Jag har pratat med LellesMC idag och vi har kommit fram till att jag inte ens har fått rätt lamellpaket
Jag förklarade läget och att jag kände mig lite smått lurad när saker och ting inte stämde överens.
Jag kommer få ett korrekt lamellpaket skickat till mig, men den här gången valde jag originallameller istället för newfren. Kostnaden för mellanskillnaden får jag betala.
Märkligt nog så säger deras reservdelslista att den inre och yttersta lamellen skall vara likadana med 6 andra lameller emellan sig. Servicemanualen samt mina gamla lameller säger att endast den yttersta lamellen skiljer sig från resten. Så efter mycket om och men så gick han med på att beställa 7 likadana lameller + 1 annan med förbehåll att jag inte får klaga ifall något inte stämmer sedan.
Jag tycker att det var en riktigt grym service, framförallt med tanke på att han ringde upp efter stängningstid.
Innan det här samtalet så svängde jag förbi Örby MC för att beställa stålskivor. Vi pratade lite fram och tillbaka och han tyckte mest att jag var jävligt dum om jag ska justera tjockleken med andra stålskivor för att det skall passa piratlameller. Och det kan jag välhålla med om. Det slutade med att jag beställde ett komplett original lamellpaket inkl nya stålskivor samt packning för kåpan för att det ska bli helt rätt utan tvivel inför Tjeckien (Samt 16t framdrev och 41t bakdrev). Ett litet extrapris att betala för att vara helt säker på att försäsongsträningen inte blir bekymmersam. Stålskivorna var mest för att vara på den säkra sidan. Han trodde inte heller att stålskivorna hade slagit sig baserat på vad min halvsuddiga kamerabild visade. Jag fick tipset att glasblästra skivorna men det har jag inte tid med. Jag känner för övrigt ingen heller som har tillgång till en sådan maskin såvitt jag vet.
Det känns förresten rätt tryggt att ha ett extra lamellpaket till hands om jag skulle sabba kopplingen igen.
Dagens rant:
Sedan tycker jag att det är lite frustrerande när företag (som vet vem jag är) inte kan svara i varken telefon eller svara på mail inom 24h. Nu har båda dessa företag gått miste om åtskilliga tusenlappar och jag kommer fortsätta vända mig till de som tar sig tid för mig istället för att jag som kund skall jaga dem för att "få äran att spendera mina pengar". Har man skickat flera mail under ett par dagar utan att ha fått svar, eller har flera missade samtal där personen för några dagar sedan skrev i ett sms "Vi hörs på måndag =)" så kanske man bör ta sig tid till att faktiskt ringa upp. Framförallt vid ett par ytterligare missade samtal från mig. Men vilka dessa olika företag är går vi inte in på.
Jag förklarade läget och att jag kände mig lite smått lurad när saker och ting inte stämde överens.
Jag kommer få ett korrekt lamellpaket skickat till mig, men den här gången valde jag originallameller istället för newfren. Kostnaden för mellanskillnaden får jag betala.
Märkligt nog så säger deras reservdelslista att den inre och yttersta lamellen skall vara likadana med 6 andra lameller emellan sig. Servicemanualen samt mina gamla lameller säger att endast den yttersta lamellen skiljer sig från resten. Så efter mycket om och men så gick han med på att beställa 7 likadana lameller + 1 annan med förbehåll att jag inte får klaga ifall något inte stämmer sedan.
Jag tycker att det var en riktigt grym service, framförallt med tanke på att han ringde upp efter stängningstid.
Innan det här samtalet så svängde jag förbi Örby MC för att beställa stålskivor. Vi pratade lite fram och tillbaka och han tyckte mest att jag var jävligt dum om jag ska justera tjockleken med andra stålskivor för att det skall passa piratlameller. Och det kan jag välhålla med om. Det slutade med att jag beställde ett komplett original lamellpaket inkl nya stålskivor samt packning för kåpan för att det ska bli helt rätt utan tvivel inför Tjeckien (Samt 16t framdrev och 41t bakdrev). Ett litet extrapris att betala för att vara helt säker på att försäsongsträningen inte blir bekymmersam. Stålskivorna var mest för att vara på den säkra sidan. Han trodde inte heller att stålskivorna hade slagit sig baserat på vad min halvsuddiga kamerabild visade. Jag fick tipset att glasblästra skivorna men det har jag inte tid med. Jag känner för övrigt ingen heller som har tillgång till en sådan maskin såvitt jag vet.
Det känns förresten rätt tryggt att ha ett extra lamellpaket till hands om jag skulle sabba kopplingen igen.
Dagens rant:
Sedan tycker jag att det är lite frustrerande när företag (som vet vem jag är) inte kan svara i varken telefon eller svara på mail inom 24h. Nu har båda dessa företag gått miste om åtskilliga tusenlappar och jag kommer fortsätta vända mig till de som tar sig tid för mig istället för att jag som kund skall jaga dem för att "få äran att spendera mina pengar". Har man skickat flera mail under ett par dagar utan att ha fått svar, eller har flera missade samtal där personen för några dagar sedan skrev i ett sms "Vi hörs på måndag =)" så kanske man bör ta sig tid till att faktiskt ringa upp. Framförallt vid ett par ytterligare missade samtal från mig. Men vilka dessa olika företag är går vi inte in på.