Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har pratat med LellesMC idag och vi har kommit fram till att jag inte ens har fått rätt lamellpaket :rofl
Jag förklarade läget och att jag kände mig lite smått lurad när saker och ting inte stämde överens.
Jag kommer få ett korrekt lamellpaket skickat till mig, men den här gången valde jag originallameller istället för newfren. Kostnaden för mellanskillnaden får jag betala.

Märkligt nog så säger deras reservdelslista att den inre och yttersta lamellen skall vara likadana med 6 andra lameller emellan sig. Servicemanualen samt mina gamla lameller säger att endast den yttersta lamellen skiljer sig från resten. Så efter mycket om och men så gick han med på att beställa 7 likadana lameller + 1 annan med förbehåll att jag inte får klaga ifall något inte stämmer sedan.
Jag tycker att det var en riktigt grym service, framförallt med tanke på att han ringde upp efter stängningstid.

Innan det här samtalet så svängde jag förbi Örby MC för att beställa stålskivor. Vi pratade lite fram och tillbaka och han tyckte mest att jag var jävligt dum om jag ska justera tjockleken med andra stålskivor för att det skall passa piratlameller. Och det kan jag välhålla med om. Det slutade med att jag beställde ett komplett original lamellpaket inkl nya stålskivor samt packning för kåpan för att det ska bli helt rätt utan tvivel inför Tjeckien (Samt 16t framdrev och 41t bakdrev). Ett litet extrapris att betala för att vara helt säker på att försäsongsträningen inte blir bekymmersam. Stålskivorna var mest för att vara på den säkra sidan. Han trodde inte heller att stålskivorna hade slagit sig baserat på vad min halvsuddiga kamerabild visade. Jag fick tipset att glasblästra skivorna men det har jag inte tid med. Jag känner för övrigt ingen heller som har tillgång till en sådan maskin såvitt jag vet.
Det känns förresten rätt tryggt att ha ett extra lamellpaket till hands om jag skulle sabba kopplingen igen.


Dagens rant:
Sedan tycker jag att det är lite frustrerande när företag (som vet vem jag är) inte kan svara i varken telefon eller svara på mail inom 24h. Nu har båda dessa företag gått miste om åtskilliga tusenlappar och jag kommer fortsätta vända mig till de som tar sig tid för mig istället för att jag som kund skall jaga dem för att "få äran att spendera mina pengar". Har man skickat flera mail under ett par dagar utan att ha fått svar, eller har flera missade samtal där personen för några dagar sedan skrev i ett sms "Vi hörs på måndag =)" så kanske man bör ta sig tid till att faktiskt ringa upp. Framförallt vid ett par ytterligare missade samtal från mig. Men vilka dessa olika företag är går vi inte in på.

hqdefault.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
På Brolings hoj så fungerade den finfint på ettan och vi har likadan setup med likvärdig motor och fjädring på våra ZX6R -09.

Jag säger absolut inte emot dig, men du är 100% att den trebladig fjädern har exakt samma hårdhet ?


39130:
clutch.png


PS:

Missa inlägget ovan att du pratat med Lelles :D
 
Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jag har pratat med LellesMC idag och vi har kommit fram till att jag inte ens har fått rätt lamellpaket :rofl
Jag förklarade läget och att jag kände mig lite smått lurad när saker och ting inte stämde överens.
Jag kommer få ett korrekt lamellpaket skickat till mig, men den här gången valde jag originallameller istället för newfren. Kostnaden för mellanskillnaden får jag betala.

Märkligt nog så säger deras reservdelslista att den inre och yttersta lamellen skall vara likadana med 6 andra lameller emellan sig. Servicemanualen samt mina gamla lameller säger att endast den yttersta lamellen skiljer sig från resten. Så efter mycket om och men så gick han med på att beställa 7 likadana lameller + 1 annan med förbehåll att jag inte får klaga ifall något inte stämmer sedan.
Jag tycker att det var en riktigt grym service, framförallt med tanke på att han ringde upp efter stängningstid.

