Jag drog tidigare av en skruv i ena cylindern , så nu när jag ändå hade motorn på arbetsbänken så plockade jag av cylindern för att borra ur och fixa till. Kommer nog beställa några snygga portlock senare också då de jag har inte faller mig i smaken och de har strulat.
En kolven tyckte jag såg riktigt fräsch ut fortf? Ser ju ut som teflon är kvar på sinna ställen och inte spec sliten, den andra har jag inte hunnit lyft av annu, men kollar man på kolvtoppen ser den mer sliten ut, syns små hack där bitar av kolv har försvunnit, är detta normalt må tro?
Ena toppen, på den cylindern med fräsch kolv så var avgassidan mer bränd/sotig än den andra. undrar även över detta om det är normalt eller om nått står tokigt till med bestyckningen?
Jag kommer ju tids nog att byta kolvarna till nya innan jag plockar ihop den så hur de ser ut är väl egentligen ovidkommande, men det kan vara intressant att veta kan jag tycka så man inte sätter in nya och slaktar dem på en gång. Ser det ut som den har gått ganska fett eller vad sägs?