Jag vill verkligen ta Västkusten men vet inte hur mycket pengar som måste växlas om till Euro osv.. :(
Hoppas på västkusten så får väl se :D

Ja i norge behövs iaf inga euro :p

Jag körde västkusten upp 2009 med bil. Korsade landet mellan oslo och stavanger och följde sen kusten mer eller mindre upp till Trondheim där jag har släkt och sommarstuga inåt landet.

Otroligt fint men jäklar vilken tid det tar. Kollade inte så noga på kartan utan körde på bara och rätt som det var fann man sej i ett färjeläger och fick vänta på en färja som kostade en slant.

Kan dock verkligen rekommendera Stavanger. Väldigt fin stad. Dom säger att Bergen är fint också men nja jag föll inte för stan.

Trondheim är också fint men svår dialekt om man inte är så hemma i norskan. Tröndermål är hopplöst.
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Ja i norge behövs iaf inga euro :p

Trondheim är också fint men svår dialekt om man inte är så hemma i norskan. Tröndermål är hopplöst.

Inge euro?
Vad ska man då använda sig av, svenska kronor går ju inte och kortet mitt funkar inte. :confused:

Jo men då får man slå på den så väl grovt sandpapprade engelskan :fakta
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Inge euro?
Vad ska man då använda sig av, svenska kronor går ju inte och kortet mitt funkar inte. :confused:

Jo men då får man slå på den så väl grovt sandpapprade engelskan :fakta

Jadu Norge är ju inte med i EU så norska kronor funkar nog bäst där. Men ta med dej gott om dom :död
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Sitter och funderar på om jag ska toura med caferäcern eller 125:an i år. Har tourat med babyblade 2 ggr redan, kanske dax att testa något nytt...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top