Innan det här samtalet så svängde jag förbi Örby MC för att beställa stålskivor. Vi pratade lite fram och tillbaka och han tyckte mest att jag var jävligt dum om jag ska justera tjockleken med andra stålskivor för att det skall passa piratlameller. Och det kan jag välhålla med om. Det slutade med att jag beställde ett komplett original lamellpaket inkl nya stålskivor samt packning för kåpan för att det ska bli helt rätt utan tvivel inför Tjeckien (Samt 16t framdrev och 41t bakdrev). Ett litet extrapris att betala för att vara helt säker på att försäsongsträningen inte blir bekymmersam. Stålskivorna var mest för att vara på den säkra sidan. Han trodde inte heller att stålskivorna hade slagit sig baserat på vad min halvsuddiga kamerabild visade. Jag fick tipset att glasblästra skivorna men det har jag inte tid med. Jag känner för övrigt ingen heller som har tillgång till en sådan maskin såvitt jag vet.
Det känns förresten rätt tryggt att ha ett extra lamellpaket till hands om jag skulle sabba kopplingen igen.


Dagens rant:
Sedan tycker jag att det är lite frustrerande när företag (som vet vem jag är) inte kan svara i varken telefon eller svara på mail inom 24h. Nu har båda dessa företag gått miste om åtskilliga tusenlappar och jag kommer fortsätta vända mig till de som tar sig tid för mig istället för att jag som kund skall jaga dem för att "få äran att spendera mina pengar". Har man skickat flera mail under ett par dagar utan att ha fått svar, eller har flera missade samtal där personen för några dagar sedan skrev i ett sms "Vi hörs på måndag =)" så kanske man bör ta sig tid till att faktiskt ringa upp. Framförallt vid ett par ytterligare missade samtal från mig. Men vilka dessa olika företag är går vi inte in på.

hqdefault.jpg

Mycket klokt att göra rätt :) Blir billigast i längden!!!
 

van Ulv

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki
Tack för infon! När jag gör om jobbet så ska jag göra det ordentligt med korrekt moment. Men varför vill jag dra bultarna till 80% först?

För att få en någorlunda jämn åtdragning.
Rent generellt när man drar flera bultar som sitter i en cirkel eller liknande så är det ju mer motstånd på de första bultarna som dras åt, de håller emot så att de sista bultarna går lättare. Risken är ju att de skiljer i åtdragning, de första sitter lösare än de sista då du även tryckt ihop fjädrar(eller delar av motorkåpor exempelvis) som tillhör de ännu ej åtdragna bultarna.
Sedan om du drar åt alla bultar så minskar trycket på de första, motsvarande ett lägre åtdragningsmoment (särskilt på fjädrar, tror jag). Därför brukar jag dra försiktigt med vanlig nyckel till det börjar kännas ett ökande motstånd, fortsätt på en annan bult osv.
Sedan tar man fram momentnyckeln och jag drar alla bultarna till 80 %-igt moment först, sedan rätt moment. Det står nog i manualen till momentnycklarna jag har också detta med att börja med 80%.
Jag drog åt bultarna i en viss ordning så att det inte blir snett, dvs bultar mittemot varandra som när man drar åt en bilfälg. Det har säkert du gjort också.

På min zx 6r -07 är momentet 8,8 Nm, jag har inte kollat kopplingen på den men såg det i servicemanualen.
Jag använder Kavasaki service manual, finns på pdf och det är ju smidigt. Bara att googla upp rätt modell och hitta en gratis. Mycket bilder,olika åtdragningsmoment mm.

Hoppas du får ihop hojen snabbt nu.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag säger absolut inte emot dig, men du är 100% att den trebladig fjädern har exakt samma hårdhet ?


39130:
View attachment 436619


PS:

Missa inlägget ovan att du pratat med Lelles :D

Uhm, troligtvis då ingen av oss har bytt den vad jag vet?

Mycket klokt att göra rätt :) Blir billigast i längden!!!

Ja lite så så faktiskt :)

Tack för infon! När jag gör om jobbet så ska jag göra det ordentligt med korrekt moment. Men varför vill jag dra bultarna till 80% först?

För att få en någorlunda jämn åtdragning.
Rent generellt när man drar flera bultar som sitter i en cirkel eller liknande så är det ju mer motstånd på de första bultarna som dras åt, de håller emot så att de sista bultarna går lättare. Risken är ju att de skiljer i åtdragning, de första sitter lösare än de sista då du även tryckt ihop fjädrar(eller delar av motorkåpor exempelvis) som tillhör de ännu ej åtdragna bultarna.
Sedan om du drar åt alla bultar så minskar trycket på de första, motsvarande ett lägre åtdragningsmoment (särskilt på fjädrar, tror jag). Därför brukar jag dra försiktigt med vanlig nyckel till det börjar kännas ett ökande motstånd, fortsätt på en annan bult osv.
Sedan tar man fram momentnyckeln och jag drar alla bultarna till 80 %-igt moment först, sedan rätt moment. Det står nog i manualen till momentnycklarna jag har också detta med att börja med 80%.
Jag drog åt bultarna i en viss ordning så att det inte blir snett, dvs bultar mittemot varandra som när man drar åt en bilfälg. Det har säkert du gjort också.

På min zx 6r -07 är momentet 8,8 Nm, jag har inte kollat kopplingen på den men såg det i servicemanualen.
Jag använder Kavasaki service manual, finns på pdf och det är ju smidigt. Bara att googla upp rätt modell och hitta en gratis. Mycket bilder,olika åtdragningsmoment mm.

Hoppas du får ihop hojen snabbt nu.

Tack Van Ulv! Jag ska göra som du har gjort.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Igår tog jag beslutet att köpa en actionkamera till hojen och valet stod mellan GoPro session 5 eller Garmin virb Ultra. När jag kommer till butiken så fanns det bara en enda Garmin kvar och det var en returvara! Kolla priset!

17761238_1344561318965386_6354605869267079308_o.jpg


Visste ni att den hade 10hz GPS och livestreaming via youtube och wi-fi?!
Dels så kommer den här nya att visa hastigheten samt gas/broms betydligt mer korrekt än föregångaren Garmin virb xe, och dels är målet att kunna livesända SST600-racen!

Ett första test i lägenheten visade att jag kunde streama i 720 utan något problem alls. Hur det blir ute på banorna med telefonen under kutsen är en annan sak. Håll tummarna!
Finns det något jag kan köpa till telefonen för att få starkare signal?

Jag ringde Tele2 nyss och utomlands kunde de erbjuda 1gb surf för 179kr :rofl Så det blir kanske bara en stream från ett race där nere som test.

Jag vet dock inte hur jag bör fästa kameran. Jag vill ju ha den bakom kåpan men det finns ju ingenstans att fästa den!! Jag tycker att det är läskigt att borra i styrkronan och fästa en platta som kameran kan sitta på. Och där luftintaget precis börjar så skulle den väl vara i vägen och störa luften? Eller den kanske får tillräckligt med luft ändå?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag vet dock inte hur jag bör fästa kameran. Jag vill ju ha den bakom kåpan men det finns ju ingenstans att fästa den!! Jag tycker att det är läskigt att borra i styrkronan och fästa en platta som kameran kan sitta på. Och där luftintaget precis börjar så skulle den väl vara i vägen och störa luften? Eller den kanske får tillräckligt med luft ändå?

Tycker det låter VÄLDIGT bra att du sätter den i luftintaget! Sätt även en stor boll skumgummi runtomkring för extra säkerhet!:tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tycker det låter VÄLDIGT bra att du sätter den i luftintaget! Sätt även en stor boll skumgummi runtomkring för extra säkerhet!:tummenupp

Tack för tipset! Jag har ju ett gäng tankskum som jag kan limma fast längst sidorna i luftintaget för att dämpa vibrationerna som skulle störa bilden. I fix!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack för tipset! Jag har ju ett gäng tankskum som jag kan limma fast längst sidorna i luftintaget för att dämpa vibrationerna som skulle störa bilden. I fix!

Vad gör man inte för att hjälpa en nybakad ELIT-förare!!!!:tummenupp

PS: VIKTIGT att stoppa FULLT över och under också!!!:fakta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kameran jag har verkar funka helt okej :) Det var ju lite strul med huruvida jag skulle lyckas få till en bra plats men efter lite tankeverksamhet så har jag kommit fram till en bra kompromiss!

IMG_4266.jpg

IMG_4267.jpg

Jag sätter den helt enkelt på instrumentbrädan! Där är den vindskyddad och jag får en bra bild. Det blir minimala skakningar och jag ser min quick shifter tillräckligt för att det inte skall störa. Samtidigt är den tillräckligt lågt ner för att den inte skall vara i vägen för mitt synfält. Min nackskada från förra året är ett större bekymmer i så fall då jag har svårt att böja nacken tillräckligt långt bakåt om jag ska krypa ner så långt.

I torsdags fick jag för övrigt hem min nya koppling. Den här gången blev det som sagt originallameller samt nya stålskivor plus fjäderskivan och brickan. I fredags mitt under pågående terrordåd så monterades den och det var säkert bra att jag höll mig sysselsatt med det här och kunde fokusera tankarna på något annat.

Igår morse drog jag iväg till Barkarby flygfält för att testa den och jag fick sällskap av Coffe. Jag testade att filma i 4k och det blir ju faktiskt riktigt bra! Av någon anledning så markerades filerna som skadade i redigeringsprogrammet från Garmin så jag kunde inte lägga in några roliga gadgets. Däremot fanns det redan by default så det var ett litet plåster på såret :) Själva slirkopplingen fungerar äntligen som den skall nu också.


Jag testade även att livestreama via youtube! Det fungerar ju jättebra! Kameran är kopplad till mobilen via Wi-fi och jag hade två till tre pluppar i mottagning. Ungefär så som det kan se ut ute vid banorna. Ändå blev det inte mycket störningar. Framförallt med tanke på att jag sända i 720. Jag tror dock att jag ska gå ner till 540 då de flesta lär titta i aningen mobilen, paddor eller 24"-datorskärmar som störst. På det sättet så slipper jag därnera hela min surf på mobilen också. Men 720 funkade annars fint att kolla på genom 55"-skärmen.


Nackdelen med streaming blir att det inte kommer gå att lägga till de här häftiga prylarna som är Garmins starka sida. Exempelvis var på banan jag är, min hastighet, acceleration/broms och min puls. Fördelen är ju att det kommer sändas LIVE!
Jag kommer dock behöva montera fast mobilen under kutsen någonstans. Det blir ett litet projekt som kräver planering.

Min depåtavla som kom i veckan är förresten helt amazing. Den väger väldigt lite, och har stora siffror som är 24cm höga! Fodralet till tavlan innehåller en hel del fack för väldigt enkel åtkomst och möjliggör byten av siffror utan minsta stress även för den ovane.

IMG_4264.JPG

Nu skall jag packa det sista som skall med till Tjeckien och sen bär det av till Tärnsjö och THF. Jag är livrädd att jag har glömt någonting. Till exempel så fick jag syn på mina däckvärmare längst in i förrådsrummet av en slump. Jag hade inte en tanke på att ta med dem. Så ringrostig är jag på att packa :rofl
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Kameran jag har verkar funka helt okej :) Det var ju lite strul med huruvida jag skulle lyckas få till en bra plats men efter lite tankeverksamhet så har jag kommit fram till en bra kompromiss!

View attachment 436695

View attachment 436696

Jag sätter den helt enkelt på instrumentbrädan! Där är den vindskyddad och jag får en bra bild. Det blir minimala skakningar och jag ser min quick shifter tillräckligt för att det inte skall störa. Samtidigt är den tillräckligt lågt ner för att den inte skall vara i vägen för mitt synfält. Min nackskada från förra året är ett större bekymmer i så fall då jag har svårt att böja nacken tillräckligt långt bakåt om jag ska krypa ner så långt.

I torsdags fick jag för övrigt hem min nya koppling. Den här gången blev det som sagt originallameller samt nya stålskivor plus fjäderskivan och brickan. I fredags mitt under pågående terrordåd så monterades den och det var säkert bra att jag höll mig sysselsatt med det här och kunde fokusera tankarna på något annat.

Igår morse drog jag iväg till Barkarby flygfält för att testa den och jag fick sällskap av Coffe. Jag testade att filma i 4k och det blir ju faktiskt riktigt bra! Av någon anledning så markerades filerna som skadade i redigeringsprogrammet från Garmin så jag kunde inte lägga in några roliga gadgets. Däremot fanns det redan by default så det var ett litet plåster på såret :) Själva slirkopplingen fungerar äntligen som den skall nu också.


Jag testade även att livestreama via youtube! Det fungerar ju jättebra! Kameran är kopplad till mobilen via Wi-fi och jag hade två till tre pluppar i mottagning. Ungefär så som det kan se ut ute vid banorna. Ändå blev det inte mycket störningar. Framförallt med tanke på att jag sända i 720. Jag tror dock att jag ska gå ner till 540 då de flesta lär titta i aningen mobilen, paddor eller 24"-datorskärmar som störst. På det sättet så slipper jag därnera hela min surf på mobilen också. Men 720 funkade annars fint att kolla på genom 55"-skärmen.


Nackdelen med streaming blir att det inte kommer gå att lägga till de här häftiga prylarna som är Garmins starka sida. Exempelvis var på banan jag är, min hastighet, acceleration/broms och min puls. Fördelen är ju att det kommer sändas LIVE!
Jag kommer dock behöva montera fast mobilen under kutsen någonstans. Det blir ett litet projekt som kräver planering.

Min depåtavla som kom i veckan är förresten helt amazing. Den väger väldigt lite, och har stora siffror som är 24cm höga! Fodralet till tavlan innehåller en hel del fack för väldigt enkel åtkomst och möjliggör byten av siffror utan minsta stress även för den ovane.

View attachment 436697

Nu skall jag packa det sista som skall med till Tjeckien och sen bär det av till Tärnsjö och THF. Jag är livrädd att jag har glömt någonting. Till exempel så fick jag syn på mina däckvärmare längst in i förrådsrummet av en slump. Jag hade inte en tanke på att ta med dem. Så ringrostig är jag på att packa :rofl

Hojen ser grym ut nu :yoparty Lycka till med säsongen!! Håller tummarna!! :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här du gjort riktigt Bra ! :)
Grattis till att lyckats fästa kameran så den inte vibrerar ! :Bugar

Kul också att "nya" Garmin Virb Ultra kan visa hastighet i KMH istället för MPH.
Har inte lyckats ändra till KMH i min "äldre" Garmin Virb Elite.


Tråkigt att du inte kan få med "alla" data (tex hastighet, läge på banan) i streamingen som Garmin kan visa i filmen om man använder Garmins redigeringsprogram på filmen.
Efter körningen.
Kommer kanske i nästa modell ?
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tog en bit aluprofil (20x???) och böjde den lite snett och drog fast i en skruv till kåpglaset. Mellan aluprofilen och hojen sitter det två O-ringar, 2mm tjocka, en lite mindre som passar precis runt skruven och en lite större som passar precis runt den mindre O-ringen, det ger ett stadigt, och vibrationsfritt, fäste :tummenupp Hålet är till en vanligt 1/4-tums stativskruv som håller fast kameran, dvs, när jag sätter dit kameran så behöver den bara vara i linje med profilen, sen är alla vinklar åt alla håll rätt, varje gång :tummenupp

DSC_0651_SH.JPG

Jag kan tipsa om packlistor också ;) En kolumn för saker, en där du kan kryssa i att det är framplockat/förberett och en kolumn där du kryssar i att det är packat också ;)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hojen ser grym ut nu :yoparty Lycka till med säsongen!! Håller tummarna!! :)

Tack så mycket! :krama

Det här du gjort riktigt Bra ! :)
Grattis till att lyckats fästa kameran så den inte vibrerar ! :Bugar

Kul också att "nya" Garmin Virb Ultra kan visa hastighet i KMH istället för MPH.
Har inte lyckats ändra till KMH i min "äldre" Garmin Virb Elite.


Tråkigt att du inte kan få med "alla" data (tex hastighet, läge på banan) i streamingen som Garmin kan visa i filmen om man använder Garmins redigeringsprogram på filmen.
Efter körningen.
Kommer kanske i nästa modell ?

Tack! Ja det är lite trist att datan inte går att lägga över direkt. Det borde inte vara svårt att att styra det genom appen.

Jag tog en bit aluprofil (20x???) och böjde den lite snett och drog fast i en skruv till kåpglaset. Mellan aluprofilen och hojen sitter det två O-ringar, 2mm tjocka, en lite mindre som passar precis runt skruven och en lite större som passar precis runt den mindre O-ringen, det ger ett stadigt, och vibrationsfritt, fäste :tummenupp Hålet är till en vanligt 1/4-tums stativskruv som håller fast kameran, dvs, när jag sätter dit kameran så behöver den bara vara i linje med profilen, sen är alla vinklar åt alla håll rätt, varje gång :tummenupp

Jag kan tipsa om packlistor också ;) En kolumn för saker, en där du kan kryssa i att det är framplockat/förberett och en kolumn där du kryssar i att det är packat också ;)

Något sånt där skulle jag kunna tänka mig att göra på tankkåpan! Framförallt om jag ska sätta en eventuell lap timer någonstans :) Helst av allt vill jag inte fästa något framför hojen då det blir fulare än att köra utan.
Tack för tipset!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Idag var veckans sista arbetsdag och nu är det bara en lätt cruise till söndagen då planet till Tjeckien lyfter.
Jag vaknade upp imorse och det kändes som en riktigt trevlig dag. Vågen visade 75,2kg och det fanns verkligen noll stress.

images


En timme efteråt så började jag hosta med smärta i lungorna. Från ingenstans så blev det värre och värre och vid lunchtid började jag att kallsvettas. Framåt eftermiddagen var det lite svårt att hålla tillbaka hostan och när arbetsdagen var slut så kände jag mig helt sjukt matt. Ska jag verkligen behöva ha det såhär dagarna innan Tjeckien-resan!? Tack och lov är jag som sagt ledig torsdag-fredag så jag kan vila ut ordentligt. Men jag undrar om det kommer bli värre. jag känner mig frisk i skrivande förutom smärtan i lungorna, hostan och svettningarna. Energi har jag.

Jag köpte förresten på mig en värmeväst idag! XXL hade en Aspen Heat Vest på lagret. Jag har alltid haft storlek 54 men nu med 10kg mindre på vågen så behövde jag gå ner till storlek 52. Men den sitter bra och jag tror att den kan få plats under skinnstället! Skulle den inte göra det så kommer jag åtminstone hålla mig varm i depån mellan körningarna och det är minst lika viktigt!

värmeväst.jpg

Och enligt väderprognosen så verkar det bli regn åtminstone en av dagarna, kanske fler. Jag ser fram emot det. Jag har med med ett inkört regnset som är fräscht men som jag kan använda vid upptorkande, och sedan tar jag med mig ett helt nytt regnset (förutom flera uppsättningar R10-däck). Oavsett väder så SKA jag köra varje minut av mina körpass och jag kommer älska varje sekund av det.

yr Brno.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hmm. Säsongen har inte ens börjat och jag är jättesugen på att köra R6-cup 2018 (och SM) :rofl

2017_Yamaha-Cup-Paket-Komplett_590x384px_001.jpg


Jag vet inte hur planen kan gå i lås och den ekonomiska biten går inte att få ihop ens med mycket vilja men det vore så otroligt galet kul och lärorikt att tävla internationellt mot över förare. jag ska spåna lite på det här under säsongen medan jag fokuserar för fullt med årets tävlingar. Om inte 2018 så kanske 2019?

2017_uebercup_introbild_590x381px_001.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu är det en timme kvar tills jag ska köra iväg till Arlanda. Imorse vägde jag in mig på vågen och den visade 75,0kg! Spot fucking on! Dieten är klar! Målvikten är nådd och jag har tappat 10kg på exakt 5 månader.

17917111_10154241860462105_2490145819928666704_o.jpg


Jag är jävligt nöjd. Dels är före-bilden tagen efter gymmet (då musklerna är större och syns bättre) och efter-bilden är tagen nu på morgonen. Då har jag legat still i soffan sedan i onsdags pga sjukdom och jag har inte tränat sedan i tisdags så jag har noll pump så det här är så liten jag kan bli :brynad Nu har jag dock inte tränat för att se bättre ut, eller få större muskler, utan det har mer varit en biverkning av träningen för att bli så bra på hojen som möjligt. Men det är svårt att visa resultat på något annat sätt än så här idag.

Wish me luck i Brno och Most nu! I år så tar vi försäsongsträningen lugnt och metodiskt. En önskan är dock att vara snabbaste THF-föraren i Brno även om jag är ensam om att sitta på en 600-hoj. Men fokus kommer ligga på att TRÄNA roadracing nu i veckan. Inte sätta de snabbaste varvtiderna.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Bra jobbat och lycka till!
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top